2022-08-01, 15:05
  #192397
Medlem
BuckshotBills avatar
En sak undrar jag verkligen. När nu Ryssarna på sin flottans dag visar ju upp bilder på det sänkta fartyget Moskva och bilder på Amerikanska fartyg som om de vore ryska, varför kan de inte bara deklarera seger över Ukraina? Det är väl bara säga ”vi vann” och sedan gå vidare med att ryggdunka varandra, kontrollera media och blåneka? Inga ryssar förstår ju skillnaden ändå.
Citera
2022-08-01, 15:06
  #192398
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ukraina har i varje fall visat tendenser på att försöka bättra sig. Det har inte Ryssland. De kommer att fortsätta i samma skitiga spår tills de kollapsar.

Jag vet inte. Det är lätt att bli lurad av nyhetsflödet? Det enda bra man sett är att Ukraina sparkade hon som ljög om våldtäkterna, det fick mig att bli något mer positivt inställd. Kanske bra att Zelensky rensat ut kolomoisky också. Men de kommer också med nya övergrepp nu en bit in i kriget, det är extremt svårt för dem att ändra sig när de samtidigt har en ideologi som säger att ryssar är orcher.
Citera
2022-08-01, 15:06
  #192399
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Det tragiska är att du vill att Ryssland ska förlora så hårt. Hela ditt liv är dedikerat åt att du vill att Ryssland ska förlora.

Men efter att ni slaktat 35 miljoner ryssar så vände Stalin och slaktade er. Och Ryssland har haft en dålig period efter soviets fall. Men nu är dom tillbaka med nytt tänk och en avancerad militär som är överlägsen er.

Vart är era hypersoniska missiler? Ni har inga. Ni är små vesslor som sakta blir malda i köttkvarnen.

Hitler kommer inte komma tillbaka, hur mycket du än vill. Det kommer Ryssland se till.
Alla vill att ryssarna förlorar hårt. Förhoppningsvis så lär de sig något av de och inför demokrati.
Citera
2022-08-01, 15:07
  #192400
Medlem
sektledarenIIs avatar
12 HIMARS ändrar hela special operationen 😀 Tänk vad USA/NATO skulle göra med dina bögorcher.

Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Och Killnet går efter Amerikanska militären. Världens bästa hackergrupp btw.

https://t.me/azmilitary11/12314
Citera
2022-08-01, 15:10
  #192401
Medlem
sektledarenIIs avatar
Kan du inte berätta hur den ryska armén plockar fram nått som överträffar HIMARS. För vad jag förstår är väl den ryska björnen ostoppbar.

Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Ja jag förstår attt du måste försvara erat narrativ men nu är det så att några himars system ligger i bitar.

Du får vara ledsen! Det är okej lilla gubben
Citera
2022-08-01, 15:11
  #192402
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Alla vill att ryssarna förlorar hårt. Förhoppningsvis så lär de sig något av de och inför demokrati.
De kommer lära sig att de varit för slappa och införa en ny tsar som piskar alla ännu hårdare.
Citera
2022-08-01, 15:11
  #192403
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
På tal om himars?

https://t.me/southfronteng/30294

Ni är fan roliga ni nato troll!
I din länk så visar de fortfarande den där HIMARS-lastbilen som inte är en HIMARS. Tror du fortfarande på detta?

Hysteriskt roligt.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1548655152189657089
Citera
2022-08-01, 15:14
  #192404
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Ja jag förstår attt du måste försvara erat narrativ men nu är det så att några himars system ligger i bitar.

Du får vara ledsen! Det är okej lilla gubben

Nejdå. Antal förstörda HIMARS är fortfarande noll.

Men om ni har tur så kanske ni lyckas förstöra en HIMARS under augusti. Men bara om ni har tur.
Citera
2022-08-01, 15:14
  #192405
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet inte. Det är lätt att bli lurad av nyhetsflödet? Det enda bra man sett är att Ukraina sparkade hon som ljög om våldtäkterna, det fick mig att bli något mer positivt inställd. Kanske bra att Zelensky rensat ut kolomoisky också. Men de kommer också med nya övergrepp nu en bit in i kriget, det är extremt svårt för dem att ändra sig när de samtidigt har en ideologi som säger att ryssar är orcher.
Vad hade du tyckt om Ryssar ifall de invaderat ditt land?

Tittar man på meta-data över länderna så ser man att Ukraina försökt bli bättre. De har en lång väg att gå men man måste våga ta ett första steg.

Se vad som hänt i de baltiska länderna och den vägen de har gått. De var också slumområden när de fanns i Sovjets sfär.
Citera
2022-08-01, 15:16
  #192406
Medlem
X3treams avatar
Goda nyheter, hjältarna får pengar!

"Europeiska unionen har under måndagen skickat över 500 miljoner euro, motsvarande 5,1 miljarder kronor, till Ukraina.

Det som en del av ett större planerat stödlån på upp till 93 miljarder kronor, vilket meddelades i maj.

Ytterligare 500 miljoner euro kommer att skickas under tisdagen, rapporterar Financial Times."
Citera
2022-08-01, 15:16
  #192407
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Börja inte gråta bara...herregud.


Känns som om du är nära till tårar nu. Nu försöker du inte ens hitta på någon roligt svar. Nu försöker du bara provocera, jobba på.
Citera
2022-08-01, 15:17
  #192408
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad hade du tyckt om Ryssar ifall de invaderat ditt land?

Tittar man på meta-data över länderna så ser man att Ukraina försökt bli bättre. De har en lång väg att gå men man måste våga ta ett första steg.

Se vad som hänt i de baltiska länderna och den vägen de har gått. De var också slumområden när de fanns i Sovjets sfär.

Ja om ryssar invaderat mitt land hade jag inte försökt bli bättre. Vilket var det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in