2022-07-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför skulle Ukraina behöva ge USA mandat? ZZelensky och ZZ-gänget har redan sålt hela landet till USA.

När såldes hela landet? En sådan transaktion borde vara väldokumenterad?
Citera
2022-07-27, 14:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Här finns ett arkiv med filmer, bilder och information:
https://crimes-of-ukraine.ru/video/ukraine-crisis-donbass-chronicle-of-genocide.html
10 minuter orkade jag se på av något som är så uppenbar propaganda att ett barn skulle inse det. Under dessa 10 minuter hann jag se ett kort klipp på några personer med nazi-inspirerade tatueringar, kläder och symboler, en arrestering av en person misstänkt för att lagra vapen (några slag och sparkar men inget ultravåld direkt och sannerligen ingen avrättning), några små demonstrationer mot kriget och några bilder på ukrainska stridsvagnar. Ingenstans i öppningen av filmen visas något som skulle tala för att ett folkmord skall ha begåtts. Eftersom jag inte orkar titta igenom ryssdravlet så får du gärna ge mig timestamps på när man ger bevis för det påstådda folkmordet.
Citera
2022-07-27, 14:14
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
6 vagnar är ute ur leken;

https://t.me/DonbassDevushka/16018

Apparently some fools from the AFU 59th brigade tried to break through near the settlement of Shevchenkovo near Nikolaev last night.

The result: 6 hohol tanks hit by artyllery
Det är nog av de senaste levererade vagnarna från Polen som kommit fram till fronten under den senaste veckan.
Igår så förstörde Ryssland tre av dessa vagnarna tidigare i vecka lämnade en ukrainsk kapten över både sig själv och sin jättefina T- 72,a till de ryska soldaterna.
Citera
2022-07-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Japp, en absolut majoritet av världens demokratier fattar fel. Bara du, Putin och Xi Pingvin har fattat.

Glöm inte den vise ledaren för stormakten Nord-Korea...
Citera
2022-07-27, 14:18
Medlem
Citat:
Skulle inte nya ryska kedjan ”Dadi-da” ta över verksamheten?

Såg f.ö den ryska befolkningspyramiden. Den förklarar kanske varför man helst tar in utländsk kanonmat.

Det är oerhört förvånande att den nämns så lite. Den - i sig - är en katastrof för landet.

Lägg därtill en industri som inte ens klarar att förse sig själv med maskinella reservdelar.

Lägg till en fullständigt obefintlig kapitalmarknad.

Lägg därtill en halverad import.

Lägg till en - förutom olja/gas en havererad export.

Lägg till en total flyt av utländska investeringar och kompetens.

Sen har vi då även problemet med Putins järnstyre, när han lämnar finns ingen tradition av att styra och det lär bli maktkampernas gudmoder.

Efter allt det så tittar man på en befolkningspyramid och tappar andan. Hur ska SÅ få unga kunna försörja SÅ många gamla?! Det går ju inte ens i teorin.

Finns absolut inget som talar för att det kommer vara fredagsmys i stugorna på enormt länge.
Citera
2022-07-27, 14:18
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Jag tog dig random och läste lite gamla inlägg från dig och trodde väl att du var någon slags islamist av något slag, men du verkar ju vara en svenne som i alla fall hade ett språkbruk som någon nazze.
Vad har det gått snett med dig, som nu använder nazister som skällsord på vita ukrainare som blir invaderade av islamister och annat pack.
Du hejar på när vita kvinnor och barn blir mördade och våldtagna av tjetjenska islamister och annat skit, varenda europeisk människa som håller på Ryssland i detta krig är landsförrädare och skall behandla som det, dingla i närmsta träd.
Muhammed är ett av dom vanligaste namnen bland skadade och dödade i den ryska armén!
Ni är ta mig fan lika blåsta som dom muslimer som också håller på Ryssland och dom är rätt många, då ryssar är den absolut största folkgrupp som flyttat till Palestina dom sista 20 åren, så undra varför Israel utvidgar sina gränser ?
Samma med dom från Afrika när det är kineser och ryssar som nu koloniserar i Afrika.
Serber skall vi inte ens prata om, som fortfarande lipar om Natos bombningar och tror fortfarande att kriget handlar om Nato och därför håller på skurkstaten Ryssland!
Ni är alla en skam för européer, dingla i närmsta träd!

Öhh, det är inte etniska ryssar som flyttat till Israel, det är judar från Ryssland som flyttat dit. Sen har det möjligtvis slunkit med en o annan etnisk ryss som gjort "aliyah", och det var väl därför som Israel införde dna-tester för att inga främmande raser skulle släppas in i Israel.

Ytterst är det här ett krig mellan USA och Ryssland, och i potten ligger USAs framtida ställning i världen som hegemon. Anledningen till att så många i den globala södern "hejar" på Ryssland är att de är trötta på decennier av amerikansk liberal imperialism och utsugning.
Citera
2022-07-27, 14:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
10 minuter orkade jag se på av något som är så uppenbar propaganda att ett barn skulle inse det. Under dessa 10 minuter hann jag se ett kort klipp på några personer med nazi-inspirerade tatueringar, kläder och symboler, en arrestering av en person misstänkt för att lagra vapen (några slag och sparkar men inget ultravåld direkt och sannerligen ingen avrättning), några små demonstrationer mot kriget och några bilder på ukrainska stridsvagnar. Ingenstans i öppningen av filmen visas något som skulle tala för att ett folkmord skall ha begåtts. Eftersom jag inte orkar titta igenom ryssdravlet så får du gärna ge mig timestamps på när man ger bevis för det påstådda folkmordet.

Det är propaganda i det mesta du ser från båda sidor i detta krig. Ukraina satsar väldigt mycket på detta vapen men även andra parter naturligtvis!!
Citera
2022-07-27, 14:21
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Bron öppnade 1985 så undrar om den är byggd med förspänd betong?

Kapar man tillräckligt många armeringsjärn så minskar bärförmågan rejält även efter lagning.

Kanske en full betongbil som körs ut för lagning kan orsaka ett ras...

Jag skulle vara nervös över att t o m köra ut en pall med betongsäckar (ca 800 kg) på den bron. Osäker på vilka byggnadstekniker man hade i 80-talets sovjet men skulle verkligen inte vilja sitta i första bilen över bron efter en rysk snabblagning.

Kanske blir detta ett ryskt Dunkerque där man får retirera och lämna all material bakom sig?
Citera
2022-07-27, 14:22
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
50 % av världens befolkning är extremt fattiga, vem bryr sig eller har nytta av de? ingen, exakt, gäller att få med sig alla rika länder och befolkning.

Det är många som bryr sig, men det är tydligt att du inte hör dit.
Citera
2022-07-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ukraina bombar en till bro i Kherson alltså ......hur har de själva tänkt att ta sig över?

Nu verkar ju inte ens denna bro heller gått sönder dock.
https://rt.com/russia/559690-kherson-bridge-himars-ukraine/

Titta på kartan - Ukraina är redan på andra sidan.
Citera
2022-07-27, 14:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Japp, en absolut majoritet av världens demokratier fattar fel. Bara du, Putin och Xi Pingvin har fattat.
En absolut majoritet i världen vill ha fred, jämlikhet och stabilitet.
En dag kommer du också inse hur litet Väst är.
Citera
2022-07-27, 14:24
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är många som bryr sig, men det är tydligt att du inte hör dit.

Inte många bryr sig, alla ser om sitt eget hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in