Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du vet att jag har rätt och du vet också om utmaningarna europeisk ekonomi och industri står inför. Ryssland, Asien, Afrika och Sydamerika går vidare och löser de problem som uppstår under vägen. Dessa länder är vana med hårda tider, vi är det inte. Nya handelsblock uppstår och det betyder inte slutet utan vaknar EU upp så finns det mycket att tjäna på det eftersom fattigare länder växer. Att bråka med Ryssland är inte lösningen då det gäller att utvecklas men naturligtvis tjänar militärindustrin stora pengar nu, så länge det finns pengar att rusta för så att säga.
Om du hade läst inläggen i tråden skulle du ha förstått vilken enorm knipa Ryssland befinner sig i.
Rysslands industri håller p.g.a. västberoendet att fullständigt kollapsa (om du vill veta detaljer så fråga gärna, jag har jobbat med rysk industri i väldigt många år och hade min inkomst i ryska dollar fram till ungefär mars)
BRIC är kört, Kina tar sin hand från Ryssland och Indien kommer att lägga ner samarbetet,
Ryssland kan framöver inte leverera någon militärutrustning till Indien. De övriga BRIC-länderna är i sammanhanget obetydliga.
Rysslands industri är så extremt beroende av teknik från väst och att ersätta det beroendet kommer att ta decennier.
Rysslands industri håller sakta på att dö och därmed landet. Hur ska Ryssland kunna överleva utan produktion?
Oxe träplog och undernäring är vad som väntar, vem ska kunna rädda Ryssland?
Republikerna kommer att bli självständiga och precis som länderna i Warszawapakten kommer de att bli lättade av att slippa förtrycket från diktaturen i Moskva.