2022-08-01, 23:28
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Men ... är du utbildad Ordningsvakt eller sitter du och skjuter vilt i luften med dina åsikter?
Nej, och åter nej. Att strypa någon är inte nördvärn.
Var god och läs lite
https://lawline.se/answers/13145

Det är som att jämföra äpplen och päron. Ett angrepp mot en bil är inte samma sak som ett pågående angrepp mot dig eller 3:e man
Citera
2022-08-01, 23:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men om (om!) det är så att han nyss tacklat en kvinna så kan det ju faktiskt vara motiverat att ingripa ändå. Även om situationen till synes lugnat sig. Särskilt om det är ett tåg på ingång.

Ja, men man kan ju prata först, eller bara stå synligt i närheten och ringa polis. Hindra vederbörande och kvinnan att gå på tåget och försvinna, tills polis kommer.

Bo verkar ju även stå tillsammans med sitt sällskap, de kunde troligen hålla honom lite lugn också.

Den attackerande OVn tar sig liksom igenom sällskapet för att "nå fram" till BO, så uppfattar jag det.

Men så tycker jag.
Citera
2022-08-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fegefester
Eller så kan det vara du som antingen är blind eller ljuger? Har inte bara sett själv, utan även hört vittnesmål och sett övervakningsvideor.
jadu-
Det är en viktigt att sprida osanning och lögner
för många här på flashback
som nu- alla ordningsvakter är tickande bomber, redo att mörda
budskapen hata ordningsvakter
hata polisen, hata kvinnor,
hata allt som ingår i propagandamaskineriet - irder fr trollfabriken.
att uppvigla, skapa oro- är det viktiga
snart skrivs väl att pk media ljuger att mannen skulle varit stökig

eller hur?
Citera
2022-08-01, 23:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Hör du inte att det är en kvinnlig röst som stönar?
Ifall det var mannen som lät hade ju ljudet varit påverkat av att han blir runtkastad och ligger och brottas men så är det ju inte?

Jag uppfattar det som att det är BO som är högljudd, precis som vittnen beskriver det.

Ljudet slutar ju ett tag precis vid attacken/ingripandet, men tilltar sedan kort för att tystna.
Citera
2022-08-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, men man kan ju prata först, eller bara stå synligt i närheten och ringa polis. Hindra vederbörande och kvinnan att gå på tåget och försvinna, tills polis kommer.

Bo verkar ju även stå tillsammans med sitt sällskap, de kunde troligen hålla honom lite lugn också.

Den attackerande OVn tar sig liksom igenom sällskapet för att "nå fram" till BO, så uppfattar jag det.

Men så tycker jag.
Ja precis.

Det är synd att det står någon som skymmer så man inte ser så bra men vad som är uppenbart är att situationen är lugn och GM går fram och tar nacksving.

Skulle inte förvåna mig om BO sagt något drygt till den kvinnliga ordningsvakten och att den manliga då tänder till och tröttnar på det "dryga fyllot".
Citera
2022-08-01, 23:35
Medlem
Ordningsvakter är nog samhällets mest oskönaste yrkesgrupp.

Dessutom en magnet för individer som gillar fascism och maktmissbruk.
Citera
Medlem
Unobosss avatar
1. Man ingriper inte på sådant vis. Är helt fel.
2. Är man i hotad situation ska polis inkallas. Även om man är OV.
3. OV har inte följt reglerna.

Case closed.
Hemskt att en partajare skulle behöva dö pga att en OV är för dåligt utbildad.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är knappast den döde som låter. Det borde väl vara uppenbart?

Man kan tycka vad man vill men att påstå att det hade räckt att OV skulle gå förbi hade lugnat ner mannen känns som ett självbedrägeri. Hur kommer man ens till en sådan slutsats?

Varför kan det inte vara BO, han är ju inte död då.....
Citera
2022-08-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag uppfattar det som att det är BO som är högljudd, precis som vittnen beskriver det.

Ljudet slutar ju ett tag precis vid attacken/ingripandet, men tilltar sedan kort för att tystna.
Jag tycker det låter som en kvinnlig röst, det sitter ju en kvinna på bänken som verkar upprörd, jag tänker att rösten kommer ifrån henne. Väldigt ljus för att vara ifrån en man annars men visst, jag vet inte hur BO låter så det finns ju en möjlighet
Citera
2022-08-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
En ordningsvakt som längtat efter att få utöva en choke out i jobbet. Se så bra det gick att göra det på en rikspackad medelålders man. Sopor, och i tillägg kan vi bara lägga ner det här med kvinnliga OV och poliser ute som gripande. De är en stor del av problemet när det eskalerar då de fan inte fixar att fälla en 15-åring till marken en gång.

I det här fallet så är det inte kvinnan som tar tag om halsen iaf.
Utan att egentligen veta något om vad som föregick nedläggningen så ser den brysk och bestämd ut. Den OV som utför den ser ut att vara minst huvudet längre och om det är är ett fortsatt ihållande lås om nacken som är orsaken till Juha’s död så kommer han antagligen dömas för vållandet.
Citera
2022-08-01, 23:37
Medlem
Länk till film inlägg?
Citera
2022-08-01, 23:37
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Hör du inte att det är en kvinnlig röst som stönar?
Ifall det var mannen som lät hade ju ljudet varit påverkat av att han blir runtkastad och ligger och brottas men så är det ju inte?
Nej, jag hör en man som stönar, BO. Om du lyssnar noga så hör du att han redan börjat stöna när han står med VO bakom ryggen som håller armen runt hans hals och sedan fortsätter vråla när han ligger ner.
Senast redigerad av exoticspice 2022-08-01 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in