2002-10-06, 09:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Nu börjar antalet forum bli alldeles för många, det är ju flera skärmsidor på min skapliga 19".

Kunde man gruppera forumen i ett steg till så det blev en hierarki precis som idag, men att underforumen inte syns förrän man klickat ner sig på t.ex Sex eller Religion.

Så skulle det vara lättare att finna rätt forum.

En annan bra funktion vore om man kunde ha en ""
My Page där de forum man valt att följa visas. Då fick man en bättre överblick.

Jag vet inte riktigt vart man skall vända sig med sådant här, men jags kriver en rad här så ser vi vad som händer.
Citera
2002-10-06, 11:59
Medlem
Raazs avatar
[color=red]Flyttat från Övrigt[/color]
Citera
2002-10-06, 12:53
äldre konto (old)
Ej medlem
En bra funktion vore om man kunde se de 50 eller 100 senaste inläggen, alltså från alla forum.
Sökfunktionen fungerar inte med wildcard och "sortera efter tid"

Denna funktion skulle medföra att man slipper klicka på varje forum för sig för att kunna se en eller två nya meddelanden.
Citera
2002-10-06, 14:37
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven-åke
En bra funktion vore om man kunde se de 50 eller 100 senaste inläggen, alltså från alla forum.
Sökfunktionen fungerar inte med wildcard och "sortera efter tid"

Denna funktion skulle medföra att man slipper klicka på varje forum för sig för att kunna se en eller två nya meddelanden.

Nya sedan senaste besök finns ju, http://forum.flashback.se/search.php?search_id=newposts

och dem obesvarade trådarna finns ju http://forum.flashback.se/search.php?search_id=unanswered

och båda dem är ju sorterade efter tid...
Citera
2002-10-06, 15:59
Medlem
Re: För många forum i flashback!

Citat:
Ursprungligen postat av skipper
...Kunde man gruppera forumen i ett steg till så det blev en hierarki precis som idag, men att underforumen inte syns förrän man klickat ner sig på t.ex Sex eller Religion.

...

Vet inte riktigt om det var så du menade, men om du klickar på överrubrikerna, ex. "Data & IT" så får du ju upp det såhär.. http://forum.flashback.se/index.php?c=2
Citera
2002-10-06, 18:14
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Vet inte riktigt om det var så du menade, men om du klickar på överrubrikerna, ex. "Data & IT" så får du ju upp det såhär.. http://forum.flashback.se/index.php?c=2

Och skriver man in 10 i slutet på länken så får man upp det såhär eftersom den överrubriken inte finns: http://forum.flashback.se/index.php?c=10

Och då blir det just som du efterfrågade. 8)
Citera
2002-10-06, 21:00
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Nu börjar antalet forum bli alldeles för många, det är ju flera skärmsidor på min skapliga 19".

Kunde man gruppera forumen i ett steg till så det blev en hierarki precis som idag, men att underforumen inte syns förrän man klickat ner sig på t.ex Sex eller Religion.

En annan bra funktion vore om man kunde ha en ""
My Page där de forum man valt att följa visas. Då fick man en bättre överblick.

Men herregud, har du ingen scrollknapp?
Det är väl bättre att man ser alla forumen på engång, än att man
ska bli tvungen att klicka sig fram för att komma dit man ska?? :?

Jag tycker då att det är perfekt som det är, ju mer forum, destå
mindre "skräp" får man (sånt som inte hör hemma till det forumet).
Citera
2002-10-08, 09:46
äldre konto (old)
Ej medlem
(Hittade det här tillslut, trodde mitt inlägg blev raderat då jag antagligen postade det i fel forum)

Jo, jag har scrollknapp, och ja, man kan se en valfri kategori och resten 'kollapsat'

Tänk er då att man kan ha sin egen kategori, där de forum man följer finns listade, då skulle man snabbt får en blick över rätt forum och kan gå in i dom.

Jag läser bara på tre/fyra ställen, och det blir en jävla massa scrollande.

Sen tror jag inte alls på att ju fler forum desto mindre skräp. Skräpet uppkommer ju för att forumsdefinitionerna är för smala.
"IT diskussioner för alla oss med skägg som kör en patchad Motorola 68000 med fjärde benet ersatt av ett gem"

Om det ändå bara sker 1-2 inlägg i ett forum per dag är det tveksamt om forumet behövs, eller om det lika gärna kan slås ihop med ett annat.
Citera
2002-10-08, 12:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Om det ändå bara sker 1-2 inlägg i ett forum per dag är det tveksamt om forumet behövs, eller om det lika gärna kan slås ihop med ett annat.

Men slår man ihop flera forum och får massor med meddelanden i samma forum så försvinner ens inlägg flera sidor ner på bara en dag. Det är väl sämre.
Citera
2002-10-08, 13:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:

Men slår man ihop flera forum och får massor med meddelanden i samma forum så försvinner ens inlägg flera sidor ner på bara en dag. Det är väl sämre.

Riskerar dom göra det så visar det väl bara att du inte skriver något som någon finner värt att bemöta.
Citera
2002-10-08, 14:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:

håller med......
Citera
2002-10-08, 15:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:

Ja, det är ju där avvägningen måste ske, utan någon somhelst research tror jag 10-15 nya trådar per dag vore det ultimata forumet. Lagom mycket nya spännande saker utan att bli helt överfullt.

Så hittar man under en kategori tre forum som snittar tre nya trådar om dagen kan man ju göra ett forum av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in