2022-08-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ryssland önskar in i det sista att Ukraina ska vara förnuftigt och ge freden en chans.

Är det därför man startar ett krig?
Citera
2022-08-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I delarna vi pratar om (Donbass) är det snarare 90% som vill tillhöra Ryssland. De har folkomröstat om saken så siffrorna är klara.
Fullständigt strunt och så långt ifrån verkligheten man kan komma. Men jag förmodar att du varit där för att göra en oppinionsundersökning ala' Lancaster? = Fråga tre tannalösa och sinnesslöa stackare (som du givetvis givit några rubels först) om vad de tycker, och sedan kabla ut detta som reell fakta för SITT ÄNDAMÅLS SKULL. FAKTA ÄR fakta, så skippa skitsnacket ok. Det hjälper inte ditt ändamål
Citera
2022-08-01, 18:20
Medlem
Jirens avatar
Putler tonar ner / pudlar tidigare kärnvapenhot.

"Rysslands president Vladimir Putin sa på måndagen att det inte finns några vinnare i ett kärnvapenkrig och att inget sådant krig någonsin bör startas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=933517
Citera
2022-08-01, 18:20
Medlem
Under ett framträdande i podcasten The Clay Travis & Buck Sexton Show, föreslog den tidigare presidenten att Ukraina kunde ha "givit upp" territoriet Krim, som annekterades av Ryssland 2014, eller gått med på att inte gå med i NATO.

https://www.clayandbuck.com/author/gprayiaspremierenetworks-com/#:~:text=They%20could%20have,the%20cover%20shoot.
They could have given up Crimea. They could have done something with NATO, “Okay, we’re not gonna join NATO,” and you’d have a country, because I believe Putin wanted to make a deal. And now I don’t think he wants to make a deal. I think it’s much tougher to make a deal. He’s blowing up the whole place. I mean, he’ll take over the whole place. And it’s very, very sad to watch what happened with Ukraine. Very, very sad. I think if they did a cover shoot… Is that true? I haven’t seen the cover shoot.
Citera
2022-08-01, 18:21
Bannlyst
Citat:
I delarna vi pratar om (Donbass) är det snarare 90% som vill tillhöra Ryssland. De har folkomröstat om saken så siffrorna är klara.

Då är det bara att flytta.

Case closed.
Citera
2022-08-01, 18:22
Medlem
donald12s avatar
Fyra nya Himars - HIgh Mobility Anti Russian System har nu anlänt till Ukraina

Four more M142 High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS) have arrived in Ukraine from the United States.
The relevant statement was made by Ukrainian Defense Minister Oleksii Reznikov on Twitter, an Ukrinform correspondent reports.

“4 additional HIMARS have arrived in Ukraine. I’m grateful to President of the United States Joe Biden, United States Secretary of Defense Lloyd Austin and American people for strengthening of the Ukrainian Army,” Reznikov wrote.
Citera
2022-08-01, 18:23
Medlem
Citat:
Förresten....vart tog HISTORIEN om det ryska "Ukraina" vägen???? Tror du vi är lika jävla korkade som blinda konspiratoriska hittepåare så att vi glömmer vad du sade för några minuter sedan? Nej, VI är svenskar och inte senila offer som säljer sig för bröd för att säga DA,DA...Jag håller med du
Citera
2022-08-01, 18:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Då är det bara att flytta.

Case closed.
Eller flytta gränserna så de stämmer med terrängen. Det pågår just nu. Ryssar i Ryssland och ukrainare i Ukraina. En otroligt mycket mer human lösning för båda parter.
Citera
2022-08-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Putler tonar ner / pudlar tidigare kärnvapenhot.

"Rysslands president Vladimir Putin sa på måndagen att det inte finns några vinnare i ett kärnvapenkrig och att inget sådant krig någonsin bör startas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=933517

Om man nu kan lita på en sjukligt notorisk lögnare...
Citera
2022-08-01, 18:28
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
USA startar nog inte ett världskrig för Europas skull.

Hur de svarar återstår och se

De har bara dragit linjen där . Resten får du fråga en spådam om
Senast redigerad av skalman1973 2022-08-01 kl. 18:32.
Citera
2022-08-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Eller så är det bara helt rationellt att ingen vinner i ett kärnvapenkrig? Varför ska ni natotroll alltid göra allt till en massa abra kadabra?

Jag tycker mig hela tiden se orcherna skriva att Ukraina och väst ska eller kan förvandlas till en grushög. Vad menas med det om inte ett hot om användandet av kärnvapen?
Citera
2022-08-01, 18:31
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag tycker mig hela tiden se orcherna skriva att Ukraina och väst ska eller kan förvandlas till en grushög. Vad menas med det om inte ett hot om användandet av kärnvapen?
Nej det är bara vad jag vill personligen. Vad andra tycker det har jag ingen aning om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in