2022-07-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Tja, det är väl snart ett par månader sedan man insåg att Ryssland förlorat.

Men syftar du på något specifikt som inträffat just idag? Jag har varit borta från tråden ett tag. Alla empatilösa rysskräk som härjar i tråden gjorde att jag fick mord i sinnet, så fick lugna ner mig ett tag.

Nej, inget dag. Det sida klart att ryssarna förlorat även igår och i förrgår……..
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Zelensky lovar att köra ut ryssarna från varenda kvadratmeter ukrainskt territorium:

Citat:
Presidenten gjorde klart att Ukraina aldrig kommer att ge upp innan hela landet befriats från den ryska ockupationsstyrkan:

– Vi kommer inte att sluta förrän vi har befriat den sista metern av Ukrainas territorium. Vi kommer inte att vila förrän vi har befriat den sista byn, den sista stugan, den sista källan, det sista körsbärsträdet, det sista pilträdet, sa Zelenskyj i talet.

– Varje dag slåss för att alla på vår planet till sist ska förstå: Vi är inte en koloni, inte en enklav, inte ett protektorat.

Zelenskyj sa också att Ukraina kommer att slåss till slutet. Men inte Ukrainas slut utan ockupanternas.

https://www.dn.se/varlden/usa-politiker-vill-skicka-kraftfullt-robotsystem-till-ukraina/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, och varför ska sveriges pensionärer ge bort hundratals miljarder till nån oklar slavisk gränskonflikt?
Samma luredrejeri varje gång.

Vad menar du med "oklar slavisk gränskonflikt"? Den psykotiske dvärgen i kreml har inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta dess befolkning. Vad är "oklart" i sammanhanget?

Som tidigare sagt; att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ständigt denna frånvaro av verklighetsförankring hos Kremls megafoner. Sverige har totalförsvarsplikt och alla vapenföra kan beordras strida mot en rysk invasion. Precis som i Ukraina.

Kommer ryssen så får du greppa bössan och slåss. Om du nu är svensk och myndig förstås, ingetdera givet i denna tråd.

Kriget har bara börjat. USA och EU kan hålla Ukraina under armarna i åratal medan Rysslands ekonomi dör sotdöden. Fråga dig sedan vem som skall betala för att bygga upp Donbas, om Ryssland lyckas hålla det.

blabla. Om vi kan beordras strida mot en "rysk invasion" eller "dansk invasion" är väl egalt.
Skulle gissa på att ingen i sverige skulle ställa upp, dom skulle sjukskriva sig för fibromyalgi eller utbrändhet.
Och har vi inte en invasion i sverige redan? Slåss du mot den?
Jag tror vi alla håller tummarna för att iaf sverige inte ska betala en spänn till Ukraina, det vore landsförräderi på hög nivå.
Citera
2022-07-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Hur kommer det sig att ingen politiker, vapenförsäljare eller oligark visar "solidaritet".

Det ska bara mjölkas ut skattepengar. Tror som sagt inte ens nån "ukrainasupporter" i denna tråd visat solidaritet genom att skänka några hundratusen eller kriga själva.

Det ska "andra" göra... som vanligt.

Jag är fullt medveten om att en orchälskare inte förstår innebörden av ordet.
Citera
2022-07-28, 20:39
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
HIMARS-time.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1552717124157771776

Near Kherson.
https://mobile.twitter.com/TpyxaNews/status/1552723617938636801
Citera
2022-07-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vad menar du med "oklar slavisk gränskonflikt"? Den psykotiske dvärgen i kreml har inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta dess befolkning. Vad är "oklart" i sammanhanget?

Som tidigare sagt; att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...

Ukraina och Ryssland har bråkat i åtta år om gränszonen med rysktalande mellan ukraina och ryssland.

Det finns redan ett avtal förhandlat som heter minsk/minsk2 som alla gick med på och som reglerar allt. Nu vill dom hellre ha krig än att hålla sig till detta avtal.

Vad har det med oss att göra? Dom slåss väl tills dom tröttnar och sluter fred?
Citera
2022-07-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Sluta trolla. S-400 tar enkelt hand om det amerikanska raketartillerisystemet.
S400 verkar inte klara av att ta ner himars raketer...
Citera
2022-07-28, 20:42
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Nåväl. Inga fler fish'n'chips i Storbritannien om kriget i Ukraina fortsätter:
https://www.rt.com/news/559748-fish-chips-uk-sanctions/

Kanske måste britterna börja äta tidningspappren utan fisken på istället

Jag tror de överlever utan den maten ett tag.
Citera
2022-07-28, 20:43
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du menar att man inte har handel mellan handelsblock eller kanske enskilda länder överhuvudtaget? Det är ingen mening att du svarar antar jag eftersom du inte bergriper.

Ska det föreställa ett svar på min fråga ? Vet du vad en halmdocka är ?. Är du semestervikarie i Putins desinformationfabrik ? Det där var totalt obegripligt
Citera
2022-07-28, 20:43
Medlem
Kiddieoxos avatar
Kastreringen av en fånge är alltså något man gärna lägger ut i rysk propaganda kanal utan att skämmas för på rysk sida.

Tråd:
https://twitter.com/xenasolo/status/1552696348859932674
Citera
2022-07-28, 20:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryssar kastrerar ukrainska fångar.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1552714603506835456
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto