Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det här är ju inte sant, på långa vägar.
Rättfärdigar och försvarar invasionen, ja. Förhärligar invasionen och rättfärdigar, försvarar och förhärligar övergrepp — nej.
Dessutom är tonen bland de mest fanatiska Ukraina-angängarna konsekvent mer brutal. Att påstå något annat är lögn, typ "maskirovka". Blåneka och tillskriva någon annan samma beteende.
Tja, då har vi helt olika värdegrunder.
Kan man - som du - rättfärdiga och försvara en invasion, där medlet är att - helt oprovocerat, även om man är en lättkränkt, förorättad, paranoid ryss som för sitt inre målat upp en bild av att man är ”hotad” - skjuta skallen av sina medmänniskor, att tillfoga dem så många och så omfattande fysiska skador, att de till slut ger upp sitt motstånd.
Då är man ryzz, enligt mig. Mentalt störd. Brutaliserad från dag ett.
Nu kanske du inte går så långt att du förhärligar övergreppen i vart och varannat övergrepp, det var främst dom jag avsåg.
Men som du skriver, du rättfärdigar och försvarar alltså mord på både ukrainska soldater och civila, ”lite svinn får man räkna med i en invasion”, samt, trots vetskapen om att det i en anfallande styrka alltid finns enskilda individer som är beredd att begå bestialiska övergrepp, därmed rättfärdigar och försvarar de övergrepp som sker, men då med att ”det är på den enskildes ansvar”.
Fy fan, säger jag.
Och sen har du synpunkter på att vi andra, vi som har invändningar, vi som bara helt naturligt reagerat på detta piss-ryzzka vidriga synsätt och beteende, använder ett visst språkbruk eller en viss ton?
Fy fan, igen.