2022-07-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ok tack för informationen. 160000 döda ukrainska soldater alltså

Jag vet inte hur många döda. Men minst dubbelt så mycket döda och förluster som Ryssland är nog garanterat det lägsta.
Ukrainas taktik är ju att med tvång skicka ut outbildade och gräva ned sig i små hål i marken med ett gevär och bli dödade av artilleri för att tillfälligt bromsa ned framryckningar .
Samt att Ukraina verkar förlora hundratals soldater varje natt när dom av nån idiotisk anledning sover i förläggningar. Tälta?

Bara krigsfångar som Ryssland har är ju + 15 000
Senast redigerad av HappyUW 2022-07-27 kl. 20:22.
Citera
2022-07-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jaså...har du några FAKTISKA källor på att förtroendet minskade för honom.....förutom från några stackars tannalösa ryssar på östgränsen i Donbas?
Jag orkar inte försöka hitta länk nu, men källan är DN som vanligen inte är fientlig mot Zelinskyj.
Citera
2022-07-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, inte en chans förstår du. Någon Marshallhjälp av den breda sort som Västeuropa fick se efter WW2, med återuppbyggda städer, motorvägar, bättre hälsovård osv, blir det inte. Varken EU eller USA kommer att ha råd med det - eller vilja ta det ansvaret. Särskilt inte USA.

Dessutom: en uppbyggnad om flera år hjälper inte Ukrainas folk NU. Deras land blir ändå trashat och än mer utfattigt.

Jo det kommer dom få

Du sa väl att dom inte skulle få vapen och vips var HImars och MBT där...
F16 i en stad nära dig snart.
Citera
2022-07-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Javisst,Allahu Akbar. Det kommer att kosta Svennebanan som redan nu skänker urkaina mest pengar i världen. Destå längre kriget pågår och Zelensky bombar sönder urkainas städer med köpta vapen från väst ( vapnen är inga djävla gåvor som media skriver) blir det sämre för EUs folk.

Du känner inte att vi kan betala några miljarder för att slå ut rysslands arme så dom inte kan invadera oss framöver?

Varför tror du militären befäst Gotland?
Citera
2022-07-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Nu när ryssfasisterna har makten där är det mycket värre än när ukraina styrde.
Alla skickas till interneringsläger och många försvinner spårlöst.
Samma metod som nazisterna gjorde under ww2.
Nej, samma som STALIN gjorde under ww2. Det rövhålet har hamnat i skymundan endast pågrund utav allt fokus på Hitler. Bägge var extraordinära rövhål med fantasier räckandes längre än vad tanken kunde nå, men med Hitlers död blev ett helt folk och en hel värld(den verkliga världen) uppmärksammade på hur man INTE skall göra och ransakade, betalde och kämpade emot motsatsen. I Ryssland däremot, så stannade klockan vid 1944 och alla tankar förbjöds med fullt fungerande resultat. INGET har förändrats förutom att clownen på gatan ( gemene man) klär sig litet finare i västerlänska kläder medan han/hon säger - Vad vet jag, det är någon annans problem.....och jag får inte lov att tala om det oavsett
Citera
2022-07-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Du kan nog räkna med att Ukraina har minst det dubbla i döda soldater, antagligen mer.
Frågan är om det är dubbelt eller tredubbelt. Tror tyvärr det antagligen närmar sig tredubbelt/fyrdubbelt med rysslands taktik senaste månaderna.

Taktiken att förlora alla ammunitionsdepåer och baser i Ukraina?
Vad var den genialiska planen med det, har aldrig förstått hur ryssarna tänkte där?
Vill dom visa sig svaga för att sen inte hela Ukraina?
Citera
2022-07-27, 20:25
Medlem
Mittpunkts avatar
Kan Ryssland göra vad som helst i Ukraina utan att NATO går in militärt?
Citera
2022-07-27, 20:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF har fått in en ordentlig fullträff mot Gorlivka. Riktigt fina lågor där alltså.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1552358565750480898
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Du kan nog räkna med att Ukraina har minst det dubbla i döda soldater, antagligen mer.
Frågan är om det är dubbelt eller tredubbelt. Tror tyvärr det antagligen närmar sig tredubbelt/fyrdubbelt med rysslands taktik senaste månaderna.

Ny taktik hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Taktiken att förlora alla ammunitionsdepåer och baser i Ukraina?
Vad var den genialiska planen med det, har aldrig förstått hur ryssarna tänkte där?
Vill dom visa sig svaga för att sen inte hela Ukraina?

Ryssland krigar ju mot Ukraina och Nato. Ukrainarna dör i skyttegravarna under tvång och Nato lobbar nu in raketer nu på Ryssarna och tycker det är kul.

100 000 döda, 200 000 döda, 300 000 döda Ukrainska män? Tror inte Nato eller Zelensky bryr sig.
"haha, så länge ryssarna också får problem är det bra"
Citera
2022-07-27, 20:29
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ukraina befriade en by i närheten av Izum.

Ukrainian forces have liberated Pasika(Near Izyum) reportedly and are actively repelling attacks.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1552350950043648005

Snart faller Izium
Citera
2022-07-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag är svensk, tack. Befinner mig inte i området,

"MItt ibland er står en som I icke kännen" (Bibeln)

Ja nu var det ju inte det jag menade utan mer bildligt men fultolka på du

Trist iofs. att du som svensk anser att skitlandet ryssland har någon som helst existensberättigande, nästan så du borde åka dit och bo där ett tag för en realitycheck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in