Nej, vad trist! Man hoppas ju att det ska vara ett tecken när kändisar "återuppstår" på detta viset och att de ska klara biffen. Man slängs liksom mellan hopp och förtvivlan. Jag kände likadant när jag härde om Tom Pettys död, för att sedan höra att han levde, bara för att dö några timmar senare. Det finns ingen chans att även detta skulle kunna vara ett falskt dödsbesked och att Tony fortfarande lever? Man tänker ju att det redan hänt en gång, så kan det inte finnas utrymme för att det hänt igen?
"Skådespelerskan, poeten, drama- och talpedagogen Barbro Bergius Berggren, Stockholm, har gått ur tiden 93 år gammal efter ett rikt och omväxlande liv."
Minst 1 filmroll. I den kända filmen Anderssonskans Kalle.
Den 22 juli dog Heikki Haavisto (1935-2022), centerpolitiker, tidigare ordförande för lantbrukarnas organisation MTK samt utrikesminister 1993-95 och därigenom ansvarig för medlemskapsförhandlingarna med EU.
Och den 27 juli dog Ralf Långbacka (1932-2022), en verklig institution i landets scenkonst, teaterchef, regissör, manusförfattare och teaterteoretiker, med flera uppdrag även i Sverige.
Skådespelerskan Mary Alice som tog över rollen som Oraklet efter Gloria Foster i Matrix Revolutions är död. Hennes ålder verkar vara oklar då det inte har bekräftats om hon var född 1936 eller 1941.
"Den norrländska fastighets- och hotellmiljardären Hilding Holmqvist har gått ur tiden. Han ägde som mest tio hotell och var aktiv in det sista."
"Sin första fastighet förvärvade han genom att ta barnens samlade barnbidrag."
Den stenrike norrländska hotellkungen Hilding Holmqvist lämnade drygt 1,2 miljarder kronor till sina arvingar. Och märkligt nog fanns det inget testamente?
Jag har luskat igenom tråden och blir faktiskt litet besviken över att ingen har nämnt att Bob Proctor avled den 3 Februari av organsvikt till följd av en olycklig Covid-19 smitta.
Bob ansågs som en av de stora inom sfären av "självhjälpsgurus", tillsammans med Jim Rohn, Tony Robbins och inte minst hans egna idol Napoleon Hill.
Jag rekommenderar varmt videoserien "You Were Born Rich" som finns på Youtube.