Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Tycker det borde "ringa" rejält hos media-drakarna då. Ser inget. Likaså inget på
https://www.whitehouse.gov/
Likaså är det nog en upptrappning ifrån USA`s sida. Man har ju sagt att man balanserar på eggen.., och inte önskar en eskalering. Personligen är jag skeptisk, sammanträder ens senaten i Juli, på en lördag ?
Hmm, det kan ju varit skitsnack och/eller ett önsketänkande från någon? Annars tycker jag som du att vi borde hört något om det. Vi får väl vänta och se.
(Ingen aning om när senaten håller öppet, men som du säger låter det ju tveksamt att de skulle hålla öppet en lördag i Juli.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Invektiv72
Efter det här debaclet i Ukraina, när de inför öppen ridå visat att de är helt inkompetenta, inte har något strategiskt, taktiskt eller operativt tänk, överhuvudtaget, när de inför hela världen visat att deras materiel i bästa fall förtjänar att stå och rosta bort på den ukrainska slätten, så tror inte jag att de längre har några ambitioner eller ens förväntningar på att något land i världen (förutom Syrien, Eritrea, Nordkorea) ser dem som en stormakt längre.
"Viktig" stormakt?
HAAAHAHAHAHHHAAAAAAAAaaahahhhaa......!!!!!
Jo, precis!
Kriget har ju haft rakt motsatt effekt.
Att bli sedd som någon som leder en underutvecklad pajasnation ingen (av betydelse) bryr sig om, eller inte vill ha att göra med, är nog Putins värsta mardröm. Men det är ju i den riktningen det går.
Hans mål är väl att bli beundrad över världen och inbjuden till värdens ledare som bugar djupt och efter sitt liv bli ihågkommen som "Putin den store" och få statyer resta över sig, inte känd som "Puttte den enfaldige"...