2022-07-26, 22:03
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och ändå avancerar inte armen av orcher. Slut på traktorer eller vad?

Orcher? Det är vad Ukra-nazisterna lär barnen att kalla ryssarna.

"We never aim guns at people," instructor Yuri "Chornota" Cherkashin tells them. "But we don't count separatists, little green men, occupiers from Moscow, as people. So we can and should aim at them."
https://www.cbsnews.com/news/ukrainian-nationalist-camp-training-kids-to-kill/

Varför skulle Ryssland ha bråttom? De har tiden på sin sida.
Citera
2022-07-26, 22:05
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det du säger här är viktigt. Till stor del sant. Ukraina betedde sig fr.o.m. 2014 öht inte som att Luhansk och Donetsk tillhörde Ukraina. Om man vill att de ska tillhöra landet måste man behandla dom som om de gjorde det. Ett bevis i sig att Ukraina på det sättet accepterade att Luhansk och Donetsk var DE FACTO självständiga republiker!
Detta är inget som helst skäl att vårdföretag sig på såväl FN-stadgan som Budapest protokollet.

Citat:
b
Ukraina blockerade dom och bl.a. besköt deras bostadområden. Ukraina ville inte diskutera.
Är detta något ur din egen fatabur, eller kan du visa med någon referens att det är så?
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Varför skulle Ryssland ha bråttom? De har tiden på sin sida.

Utveckla?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ok, så påstår jag att "RySSland förlorar 2000 soldater, varje dag, enbart med ledning av vad en rySSk tjänsteman kill-gissar, så skall jag,alltså, presentera det som "dagens sanning"?
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och ändå avancerar inte armen av orcher. Slut på traktorer eller vad?

Tjänstemannen säger inte att 1000 soldater dör per dag. Han säger att 1000 soldater dödas eller skadas varje dag.

Ur MasterBaits länk:

Citat:
"Up to 1,000 Ukrainian soldiers are being killed or wounded each day in the Donbas region of eastern Ukraine, with 200 to 500 killed on average and many more wounded, a top Ukrainian official said on Wednesday."

Rubriken är dessutom:

Citat:
Ukraine suffering up to 1,000 casualties per day in Donbas, official says

Förklaring:

Citat:
casualties = A casualty, as a term in military usage, is a person in military service, combatant or non-combatant, who becomes unavailable for duty due to any of several circumstances, including death, injury, illness, capture or desertion.

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualty_(person)
Citera
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Av de parter du nämner så är det bara ett som vill kriga d.v.s. det pissland som invaderade Ukraina.

USA och NATO har redan erkänt att de använder Ukraina som Proxy och Zelensky har sagt att han inte förhandlar förrän Ryssland har förlorat.

Den enda part som öht har visat sig villig att förhandla är Ryssland.
Citera
2022-07-26, 22:06
Medlem
Kadeks avatar
Switchblade skördar ett par rySSoffer i rySSland. Filmat av en ukrainsk drönare.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1552012564485267456?t=ydKuIvnIxf-tYMyUEsMTmg&s=19
Citera
2022-07-26, 22:08
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
USA och NATO har redan erkänt att de använder Ukraina som Proxy och Zelensky har sagt att han inte förhandlar förrän Ryssland har förlorat.

Den enda part som öht har visat sig villig att förhandla är Ryssland.

Ukraina/NATO kunde gått med på att ge upp Donbass och inte en enda Ukrainare hade dött. Blodet är på deras händer, nu kommer de förlora allt.

Ryssland erbjuder medborgarskap till alla i Ukraina, de som dör "för" Ukraina förtjänar inte mycket mer om man ska vara ärlig.
Citera
2022-07-26, 22:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Man kan visst referera till dem.

Men du menar att det handlar om fakta när de redovisar om "den ryska cancersvulsten".

Jag förstår åtminstone att TASS är Kremls propagandakanal.

Absolut, och jag förstår att t.ex den engelska tabloiden "Sun" sysslar med propaganda när de, bara, lägger upp klipp när Ukraina slår ut rySSka vapen och soldater.

Men IWS? Jag tycker de är, extremt, återhållsama.

Och det är, jag, som skriver "den ryska cancersvulsten", "RySSland" och "rySSkt", inte IWS, och det vet du mycket väl!

Ja, jag bedriver, en privat, informationskrigföring emot den rySSka fascistiska regimen, och det är jag stolt över!

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-07-26 kl. 22:14.
Citera
2022-07-26, 22:10
Medlem
[quote=Nibiru2011|81034612]De andra du pratar om är som vi alla andra förstår diverse efterblivna lättlurade naiva..[/QUOTE
(Nu censurerade du IGEN)
Jag tror inte många i ”verkligheten” har rysslandsympatier.
Invasionen 24/2-22 gjorde folk utanför Ryssland förvånade/förbannade.
Att många här har proryska åsikter speglar inte allmänna opinionen , här är det ett hopskrap av ryssar serber o dårar
Sverige o svenskar stödjer Ukraina .
Citera
2022-07-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues

Sverige o svenskar stödjer Ukraina .
Möjligt men det beror mest på okunskap alternativt efterblivenhet och naivitet...
Citera
2022-07-26, 22:14
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Långt inlägg men som innehåller mycket propaganda och några direkta lögner.

Möt i sak då. Vad exakt är det som du tycker mina källor har fel? Varför menar du att mina källor inte är seriösa?

Citat:
Rysk trupp och ledning från FSB har funnits i dessa delar av Ukraina sen 2014.

... anser att det är normalt att soldater åker på semester med artilleri och pansarvagnar plus en och annan missil för bekämpning av flygplan tycker jag är högst anmärkningsvärt.

Det har jag inte förnekat. Men Ryssland hade fortfarande inget med att göra att Donetsk och Luhansk skapade självständighetsreferendum. Det hände i April. Ryssland gick inte in förrän mot slutet av juli. Vilket jag också givit källor på.

Citat:
Läs på lite själv om de grundläggande, fanns ett starkt stöd för att dessa delar av Ukraina skulle kvarstå i landet men speciella vilkor både inom oblasten och i Kiev. Detta stoppades resolut av FSB och ditresta Ryska soldater.

Det är helt sant att Ryssland gjorde en hel del dumheter i början. Det förnekar jag inte heller. När de ryska "semesterfirarna" gick in var det lugnt, det var vapenstillestånd. Ryssland försvårade situationen enormt.
Citera
2022-07-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Du menar att Putin inte tänker göra allvar av detta.

Gasen är neddragen till 20% redan.
Nej, jag menar att du fortsätter minska dinteovörsighet om du skriver om länkade artiklar med att ändra betydelsen av den i din analys och sen dessutom klistra på någon slags breaking.dvs, att du är ohederlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in