2022-07-26, 22:15
Medlem
cerns avatar
Tycker det är jävligt tragiskt att fortfarande se massa medelåldersmän med Ukraina-flaggan på profilbilden sitta och runka kuken när Ukraina får massa nya bomber och skit att bomba med.
Hur långt ska det gå? Kommer man hylla Ukraina om de släpper en atombomb i Moskva eller?

Känns som det och alla kommer ba "fyfan vad skönt!"
Jag är inget rysstroll, vill att skiten bara ska ta slut någon gång och helst inte att det ska sluta med kärnvapen vad fan.

Putin är en ond jävla individ men jag hoppas han drar sig tillbaka och tar livet av sig eller något.
Bara det tar slut på ett bättre sätt än bomba ihjäl varandra.
Citera
2022-07-26, 22:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tjänstemannen säger inte att 1000 soldater dör per dag. Han säger att 1000 soldater dödas eller skadas varje dag.

Ur MasterBaits länk:

Rubriken är dessutom:

Förklaring:

Jag missade det! Men en total förlust av stupade och sårade ukrainska soldater låter ändå högt, även fast situationen, tack och lov, är betydligt bättre nu!

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Möt i sak då. Vad exakt är det som du tycker mina källor har fel? Varför menar du att mina källor inte är seriösa?

Det har jag inte förnekat. Men Ryssland hade fortfarande inget med att göra att Donetsk och Luhansk skapade självständighetsreferendum. Det hände i April. Ryssland gick inte in förrän mot slutet av juli. Vilket jag också givit källor på.

Det är helt sant att Ryssland gjorde en hel del dumheter i början. Det förnekar jag inte heller. När de ryska "semesterfirarna" gick in var det lugnt, det var vapenstillestånd. Ryssland försvårade situationen enormt.

Du redovisar dina källor alldeles utmärkt, om du kollar vilka som genomförde den militära aktionen i April.
Men du är helt blind för den delaktighet som FSB och Rysk militär hade med den aktionen.
Ett tips är att kolla vilka som ledde aktionen, knappast någon som var född i den del av Sovjet som senare blev Ukraina och flera som konstaterats vara anstälda av FSB.
Men tro du på Putin om att den aktionen inte drevs fram av FSB.
Citera
2022-07-26, 22:22
Avstängd
Citat:
USA och NATO har redan erkänt att de använder Ukraina som Proxy och Zelensky har sagt att han inte förhandlar förrän Ryssland har förlorat.

Den enda part som öht har visat sig villig att förhandla är Ryssland.

Som vanligt det klassiska Kreml-mantrat om proxy som för övrigt inte stämmer. Att man inte vill förhandla med en diktator faller sig ganska naturligt. Hade du förhandlat med Hitler?
Citera
2022-07-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Tycker det är jävligt tragiskt att fortfarande se massa medelåldersmän med Ukraina-flaggan på profilbilden sitta och runka kuken när Ukraina får massa nya bomber och skit att bomba med.
Hur långt ska det gå? Kommer man hylla Ukraina om de släpper en atombomb i Moskva eller?

Känns som det och alla kommer ba "fyfan vad skönt!"
Jag är inget rysstroll, vill att skiten bara ska ta slut någon gång och helst inte att det ska sluta med kärnvapen vad fan.

Putin är en ond jävla individ men jag hoppas han drar sig tillbaka och tar livet av sig eller något.
Bara det tar slut på ett bättre sätt än bomba ihjäl varandra.
Några atombomber har inte Ukraina, man lämnade ju över dom till Ryssland med garantin att Ryssland inte skulle attackera dom.

Hur långt det ska gå hänger helt på Putin, Ryssland sitter på 6000 vätebomber.
Allt skitsnack om att Ryssland är hotat av invasion från Nato är ju bara löjligt.
Citera
2022-07-26, 22:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det är mörkt nu men det finns rapporter om att Antonivka-bron har blivit bombad igen. Får se imorgon vad som hänt.

https://twitter.com/loogunda/status/1552025055122653188
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-07-26 kl. 22:39.
Citera
2022-07-26, 22:23
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ok, så påstår jag att "RySSland förlorar 2000 soldater, varje dag, enbart med ledning av vad en rySSk tjänsteman kill-gissar, så skall jag,alltså, presentera det som "dagens sanning"?

Om du har en seriös källa får du gärna presentera det som dagens sanning om du vill. Då kan man själv avgöra vad som är rimligt eller inte. Det är lite sånt det handlar om. Att man läser och presenterar källor, tänker och låter andra tänka själv. (Tänka självständigt = Det som Ukraina-fansen inte vill att man ska göra.)

Problemet med ZZelensky och Ukrainanazzarna är att de slänger ur sig saker utan att backa upp det med nånting. Allt vad Ukraina säger är helt taget ur luften. Ryssarna ger i alla fall dagliga uppdateringar om exakt vad de gör och vad de tycker sig ha åstadkommit. Självklart ska man inte tro på allt utan att fundera och dubbelkolla information, men då har man i iallafall nånting att följa dag efter dag, och då kan man själv jämföra med olika kartor och med vad andra parter säger.
Citera
2022-07-26, 22:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ukraina/NATO kunde gått med på att ge upp Donbass och inte en enda Ukrainare hade dött. Blodet är på deras händer, nu kommer de förlora allt.

Ryssland erbjuder medborgarskap till alla i Ukraina, de som dör "för" Ukraina förtjänar inte mycket mer om man ska vara ärlig.

Vem fan vill ha ett medborgarskap i världens utedass Ryssland?

Blodet är enbart på Ryssjävlarnas händer. Din älskade Putin startade detta krig.
Citera
2022-07-26, 22:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Trams.

Den enda nazistledaren är ZZelensky.

(FB) Kommer svensken förstå Ryssland är the good guys - varför blir Ukrainafans nazister

Min poäng var att man visserligen kan tycka så, men extremt få håller med dig och historien bevisar varför de flesta håller med mig. Ryssland bör avskärma sig från Europa och söka tillhörighet med Kina, Indien och Pakistan. Alla européer bör få inreseförbud i Ryssland och alla ryssar ska förbjudas resa in i Europa.
Citera
2022-07-26, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag missade det! Men en total förlust av stupade och sårade ukrainska soldater låter ändå högt, även fast situationen, tack och lov, är betydligt bättre nu!

Slava Ukraini!
Jag vill påminna dig och andra om att Zelenskys rådgivare sa 2019 att krig med Ryssland skulle vara ”the coolest thing”.

https://youtu.be/OHhUNx4yF98
Citera
2022-07-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligt men det beror mest på okunskap alternativt efterblivenhet och naivitet...
Du anser alltså att svenskar är ”okunniga , efterblivna och naiva” !

Jag har svårt att se hur det har med ämnet att göra , att Ryssland startat krig mot Ukraina ,och dödar ukrainska kvinnor o barn
Är även ukrainare ”okunniga, efterblivna, och naiva”. ?
Citera
2022-07-26, 22:32
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Som vanligt det klassiska Kreml-mantrat om proxy som för övrigt inte stämmer.

Det är USA som själva säger det. https://youtu.be/KQptddG2PbM

Citat:
Att man inte vill förhandla med en diktator faller sig ganska naturligt.

Om man inte vill förhandla väljer man att kriga.

USA förhandlar f.ö. med diktatorer hela tiden. De är t.ex. bästa polare med Saudiarabien som bevisligen sponsrade 7/11 och stöttar dom i sitt genocidekrig i Yemen.

Citat:
Hade du förhandlat med Hitler?

Chamberlain trodde att han gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in