2022-07-31, 15:46
Medlem
Det blir inte roligtom det blir en stor massflykt av ryssar de kommande åren. Skumraskfigurer som bara väntar på att efterträdarna till Putin ska ge dem order om samhällssabotage. Maffianätverken kommer frodas som aldrig förr
Citera
2022-07-31, 15:46
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Kanske (hoppas!) har ryssarna läst om denna kassaskåpssäkra reparationsmetod i denna flashbacktråd? Metoden att "köpa 7 säckar cement samt blanda ihop och hälla på bron" har ju förespråkats av några dårar i denna tråd. Många är de forna civilingenjörer som nu roterar i sina gravar, men vi andra får oss inom kort ett gott skratt.

Har läst lite hållfastlära. Kan bli lite intressant snedbelastning och vridning. Kanske börja blåsa lite så det blir lite skjuvning också?

Blir kanske ryssen själv som sänker bron!

Vad är det för typ att bro?
Citera
2022-07-31, 15:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Du verkar svängt ordentligt. Putin hatare nu.
Det glädjer mig
Ja, jag hade mera sympatier för ryssarna i början.

Har inte svängt, har alltid stött Ukrainas egna befolkning. Trodde naivt på rysspropagandan och att ukrainarna själva stödde Ryssland i större utsträckning innan invasionen. Men allt som kommer från ryssar är lögner och skit, det har dom visat nu.
Citera
2022-07-31, 15:49
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det låter som att det snart är dags att skicka lite nya raketer till bron... 💥 💥 💥

Kanske inte behövs.... Om ryzzarna börjar köra tung trafik så kanske det om en vecka eller blir ett ras?

Pga skadorna lär bron överbelastas.....
Citera
2022-07-31, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Dougan är pro-rysk och dessutom en konspirationsteoretiker.
Så han har inte intervjuat Aislin alltså.

Jag har ingen åsikt om det han brukar rapportera mer än att allt som talar till Rysslands fördel brukar stämplas som konspirationer av västmedia.

Men här har ingen anledning att betvivla honom när han säger att han skulle varit där och intervjuat Aislin och att han befarar att denne kanske är död.

Skulle jag betvivla hans känslor?
Citera
2022-07-31, 15:53
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Det blir inte roligtom det blir en stor massflykt av ryssar de kommande åren. Skumraskfigurer som bara väntar på att efterträdarna till Putin ska ge dem order om samhällssabotage. Maffianätverken kommer frodas som aldrig förr

Så är det. Den här tråden är full av radikaler, men den tråkiga sanningen är att det bästa som kan hända är en svag inkrementell förändring. Men hela detta krig är nu "harm reduction". Det har redan gått åt helvete i Ukraina. Den politiska konsten blir att få denna konflikt att mjuklanda så gott det går.
Citera
2022-07-31, 15:53
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Har läst lite hållfastlära. Kan bli lite intressant snedbelastning och vridning. Kanske börja blåsa lite så det blir lite skjuvning också?

Blir kanske ryssen själv som sänker bron!

Vad är det för typ att bro?

Förspänd betong där bron är "ihålig". Går ju i princip inte reparera förspänd betong....

Läs mer här
https://twitter.com/zahed/status/1552211470024310784?t=RpkZ75YQ9ko5l1SOiBGdEg&s=19
Citera
2022-07-31, 15:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Putin skyddar sitt eget folk. Det bor bara ryssar i östra Ukraina. Situationen är snarlik med NATOs trupper i Baltikum med skillnaden att Putin vill sitt folk väl, medan politikerna i väst endast jobbar för en globalistisk elit.

Kommer USA och NATO nu att stå upp för minoriteters rätt och bomba det naziststödda Kiev?
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Du verkar svängt ordentligt. Putin hatare nu. Det glädjer mig

Du verkar ha bytt åsikt, vilket är bra. Men vill dock påpeka att majoriteten i östra Ukraina var etniska ukrainare innan kriget:

Citat:
According to the 2001 census, ethnic Ukrainians form 58% of the population of Luhansk Oblast and 56.9% of Donetsk Oblast.

Ethnic Russians form the largest minority, accounting for 39% and 38.2% of the two oblasts respectively.

https://en.wikipedia.org/wiki/Donbas

Inte ryssar.

Jag vet att propagandan har försökt måla upp en bild av att det främst bodde ryssar i östra Ukraina. Men så såg inte verkligheten ut.
Citera
2022-07-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det blir en lite extra nivå för Kiev-regimen som dödar sina egna tillfångatagna soldater i ryska fångläger, dödar "kollaboratörer" och lägger ut små minor i centrala Doneskt där barn senare spränger bort händer och fötter.

Det är redan klarlagt att det var ryssarna som dödade de ukrainska krigsfångarna.
Det är inte klarlagt att Ukraina har skickat små personminor. Det är något ryssarna har ägnat sig åt i det här kriget så det är mer troligt att de är ansvariga. Vi vet dock inte.
Partisaner har dödat grova brottslingar under pågående brott mot folket för att förhindra fortsatta övergrepp. Inte konstigare än att en prickskytt plockar en brottsling under pågående gisslantagning. Ifall brottslingen ifråga ger upp blir denne inte dödad utan gripen och åtalad.
Citera
2022-07-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det här är så jävla bra.

Putin har fått Tyskarna att inse att de måste göra sig av med det ryska olje-, kol- och gasberoendet.

Ddt är bara att tacka och ta emot, att skicka upp miljöpartisterna på läktaren och få flera länders medborgare att bli genuint kärnkraftsvänliga hade aldrig gått utan det här vettlösa kriget.

Insikten att sol- och vindkraft inte är den framkomliga vägen, att de energibeslut som fattats senaste 10-15 åren visat sig vara - ett luftslott, en chimär!

Och om nåt år - inte en kubikmeter rysk gas till, till Europa!

Precis! Här har Putin gjort väst en så stor tjänst att det knappast går att mäta. Han kan ensam ha krossat hela den naiva Greta-rörelsen och övriga "Gröna vågen-rörelser"! Dessa var alltid, liksom så gott som alla vänsterprojekt, en dröm baserad på magkänsla istället för på fakta. Så fort miljöfascisterna börjar strejka och skrika framöver är det bara att ställa frågan "-Vilken är då din favoritdiktatur att köpa energi ifrån ifall du nu motsätter dig de alternativ den fria världen kan tillhandahålla?"

Det är nu fullkomligt kristallklart att man inte ska vara beroende av diktaturregimer för sin energiförsörjning. Den fria världen måste ha egna energialternativ. Kärnkraft just nu samt andra former som kan komplettera. Samt förhoppningsvis innovationer i framtiden som blir ännu bättre än kärnkraft. Men man kan inte göda civilisationens fiender (diktaturer) genom att köpa energi från dem.

Rysk energi är idag en lika attraktiv produkt som s k blodsdiamanter från diktaturer i Afrika. Känns liksom helt fel att köpa produkten. Som att man är en del av något riktigt unket. Däremot skulle ju naturgas från Ukraina kunna vara en värdefull produkt, för Ukraina att sälja och EU att köpa, under många år framöver.
Citera
2022-07-31, 16:03
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ja, jag hade mera sympatier för ryssarna i början.

Har inte svängt, har alltid stött Ukrainas egna befolkning. Trodde naivt på rysspropagandan och att ukrainarna själva stödde Ryssland i större utsträckning innan invasionen. Men allt som kommer från ryssar är lögner och skit, det har dom visat nu.

Vi är många som gjort samma resa. Jag börjar tro att jag faktiskt gått på den ryska propagandan under många år, speciellt som jag har sympatiserat med många skribenter här på Flashback som nu, efter många år här på forumet, har avslöjat sig som fanatiska Putin-fans, och där ett otroligt hat mot Zelensky bubblat upp. Från ingenstans. Då har jag förstått att jag har varit lurad, och att Flashback har tagits över av olika intressen. Tyvärr.
Citera
2022-07-31, 16:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbolag
Att du mäter medellivslängd på styrka är ju ganska kul, sverige har längre medellivslängd än både Kina och Indien men skulle aldrig påstå att Sveriges utveckling är bättre än dessa länders.

Sverige och väst har byggt upp sina länder på skulder, dessa skulder har gjort att länderna sitter i en knipa där de hela tiden behöver följa låntagarens vilkor. Ryssland kan göra lite vad de vill.

Syrien och Libanon var för 30 år sedan paradisländerna att bo i, likt Sverige idag. Titta vad som hände!

Sverige lever på gamla meriter och att stå och använde dagens position som merit blir missvisande. Framtiden finns i öst oavsett dagens situation i dessa länder.

Ryssland får nu chansen att bygga upp sitt land utan västerländska prylar och teknik, de kan därmed göra sig mer oberoende likt Kina.

Allt har en mening

Tror inte riktigt att du förstått det där. Det är aldrig låntagaren som har problem. Det är långivaren, som måste försöka få tillbaka sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in