2022-08-01, 16:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Har du möjlighet att länka till de inläggen?

Jag frågar eftersom jag fått intrycket att det där om att han var ute med kollegor kan vara lite av en trådsanning / gissning baserad på att han jobbat så länge på samma stora företag.

Oj, jag orkar inte leta, och jag är computertekniskt värdelös, kan liksom inte klicka mig fram.

Men det är rätt tidig i tråden och oklart om de är kollegor eller vänner eller kanske bådeoch.

Att BO jobbat så länge på samma företag var helt nytt, det har inte stått i tråden tidigare.

Så länge på samma arbetsplats, troligen en chefsposition, då, kan man ju tänka.
Citera
2022-08-01, 16:02
Medlem
Kan det inte bli frågan om dråp?
Citera
2022-08-01, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Japp helt korekt avliva alla som är påverkade snarast
Avundsjuk för att du själv inte får tag på roligheter?

Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Är med störtsta sannorlikhet ett otacksamt jobb med mycket konfrontationer. Kanske lätt att tappa tålamodet och ta i för mycket vid ett omhändetagande.
Olämplig för yrket då

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Oj, jag orkar inte leta, och jag är computertekniskt värdelös, kan liksom inte klicka mig fram.

Men det är rätt tidig i tråden och oklart om de är kollegor eller vänner eller kanske bådeoch.

Att BO jobbat så länge på samma företag var helt nytt, det har inte stått i tråden tidigare.

Sett flera individer som jobbat 30+ år på samhall utan att ha blivit chefer för det
Citera
2022-08-01, 16:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Jodå, om det kan visas att mannen dödats avsiktligt.
Citera
2022-08-01, 16:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Dom två som försökte övermanna personen var i sällskap. Dom jobbade inom försvarsmakten, men dom vågade inte hålla kvar honom.
Personen som ska ha larmat på Sveavägen har varit någon annan från allmänheten.

Ja, ok, för i inläggen om "sällskapet" så stod det att sällskapet försökte att lugna ner honom själv, att man försökte att ringa "andra person/personer", men inte polis eller så.

Därför jag undrade.

Att de inte bara tog en taxi, typ. Men de kanske försökte ringa efter en privatbil......

Sorgligt slut oavsett.
Citera
2022-08-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avkorkat
Jobbar på akutmottagning och träffat på många män/killar som blivit svårt misshandlade av ov.
Berättat att de släpats in i rum och blivit svårt misshandlade av ett flertal o.v. med bl.a strypgrepp.
Dessa killar jag träffat har inte uppvisat några som helst huliganfasoner, utan haft arbete/ skolgång.
Dags att se över vilka som är anställda som o.v. , och ha bättre utbildningar och tester för hur de agerar i olika situationer, samt även lära sig symtom vid olika sjukdomar.
Ja men det är klart, det du skriver är sanningen. Tar det med en nypa salt. Är knappast så att ov går runt och misshandlar folk, skulle nog säga att det är ovanligt
Citera
2022-08-01, 16:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Det tror jag absolut inte. Men misshandel, tillsammans med vållande till annans död, kan kanske komma på tal.
Citera
2022-08-01, 16:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Kan det ha varit användaren Vtorp ??
Citera
2022-08-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å du verkar vara en sådan person som blir jättetuff när du nyttjar droger, kaxar mot "auktoriteten" sedan ligger du i fosterställning och gråter när dom tagit hand om dig. Det är bara att inse fakta, sköter du dig blir du inte omhändertagen. Ber dom dig att flytta på dig då flyttar du på dig, handlar om respekt mot andra inte att vara kuvad
Fast det där är möjligen din begränsade verklighet. Du måste någonstans kunna förstå att andra människor har andra upplevelser och erfarenheter än du själv, visst?

Eller ljuger alla andra och du är den enda som talar sanning?
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan det ha varit användaren Vtorp ??
Det ringer någon klocka vid det användarnamnet, ja.

Är rätt säker på att det var h*n som gav den infon.
Citera
2022-08-01, 16:24
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatsagym
En polare till mig var på perrongen och det var många som filmade, det borde dyka upp mängder av videor snart om det inte redan gjort det. En tjej sprang fram till ordningsvakterna och sa att hon kunde hjälpa till och att hon jobbade inom vården när han var livlös. När de inte svarade skrek hon att ordningsvakterna måste påbörja hjärt-lungräddning omgående. De sket fullständigt i henne. Flera på perrongen erbjöd sig att hjälpa till. Vakterna totalignorerade alla och lät snubben dö. Ska bli intressant att höra hur de förklarar sitt agerande.

Varför gjorde hon inte hjärt-lungräddning själv om hon jobbade inom vården då?
Citera
2022-08-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tror jag absolut inte. Men misshandel, tillsammans med vållande till annans död, kan kanske komma på tal.

Det tror jag absolut inte såvida det stämmer att de ströp honom.
Citera
2022-08-01, 16:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Fast det där är möjligen din begränsade verklighet. Du måste någonstans kunna förstå att andra människor har andra upplevelser och erfarenheter än du själv, visst?

Eller ljuger alla andra och du är den enda som talar sanning?

Det ringer någon klocka vid det användarnamnet, ja.

Är rätt säker på att det var h*n som gav den infon.
Någon nämnde att man varit på Anchor Pub och att det blev lite Sveavägen. Nära till Rådmansgatans T också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in