2022-07-31, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Du har rätt, i bästa fall räddade de allmänheten från en fara. I värsta fall kan de absolut ha gett sig på nån med övervåld.

Att det inte skulle hända att de brukar våld mot oskyldiga är bara dumt, jag vet personligen ett fall som ska upp i rätten där exakt det har hänt. En misshandel mot en oskyldig.

Hur som helst, hoppas allt gick rätt till.

Precis, alla scenarier är möjliga just nu så det sista vi behöver är folk som skriker ut vad de tror (läs hoppas) hände baserat på deras existerande bild av ordningsvakter.
Citera
2022-07-31, 10:55
Medlem
hipsterkatts avatar
Varför släpar OV runt på en liten lagsamling i uniformen när de ändå bevisligen varken läser eller följer den…?
Citera
2022-07-31, 10:58
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
George Floyd 2.0?
Den avlidne i tunnelbanan är en crackrökande neger?
Citera
2022-07-31, 10:59
Medlem
Staten har mördat igen. De behöver pepparspray då hade detta inte hänt
Citera
2022-07-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Den avlidne i tunnelbanan är en crackrökande neger?
En pundare mindre = miskade stölder..
Citera
2022-07-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Det finns idioter överallt, både med och utan uniform. Allt jag menade är att vi bör invänta mer information och fakta om vad som hänt i detta fall innan vi proklamerar övervåld från vakternas sida. Tills vi vet mer kan detta handla om nästan vad som helst, personen kan ha varit påverkad eller felmedicinerad så gravt att vakternas ingripande inte är dödsorsak. Vi vet i princip ingenting än.
Så är det… min erfarenhet är dock att idioterna är starkt överrepresenterade bland uniformsbärare.
Citera
2022-07-31, 11:01
Medlem
Undrar om det är samma kille som jag såg för några månader sen som verkade vara påverkad och gick runt och slog alla på tunnelbane-tåget.
Citera
2022-07-31, 11:04
Medlem
Så kan det gå när man ställer till oreda bland hederligt folk.. Bara att kremera och gå vidare..
Citera
2022-07-31, 11:05
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Staten har mördat igen. De behöver pepparspray då hade detta inte hänt

Undra om du hade sagt samma sak om han hade misshandlat dej eller någon du känner.

Väktarna måste plocka ner idioter som bara är där för att kaosa. Hjälper inte låsa in heller han är ute igen inom kort och kan fortsätta.

Ska bli intressant se vad det var för idiot.
Citera
2022-07-31, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloMacchiarini
Så är det… min erfarenhet är dock att idioterna är starkt överrepresenterade bland uniformsbärare.
Du kanske borde fundera på ditt uppträdande bland dom. Själv har jag inte haft några som helst problem under mina 50 år.. det finns alltid 2 sidor på ett mynt..
Citera
2022-07-31, 11:10
Avslutad
Vilket misslyckande av väktarna att ha ihjäl persone , måste väl vara ett totalt fiasko från deras sida.
Hur svårt ska det vara att brotta ner nån och boja personen utan att den dör?
Citera
2022-07-31, 11:12
Avslutad
Hoppas dom åker dit för vållande/dråp eller liknande.
Låter som riktiga amatör-vakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in