2022-07-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Skillnaden, killen var vit, alltså inga upplopp.

Undrar hur länge han var syreberövad innan han dog.

Jämfört med Floyd, som var stark som en tjur, klarade han över 9 minuter utan syre innan han till slut dog.
Citera
2022-07-31, 15:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det enda vi vet är att de är misstänkta för brott. Jag har svårt att tro att våldet som orsakade mannens död varit befogat trots det han är misstänkt för.

Om det nu är våldet som orsakat hans död menar du?
Citera
2022-07-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Ok, jag delar inte din åsikt att pedofiler bör leva.

Jag är ledsen jag kan inte ta dig seriöst längre.

Du försvarar alltså pedofiler.
En gång en pedofil alltid en pedofil.

Tror vi skiljs åt här.
Uppenbart att du blandar in dina känslor för mycket när du uttrycker åsikter om vilka som inte bör få leva. Tur att rättssystemet i Sverige inte funkar som i det land du kommer ifrån.
Citera
2022-07-31, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Ja och när någon vakt eller polis är inblandad i ett dödsfall vid gripandet så utreds vederbörande regelmässigt.

Jag säger inget fel att vakterna utreds men om en person beter sig hotfullt så är det väl vakternas plikt att säkerställa platsen, inte sant?

Sen om vakterna använde övervåld eller inte, vet ingen utav oss som var där. Men det framgår i artikeln att BO betedde sig hotfullt så man kan bara anta.
Citera
2022-07-31, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om det nu är våldet som orsakat hans död menar du?
Att det är våldet som orsakat hans död är det nog ingen tvekan om. Det handlar nog bara om det våldet varit befogat. Om det varit befogat kommer de frias även om deras våld varit dödsorsaken.
Citera
2022-07-31, 15:39
Medlem
Citat:
Varför ens skriva något som inte handlar om juridiken? Person döms inte utifrån något annat. Vad är vitsen med att konstatera att "man får skylla sig själv om man brukar narkotika"? Det vet väl alla.

Om OV använt övervåld är det huvudsakliga anledningen till varför mannen avlidit. Det är så rätten kommer se på det. Ingen bryr sig om dina åsikter.

Tja, detta är ett diskussionsforum så mina åsikter och tankar är lika relevanta som dina oavsett om du gillar dem eller ej.

Efter att uppgifterna om stryptag kom ut är jag inte längre övertygad om att ordningsvakterna kommer att undgå åtal, dock tror jag att de i en eventuell rättegång kommer att frias då det våld som används bedöms vara inom gränserna för nödvärn.

Moraliskt sett, ej juridiskt sett, så ser jag ingen anledning att skuldbelägga någon utöver den döde. Han har orsakat hela situationen genom sitt beteende och hans död är en direkt följd av hans egna gärningar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Ja o snattare ska man väl hugga händerna av

Du trivs bättre i en hotfull miljö alltså där det inte finns några lagar, härligt då vet jag!
Citera
Medlem
Har det framkommit något om BO än?
Citera
2022-07-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Tja, detta är ett diskussionsforum så mina åsikter och tankar är lika relevanta som dina oavsett om du gillar dem eller ej.

Efter att uppgifterna om stryptag kom ut är jag inte längre övertygad om att ordningsvakterna kommer att undgå åtal, dock tror jag att de i en eventuell rättegång kommer att frias då det våld som används bedöms vara inom gränserna för nödvärn.

Moraliskt sett, ej juridiskt sett, så ser jag ingen anledning att skuldbelägga någon utöver den döde. Han har orsakat hela situationen genom sitt beteende och hans död är en direkt följd av hans egna gärningar.
Vilken moralisk åsikt har jag uttryckt menar du? Till skillnad från dig så försöker jag hålla mina känslor utanför.

Sen när skulle stryptag vara befogat våld som ordningsvakt eller polis?

OM ordningsvakterna blir dömda för vållande till annans död kommer du fortfarande skuldbelägga mannen som avlidit trots att det skulle visa sig att OV använt extremt övervåld?
Citera
2022-07-31, 15:43
Medlem
Citat:
Du trivs bättre i en hotfull miljö alltså där det inte finns några lagar, härligt då vet jag!

Du bor i helt fel del av världen. Dina önskemål finns inte i en rättsstat. Sorry men våldskapitalet skall också följa den lagstiftning som finns. Det blir inte fritt att skjuta ner psykiskt sjuka människor även om dom är hotfulla. Pundare är hotfulla varje dag, och gripanden görs varje dag. Människor körs till psyk varje dag av våldskapitalet. Lagarna är så pass bra att vi är 4a i hela världen när det gäller rättsstatens principer.
Citera
2022-07-31, 15:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Att det är våldet som orsakat hans död är det nog ingen tvekan om. Det handlar nog bara om det våldet varit befogat. Om det varit befogat kommer de frias även om deras våld varit dödsorsaken.

Klart det är en tvekan om det. Du visste för några inlägg sedan ingenting, men nu anser du dig veta något?

Märklig jargong.
Citera
2022-07-31, 15:44
Medlem
Citat:
Jag säger inget fel att vakterna utreds men om en person beter sig hotfullt så är det väl vakternas plikt att säkerställa platsen, inte sant?

Sen om vakterna använde övervåld eller inte, vet ingen utav oss som var där. Men det framgår i artikeln att BO betedde sig hotfullt så man kan bara anta.
Som jag skrivit tidigare gjorde vakterna sin plikt. Likväl sker en polisutredning regelmässigt i fall som detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in