2022-07-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Trams, tidiare var det ju amerikanska provokationer. Hur ska du ha det egentligen?
Både och såklart Ukraina har ju konspirerat mot Ryssland tillsammans med USA/EU/NATO ett längre tag nu..
Citera
2022-07-31, 19:28
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Talade vi inte om provokationer?

Jag pratar om trådens topic, dvs att Ryssland invaderat Ukraina. Några försöker desperat byta topic och istället prata om allt möjligt annat. Vad du vill tala om vet jag inte men förhoppningsvis trådens topic.
Citera
2022-07-31, 19:29
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det gjorde de såklart inte de hade det redan…
Idiot de annekterade Krim i strid med alla internationella lagar! En stöld helt enkelt!
Citera
2022-07-31, 19:32
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Tillhörde möjligtvis Ukraina men inte nu längre…
Ryzzens stöld av Krim är inte sanktionerat av världssamfundet din idiot!
Citera
2022-07-31, 19:33
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Nej det gjorde de såklart inte de hade det redan…

Kallas historie revisionism det du ägnar dig åt nu

Bättre kan du

Hade Ryssland varit ett hederligt land skulle de givetvis erbjudit sig att köpa Ukraina och bjudit ett hederligt pris och gått lagligt tillväga .
Citera
2022-07-31, 19:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Efter både fysiska och psykiska provkationer från bl.a. psykopaten Arestovych ja…

Vilken jävla snubbe som bl a psykiskt kan förmå stormakten Ryssland att helt oförberett invadera en nation. Att få dem att låta tiotusentals söner gå i döden.

Han borde få en Netflix-serie eller nåt. En trollerishow i Las Vegas kanske. Hålet efter Siegfried & Roy behöver fyllas.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-07-31 kl. 19:37.
Citera
2022-07-31, 19:34
Medlem
Citat:

Officelt och ur ett internationellt perspektiv så är Krim ukrainskt, okuperat men icke desto mindre ukrainskt.
Citera
2022-07-31, 19:35
Medlem
Citat:
Inkräktare? Men ryssarna har ju varit i Krim sedan mycket mycket länge…

Man kunde gjort som USA med Guantanamo. Låtit Krym med Sevastopol vara och betalt en hyra. VAD FAN skall man med mer territorier till när man har tillgång till basen?

Detta kommer på sikt att bli Rysslands undergång att man överskattar sig självt och ger sig in i vansinniga krig istället för att bygga landet.

Ukraina var inget hot mot Sevastopol men nu kommer det på sikt att bli ett stort hot.
Citera
2022-07-31, 19:35
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domlingen
Ryssen Vitaly Aroshanov kastrerade en Ukrainsk krigsfånge. Hur kan man göra så mot en annan människa?

Omöjligt för en normat funtad människa att ens sätta sig in i.

Ser en uppväxt hemsökt av sin alkoholiserade farsa i prutten varannan kväll framför mig, obefintlig anknytning till sin med åren eskalerat misshandlade morsa som mellan örfilarna flydde verkligenheten medelst krokodil innan hjärtat stannade. Som myndig två val; yrkeskriminell eller yrkesmilitär. Ryssland öster om Uralbergen. Synd aset inte tog sitt liv i tid.

Som användaren Clay Allison nämde tidigare så är det bästa mitt i dessa vidrigheter att inte systematiskt besvara dem med samma mynt; i krig vill man att motståndaren ska lockas till att lägga ner sina vapen. När fångar torteras till döds så ges noll incitament till det. Att unga testostinna ukrainska soldater kokar av hämndbegär är samtidigt inget jag ställer mig oförstående till naturligtvis.
Citera
2022-07-31, 19:37
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att den går på högvarv! Mest argumenterat mot att den skulle vara död som tokstollen framhärdat ett tag nu med..

Det ekonomiska läget i Ryssland kommer inte bli bättre inom en snar framtid, vilket leder till att deras industri kommer få större och större problem. Har du inga kunder bedrivs det heller ingen produktion. Sen får du inte glömma att många verksamheter är beroende av utländska komponenter. Sanktionerna gör så att deras produktion står stilla för tillfället.
Citera
2022-07-31, 19:41
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att den går på högvarv! Mest argumenterat mot att den skulle vara död som tokstollen framhärdat ett tag nu med..
Du har lite svårt att ta till dig fakta har jag förstått, jag skall försöka förklar igen.
Givetvis finns det fungerande industri i Rysland men problemet är att de tillverkar teknik från första halvan av förra seklet. Dessutom så är produktiviteten extremt låg, men ja de har en viss tillverkning av bilar men liten skala men inget som går att exportera.
Lastbils och traktortilverkning ligger helt nere.
All modern eldistributinstillverkning är nerlagd, men de tillverkas fortfarande delar efter ritningar från 1920talet.
Alla siffror indikerar att de mesta av tillverkning av modern tillverkning har försvunnit men givetvis finns industri igång.
Skyfflar, skottkärror och artilleri granater för äldre system går fortfarande att producera, det kräver dock mer manuell hantering då mycket av den automatiserade produktionsprocesserna står stilla.
Citera
2022-07-31, 19:41
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Det må för tillfället vara ockuperat men det fråntar inte att det är ukrainsk mark enligt alla internationella lagar och regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in