2022-08-01, 09:26
Medlem
snegdas avatar
Jävla tattarvakter, hoppas på ett långt fängelsestraff straff där dom kan sitta och gråta och sakna sina batonger.

Varför finns ingen video ute? Det måste ju kommit på film eftersom tunnelbanan är full med kameror.

EDIT: Har någon namnen på mördarna?
Senast redigerad av snegda 2022-08-01 kl. 09:30.
Citera
2022-08-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streisand87
Tänkte på en sak. Hur lång tid tar det innan en person tas bort från folkbokföringen? Mannen ifråga ligger ju kvar på ratsit som vid liv. Är det någon som vet hur sånt funkar?

Skatteverket har hand om folkbokföringen. De kommer förmodligen att fatta ett beslut inom kort och ta bort killen från folkbokföringen.
Citera
2022-08-01, 09:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tänkte på en sak. Hur lång tid tar det innan en person tas bort från folkbokföringen? Mannen ifråga ligger ju kvar på ratsit som vid liv. Är det någon som vet hur sånt funkar?
Verkar ibland gå snudd på på dagen; vid branden i Hyllie tog det åtta dagar och i fallet med kvinnan som hittades död utanför Arboga tog det nog snudd på ett halvår
Citera
2022-08-01, 09:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Blir inte heller klok på det där men så här stod det i alla fall bara någon dag efter att en kille körde ihjäl sig....

Citera
2022-08-01, 09:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam
En kvinnlig ov och en manlig ov?
Kanske helt enkelt fysiken från den kvinnliga ov inte har räckt till om den döde har vevat mot ordningsvakterna och det då gått överstyr.

Men i de där banorna kan man väl inte tänka, kvinnor är precis lika bra som män.
Citera
2022-08-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Skatteverket har hand om folkbokföringen. De kommer förmodligen att fatta ett beslut inom kort och ta bort killen från folkbokföringen.

Tror att det är ganska automatiskt efter att det kommit in en dödsanmälan från en läkare.
Citera
2022-08-01, 09:50
Medlem
tankermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Kan vi vara inne på dråp här? Grov misshandel? Mord?

Det är upp till domstolen att bedöma. Åklagaren ska framlägga en gärningsbeskrivning och presentera bevis för att gärningsbeskrivningen stämmer. Oavsett vilken rubricering eller vilket yrkande åklagaren väljer har domstolen i brottsmål som uppgift att bedöma gärningen i sig, och kan döma fritt utefter det.

Med det sagt så tror jag det skulle vara svårt att se något uppsåt som motiverar mord eller dråp. Vållande till annans död kräver inget uppsåt, utan är ett oaktsamhetsbrott. Därför är nog det den mest sannolika brottsrubriceringen om fallet går till åtal. Misshandel är också en möjlig punkt, ifall OV:s våld ses som oproportionerligt sett till offrets handlingar.
Citera
2022-08-01, 09:52
Medlem
snegdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte påstått att de inte kan vara skyldiga till brott. Jag vänder mig emot att inteckna ett gripande som kvitto på att ordningsvakterna är skyldiga till brott.

Domstolen avgör om de misstänkta är skyldiga, inte polisen eller allmänheten och filmer.

Edit: citerade fel person

Edit2: det är inte hon
Senast redigerad av snegda 2022-08-01 kl. 10:00.
Citera
2022-08-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Har inte läst genom hela tråden men det är väl det vanliga övervåldet som hänt. BO blev nerpressad mot marken och fick någon eller några av ordningsvakternas knän över bröstkorgen. Har varit med om detta själv när jag var trettio år yngre och idag hade jag säkert inte överlevt. Om inte en från vaktbolaget känt igen mig och stoppat galenskapen kunde det också gått illa fast jag var i mina bästa år då. Jag var inte ens påverkad på något sätt.
Nedbrottad helt oprovocerat också va? Låter som standard offerkoftan
Citera
2022-08-01, 09:56
Medlem
HeavyPops avatar
Nån som vet vem offret var?

Ålder, kön, ursprung, etcetera?
Citera
2022-08-01, 09:58
Medlem
snegdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Nån som vet vem offret var?

Ålder, kön, ursprung, etcetera?

Du kan se det på första sidan.
Citera
2022-08-01, 09:58
Medlem
Hur ofta blir folk dödade i tunnelbanan av ov. Det måste ha varit folk som Varit 10 gånger värre och jobbigare än den här killen som Tuvär avled
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in