2022-08-01, 12:21
  #192325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
I det här fallet så visar ju orchernas illdåd vikten av att göra precis allt man kan för att stoppa dom blodtörstiga marodörerna.
Ja, vi vet redan att du okritiskt köper alla historier Kiev basunerar ut. Samtidigt som du och andra här i tråden bolmar på om att ryssar i allmänhet (inte enskilda soldater utan folket som sådant) är vidriga Untermenschen som ska krossas, decimeras och tvingas ner i slaveri under Väst osv.
Citera
2022-08-01, 12:24
  #192326
Medlem
Sextiopluss avatar
Intressant om bakgrunden till Rysslands krig och kufiska samhällssystem. Putin hämtade hem liket av en känd fascistisk ideolog.

Han svärmar för en ideologi som dock inte utvecklats till fullo ännu. Återstår att organisera samhället med ungdomsrörelse, svartskjortor osv. Men det kan naturligtvis ha blivit en konflikt med den kleptokratiska traditionen som är egoistisk och inte nationell.

https://www.dagensps.se/bors-finans/economist-darfor-rader-fascism-i-ryssland/
Citera
2022-08-01, 12:25
  #192327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, vi vet redan att du okritiskt köper alla historier Kiev basunerar ut. Samtidigt som du och andra här i tråden bolmar på om att ryssar i allmänhet (inte enskilda soldater utan folket som sådant) är vidriga Untermenschen som ska krossas, decimeras och tvingas ner i slaveri under Väst osv.

Framförallt bör väl den vidriga regimen i Kreml avsättas. Och eftersom ryssen inte verkar vilja det så är dom ju av samma vedervärdiga sort.
Och det är ingen "historia" som basunerats ut att orcherna är inne i Ukraina och skövlar för glatta livet (så länge deras liv nu råkar vara)
Citera
2022-08-01, 12:28
  #192328
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, vi vet redan att du okritiskt köper alla historier Kiev basunerar ut. Samtidigt som du och andra här i tråden bolmar på om att ryssar i allmänhet (inte enskilda soldater utan folket som sådant) är vidriga Untermenschen som ska krossas, decimeras och tvingas ner i slaveri under Väst osv.

Jag är rätt övertygad om att de flesta i tråden är nöjda med att den här misslyckade gruppresan tar slut och att resenärerna reser hem till sitt land . Självfallet efter att de betalat sin nota och att de som begått kriminella gärningar bestraffas med adekvata straff Varit lite vandalisering samt att man fuskat med viseringen / smärre förseelser enligt rysk lag också ( ungefär 1 år i straffarbete eller motsvarande i böter )
Citera
2022-08-01, 12:29
  #192329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
För att det är krig!?

För att väst gör allt i sin makt för att cencurera Ryska nyheter och information?

För att väst försöker att förstöra Rysslands ekonomi?

Eller är Ryssland elaka, mot alla pk-skadade homoglobo-idioter, som inte spelar med öppna kort och avslöjar allt som väst (usa/israel/nato/eu) kan dra nytta av!?

Ryska myndigheter - de som kan något (inte Putin) ex ryska riksbanken säger själva att de har problem. Merkantilism slutade världen med på 1700-talet.
Citera
2022-08-01, 12:31
  #192330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Europa måste fylla på sina gaslager till minst 80% för att kunna ta sig igenom vintern.

Nu kan gaslagren i Europa inte fyllas på alls för att Putin stryper flödet. Europa använder just nu mer gas än som går in i lagren.

Tysklands industri och därmed hela Europa kan rasa ihop om man inte löser det här snart.
Europa ligger på 70% och det är stigande. Missat att Rysslands andel av de europeiska inköpen minskat från 40% till 25%?
Citera
2022-08-01, 12:38
  #192331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, vi vet redan att du okritiskt köper alla historier Kiev basunerar ut. Samtidigt som du och andra här i tråden bolmar på om att ryssar i allmänhet (inte enskilda soldater utan folket som sådant) är vidriga Untermenschen som ska krossas, decimeras och tvingas ner i slaveri under Väst osv.
Man behöver inte vara "okritisk". Man kan titta på filmklipp som läcker där ryska soldater visar hur de beter sig. Eller på filmklipp som visar vilket tillstånd den ryska utrustningen är i. Eller titta på vad Kreml påstår och jämföra det med bilder och filmer. Eller använda sitt minne och titta på hur lögnerna från Ryssland förändrats med tiden. Är man inte en komplett idiot så ser man tydligt vilken sida som ljuger, vilken sida som är den aggressiva parten, vilken sida som begår övergrepp osv.
Men är man feg, lögnaktig eller bara har en fäbless för att slicka fascisternas stövelklack så kan man så klart ställa sig på Rysslands sida istället och upprepa deras sagor.
Citera
2022-08-01, 12:38
  #192332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Hur känns det egentligen att ni är undersåtar till Putin?

Känns det bra?

Eeeh? Vad menar du med att vi skulle vara Putins undersåtar?
Hur står det till i huvudet egentligen?
Citera
2022-08-01, 12:40
  #192333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Klipp min jävla gräsmatta annars stänger Putin av gasen! Jävla undermänniska!

Du har ingen gräsmatta är min spontana gissning. Rysk gas nyttjar jag inte heller för den delen...
Citera
2022-08-01, 12:42
  #192334
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Europa ligger på 70% och det är stigande. Missat att Rysslands andel av de europeiska inköpen minskat från 40% till 25%?

Går att följa här o lagren fylls enligt plan.

https://gas.kyos.com/gas

Det är Pakistan o Bangladesh o Indien som drabbas av Putlers strypning av gasen. EU köper upp all LNG så dessa länder får mindre.
Citera
2022-08-01, 12:44
  #192335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Den är jävligt stor så det är bäst att du börjar nu, förbannade jävla slavmänniska. Och rymm för fan inte, då blir det ännu kallare till hösten!

Det känns som att inte bara ryska krigsmakten tappar ånga.
Även trollens kvalitet börjar bli sämre...
Citera
2022-08-01, 12:47
  #192336
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Här kommer några återblickar från ett gäng raketforskare i tråden. Njut!

Att jag inte trodde att Sverige skulle bryta 200år av alliansfrihet känns lite hårt att bli kallad raketforskare för med tanke på att övriga exempel var aningen mer absurda som till exempel att Ryssen inte begår krigsbrott och Ukraina skulle falla inom en vecka

Men jag erkänner att jag hade fel på si så där 5000 pansarskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in