2022-08-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt polisens händelsenotis så ska mannen ha tacklat en kvinna.

Polisen och ordningsvakterna ljuger ihop något tillsammans nu, vittnena som filmade har de säkert hotat.
Citera
2022-08-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Bra inlägg. Vi är många som bara gått och väntat på att detta skulle hända. Vem minns inte den gravida mamman till 9-åringen som inte på ett ögonblick kunde hitta sin biljett. Till slut attackerades hon av ett större antal vakter. Jag minns hennes ord när hon släpades till rulltrappan längs det skitiga T-banegolvet: "jag vill inte dö i dag, hör ni det"? Hon kände dödsskräck.Dom våldsbejakande sluskarna släpade iaf med sig kvinnan. Hennes 9-åriga dotter var försvunnen. Nä, dom där jävla misshandelsasen vill vi inte ha i vår T-bana.
Det där var ju dock en drama queen utan dess like, där åklagare kunde visa att det som folk först påstod om ordningsvakternas "övervåld" inte alls stämde med verkligheten, varför förundersökningen lades ner. Om inte annat så visar väl det fallet att gemene man och media är otroligt snabba på att dra slutsatser utan att ha all fakta på bordet. Något som man kanske även borde ha i åtanke här.
Citera
2022-08-01, 15:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Bra inlägg. Vi är många som bara gått och väntat på att detta skulle hända. Vem minns inte den gravida mamman till 9-åringen som inte på ett ögonblick kunde hitta sin biljett. Till slut attackerades hon av ett större antal vakter. Jag minns hennes ord när hon släpades till rulltrappan längs det skitiga T-banegolvet: "jag vill inte dö i dag, hör ni det"? Hon kände dödsskräck.Dom våldsbejakande sluskarna släpade iaf med sig kvinnan. Hennes 9-åriga dotter var försvunnen. Nä, dom där jävla misshandelsasen vill vi inte ha i vår T-bana.

Ja, precis.

Och sedan var det väl en missbrukartjej vid Liljeholmen för något år sedan .
Citera
2022-08-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
OV? Är det vakt? Du menar att vakterna i svensk tunnelbana hoppar på folk hejvilt utan urskiljning? När man ser på teves "Tunnelbanan" så verkar det finnas övervakningskameror ÖVERALLT.

I efterhand skylls det såklart på "misstänkt narkotikapåverkan" vilket blir svårt att bevisa att vakten inte trodde.
Citera
2022-08-01, 15:05
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Polisen och ordningsvakterna ljuger ihop något tillsammans nu, vittnena som filmade har de säkert hotat.

Har det säkert gjort för att "mörklägga myrat med pengar och haft sig
Citera
2022-08-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adustapart
I efterhand skylls det såklart på "misstänkt narkotikapåverkan" vilket blir svårt att bevisa att vakten inte trodde.
Det borde synas på filmen. Har du sett teves "Tunnelbanan"? Glasklar teve så tydlig så absolut inga frågor behöver ställas. Det är väl ett evigt daltande med fyllon och allehanda märkliga individer som tas om hand med största respekt.
Citera
2022-08-01, 15:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Okej, men varifrån kommer den uppgiften då? Ifrån kvinnan själv eller ifrån ordningsvakterna?

På alla andra ställen säger polisen att de fått information om vad som hänt ifrån ordningsvakterna.

Det kommer från ordningsvakterna. I alla fall hänvisas till dem i notisen, är ju möjligt att hon har hörts direkt av polisen efter det att notisen skrevs.
Citera
2022-08-01, 15:10
Medlem
En polare till mig var på perrongen och det var många som filmade, det borde dyka upp mängder av videor snart om det inte redan gjort det. En tjej sprang fram till ordningsvakterna och sa att hon kunde hjälpa till och att hon jobbade inom vården när han var livlös. När de inte svarade skrek hon att ordningsvakterna måste påbörja hjärt-lungräddning omgående. De sket fullständigt i henne. Flera på perrongen erbjöd sig att hjälpa till. Vakterna totalignorerade alla och lät snubben dö. Ska bli intressant att höra hur de förklarar sitt agerande.
Citera
2022-08-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kommer från ordningsvakterna. I alla fall hänvisas till dem i notisen, är ju möjligt att hon har hörts direkt av polisen efter det att notisen skrevs.
Well, då kan vi nog ta den uppgiften med en nypa salt också.

Det är mer regeln än undantag att det skylls på droger, dåligt beteende osv etc, oavsett om personen gjort något alls, detta för att de ska kunna motivera sitt övervåld lättare.
Citera
2022-08-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Skitprat och tala för dig själv, det händer bara specifika människor. Det är lååångt ifrån alla som blir våldsamma när de dricker. Klarar man inte av att dricka alkohol utan att dampa loss så kanske det är läge att avstå. Tråkigt att mannen dog men kanske inte en helt oväntad konsekvens om man uppför sig som en kriminell våldsverkare.

Jobbar på akutmottagning och träffat på många män/killar som blivit svårt misshandlade av ov.
Berättat att de släpats in i rum och blivit svårt misshandlade av ett flertal o.v. med bl.a strypgrepp.
Dessa killar jag träffat har inte uppvisat några som helst huliganfasoner, utan haft arbete/ skolgång.
Dags att se över vilka som är anställda som o.v. , och ha bättre utbildningar och tester för hur de agerar i olika situationer, samt även lära sig symtom vid olika sjukdomar.
Citera
2022-08-01, 15:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Well, då kan vi nog ta den uppgiften med en nypa salt också.

Det är mer regeln än undantag att det skylls på droger, dåligt beteende osv etc, oavsett om personen gjort något alls, detta för att de ska kunna motivera sitt övervåld lättare.

Tänkte att en möjlighet är ju att han var rejält berusad och ragglade in i någon.
Senast redigerad av Troian 2022-08-01 kl. 15:20.
Citera
2022-08-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Det borde synas på filmen. Har du sett teves "Tunnelbanan"? Glasklar teve så tydlig så absolut inga frågor behöver ställas. Det är väl ett evigt daltande med fyllon och allehanda märkliga individer som tas om hand med största respekt.

Nä jag har inte sett "Tunnelbanan" på femman. Däremot har jag spiknykter blivit nästintill mördad av dylika psykopatordningsvakter, dock ej i tunnelbanan. Andra ordningsvakter räddade troligtvis livet på mig. Hade jag inte haft andra saker att lägga min energi på hade det troligtvis blivit en anmälan från min sida då, då jag självklart visades helt ren vid polisens drogtester. Svårt för en helt oskyldig person veta hur man ska reagera vid ett helt oprovocerat OV-påhopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in