Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag vet inte. Det är lätt att bli lurad av nyhetsflödet? Det enda bra man sett är att Ukraina sparkade hon som ljög om våldtäkterna, det fick mig att bli något mer positivt inställd. Kanske bra att Zelensky rensat ut kolomoisky också. Men de kommer också med nya övergrepp nu en bit in i kriget, det är extremt svårt för dem att ändra sig när de samtidigt har en ideologi som säger att ryssar är orcher.
Vad hade du tyckt om Ryssar ifall de invaderat ditt land?
Tittar man på meta-data över länderna så ser man att Ukraina försökt bli bättre. De har en lång väg att gå men man måste våga ta ett första steg.
Se vad som hänt i de baltiska länderna och den vägen de har gått. De var också slumområden när de fanns i Sovjets sfär.