2022-07-31, 21:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Någon som har identitet på OV och den döde?

Lär vara BO:

https://www.ratsit.se/19750501-Juha_Antero_Hynninen_Bromma/pO7TeiVMQMKFx5qTr43j32t5X7n5m1hm-cnK3onpGyA

OVs/MGMs ska vara födda 1998, båda två, en han och en hon. Det är det ända vi vet just nu.
Citera
2022-07-31, 21:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Ahh, javisst ja, men den "filosofin" har ju redan utövats, sist var det på 1930-talets Tyskland, och Nazism tror jag att det kallades.......

Hör du till någon slags nynazism?

Dessutom ska du inte inbilla dig, att de just du tror är "de starka", är de som faktiskt "naturen" kommer att "välja" till att överleva när det bekommer sig......

Jag skrev att människor som enbart är en enda stor börda för samhället och flocken, rent filosofiskt och evolutionärt inte behövs. Det är icke-gynnsamt för flocken.

Det var du som tryckte fram din egen filosofi ur röven och sedan påstod att "alla" behövs i ett samhälle, dvs våldsamma knarkare, mördare, pedofiler, folkmördare ja du sa alla - vilket naturligtvis är ett vansinnigt antagande. Men du får gärna förklara hur människor som Ikea-mördaren eller Anders Eklund "behövs" i samhället och för flockens överlevnad, mer än möjligtvis som näringsrik gödsel.

Sedan raljerar du om nynazister, vad det nu har för relevans, men de behövs ju också då uppenbarligen enligt din filosofi? Alldeles oavsett vad de gör för något och hur det drabbar oskyldiga människor så behövs dem, enligt dig. Du begriper inte vad du själv sitter och skriver, va?

Poängen är.... att den här personen förolyckades och han satte sig själv i den situationen. Det betyder inte att det inte är sorgligt, men det betyder fortfarande att han försatt sig själv i den sitsen och på eget bevåg föranledde det som sedan hände honom. Vilket man likaledes kunde ha sagt om det var en civil privatperson som han gett sig på, och som blott försvarat sig och drämt till honom så illa att han t.ex. slog huvudet i perrongen. Inte heller då är det avsiktligt att "mörda" honom, utan det är en eskalerande, våldsam situation som leder till att den initierande parten (den avlidna) bemöts med det våld nöden kräver, vilket kan vara väldigt svårt att avgöra under stress och hotfulla situationer.

Och även då, hade han satt sig i den situationen på eget bevåg. Om man beter sig som en galning och ger sig på andra människor helt oprovocerat, då kan saker hända. Så det bästa är att låta bli.

Och ja, min åsikt kvarstår i det fall han de facto gett sig på andra människor eller de två vakterna. Har han inte det, då är jag beredd att ändra mig.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-31 kl. 21:43.
Citera
2022-07-31, 21:35
Medlem
C189s avatar
Är det ingen som tänker på att det kan finnas en gnutta nödvärn i händelsen?.

Ov kanske försökte att få kontroll på mannen genom armlås och diverse olika tekniker man får ta del av på utbildningen. Detta kanske ledde till att BO riktade sina aggressioner mot Ov som då behövde övergå ifrån ett gripande till att agera i nödvärn?.

Ett batongslag som prickar skallen kan vara dödande men å andra sidan ett batongslag i skallen under nödvärn behöver inte vara utanför proportion och är ej uppenbart oförsvarligt (den typ av våld som får användas i nödvärn).

Jag står fortfarande fast vid misstag som föranledde dödsfallet men nödvärn kan inte uteslutas.
Citera
2022-07-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Du har koll på perrong?
Den ÄR smal
Min mormor bodde där under min uppväxt
Citera
2022-07-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Förövare?
Två vakter har troligtvis slagit ihjäl en berusad medelålders man med sina batonger.
Visserligen så har mannen helt uppenbart varit stökig före ingripandet. Men det ursäktar inte att vederbörande blir ihjälslagen.

Har han blivit ihjälslagen av några fjantiga teleskopsbatonger så vore det ett enormt övervåld.
Misshandeln måste pågått länge och det vore ett rent under om batongerna höll misshandeln igenom.

All information verkar tyda på att det handlar om syrebrist. Att den döde har kvävts på något sätt?
Citera
2022-07-31, 21:39
Medlem
Citat:
Enligt TV4 o vittnen så drog vakterna batong o matade kraftiga slag över hela kroppen på mannen.
Så kraft fanns det.

Det lutar åt att de bokstavligen slog ihjäl mannen.
Pratade i veckan med en kollega ,han är f,d Militärpolis. Han sa att dom gamla batomgerna inte expander man har idag var gjorda för att tillfoga stor skada.. har man använt såna kanske han hade rätt??
Citera
2022-07-31, 21:42
Avslutad
Citat:
Enligt TV4 o vittnen så drog vakterna batong o matade kraftiga slag över hela kroppen på mannen.
Så kraft fanns det.

Det lutar åt att de bokstavligen slog ihjäl mannen.
Vilka CP:n till vakter.
Hoppas allt finns på film samt att dom får ett hårt straff.

Häng ut mördar-vakterna
Citera
2022-07-31, 21:44
Medlem
Inga lätta veckor för CSG, först blev en chef tagen och uthängd på Dumpen.se

Sen några veckor senare har två vakter ihjäl en människa…känns som att det går åt en hel del Ipren hos den VDn nu
Citera
2022-07-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Förstod att det var något sådant som hänt. Egen erfarenhet. Fruktansvärt tragiskt. Tack för du delar med dig. Misstänker att det är en del ordningsvakter/troll i tråden.

+1 Misstänker detsamma. Rätt uppenbart faktiskt.
Den här gången gick de på fel snubbe. Hade det varit en 47årig horsare hade det väl knappt uppmärksammats.
Citera
2022-07-31, 21:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Har han blivit ihjälslagen av några fjantiga teleskopsbatonger så vore det ett enormt övervåld.
Misshandeln måste pågått länge och det vore ett rent under om batongerna höll misshandeln igenom.

All information verkar tyda på att det handlar om syrebrist. Att den döde har kvävts på något sätt?

Vi får invänta obduktionsprotokollet.

Men uppenbart så har de enligt vittnen manglat på mannen med batongerna ordentligt tills han föll i backen.
Om de därefter strypt honom så …
Citera
2022-07-31, 21:52
Medlem
Citat:
Vi får invänta obduktionsprotokollet.

Men uppenbart så har de enligt vittnen manglat på mannen med batongerna ordentligt tills han föll i backen.
Om de därefter strypt honom så …

Då är det väl antagligen strypning det handlar om? Om inte OV hade helt egna batonger med sig.

Sen har ju en i sällskapet som själva blivit attackerade uttalat sig i tråden och förklarat att han fick en snefylla och slog folk redan på Anchor Pub.

Sällskapet var väl glada med att han fick stryk men när han dog slog bakfylleångesten till kan jag tro.
Citera
2022-07-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Pratade i veckan med en kollega ,han är f,d Militärpolis. Han sa att dom gamla batomgerna inte expander man har idag var gjorda för att tillfoga stor skada.. har man använt såna kanske han hade rätt??

Va? De "gamla" batongerna, jag förmodar att du menar sk gummibatong, orsakde frakturer i större utsträckning än dagens teleskopbatonger. Enkelt förklarat:
- Gummibatong gjorde inte särskilt skor skada på muskler, men ledde i vissa fall till frakturer
- Teleskopbatonger slår av muskelfibrerna och verkar genom att ffa påverka muskelfunktionen hos den som utsätts för våldet, i lägre utsträckning leder detta till frakturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in