2022-07-26, 20:21
Medlem
När det gäller faderskap så är det ju så att om man är gift får mannen automatiskt faderskapet om man inte aktivt säger annat.

Men soc har en fantastiskt blankett för just faderskap och jag minns att det fanns 3 rader/rutor. Mamman intygar att xxx är pappa, xxx intygar att han är pappa och *tada* äkta make intygar att xxx är pappa.

Så iaf på det socialkontor där jag skrev på för att min, då oäkta make, skulle få faderskapet så var det färdigt och förberett på blanketten för att det skulle kunna dyka upp fall där pappan och äkta make inte var samma person.

Det är även olika men många kontor tillåter att man skriver på pappret innan barnet fötts och det kan ju vara extra klokt och användbart om någon annan annars officiellt blir pappa. Så chansen att maken i det här fallet aldrig varit reggad som fader är nog rätt stor.
Citera
2022-07-26, 20:23
Medlem
Åkte förbi alldeles nyss. Fortfarande avspärrat och flera väktare på plats.
Citera
2022-07-26, 20:54
Medlem
Vilka vidriga as. Hoppas de blir outade och jagade.
Citera
2022-07-26, 21:00
Medlem
Vänta, är det samma? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRVara/stal-hjarnskadade-elliotts-identitet-pa-facebook-for-att-tigga-pengar
Citera
2022-07-26, 21:07
Medlem
Ja det är samma.
Citera
2022-07-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vänta, är det samma? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRVara/stal-hjarnskadade-elliotts-identitet-pa-facebook-for-att-tigga-pengar

Ja…
Citera
2022-07-26, 21:14
Medlem
Citat:

Läs igenom tråden så ser du att det tagits upp på nästan varje sida
Citera
2022-07-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Läs igenom tråden så ser du att det tagits upp på nästan varje sida
Jag missade det, sorry. Försökte ändå skumma.

Så hon fick sitt första barn som tonåring och de båda äldsta har en genetisk sjukdom, tungt.. Allt är låst nu utom pappans insta men hunden och bebisen ser båda välskötta ut så vitt jag kan bedöma, men jag har mest bara erfarenhet av hundar. Däremot så reagerar jag på att det betonas att föremål beslagtagits.. Kan barnet ha fått i sig mediciner?
Citera
2022-07-26, 21:28
Medlem
Citat:

Så hon fick sitt första barn som tonåring och de båda äldsta har en genetisk sjukdom, tungt.. Allt är låst nu utom pappans insta men hunden och bebisen ser båda välskötta ut så vitt jag kan bedöma, men jag har mest bara erfarenhet av hundar. Däremot så reagerar jag på att det betonas att föremål beslagtagits.. Kan barnet ha fått i sig mediciner?

En 6 månaders kan knappt krypa, nej fått i sig mediciner är otroligt och hade inte genererat den rubriceringen eller tillkallelse av polis direkt till platsen. Barnet är allvarligt skadat - alltså synliga skador. OM något beslagtagits är det troligen tillhygge osv. Har du källa på att föremål beslagtagits?
Citera
2022-07-26, 21:35
Medlem
Citat:

Äldsta sonen har en hjärnskada kallad polymicrogyri. Den yngre sonen verkar inte ha någon sjukdom eller diagnos.
Precis, sambons insta är öppen men även båda deras Fb.
Jag och någon mer i tråden tycker oss se ett blåöga på sjunde bilden uppifrån (sambons insta). Kolla gärna du också...
Föremål som tagits i beslag kan ju vara mycket olika förstås.

I.P (mamman) är alltså sambo med bebisens pappa. De har varit ett par sen över ett år tillbaka.
Däremot är hon samtidigt och fortfarande gift med sitt ex.
Ingen förstår varför de inte skilt sig ännu.
Citera
2022-07-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
En 6 månaders kan knappt krypa, nej fått i sig mediciner är otroligt och hade inte genererat den rubriceringen eller tillkallelse av polis direkt till platsen. Barnet är allvarligt skadat - alltså synliga skador. OM något beslagtagits är det troligen tillhygge osv. Har du källa på att föremål beslagtagits?
Läste det i tråden.
Jag minns andra fall där barn fått i sig medicin som bedömts som misshandel. Det var å andra sidan avsiktligt drogande för att få tyst på bebisen eller liknande.
Citera
2022-07-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234

Det står på polisens hemsida som uppdatering idag att föremål är beslagtagna:
Ett flertal föremål är tagna i beslag för att undersökas och den misstänkta brottsplatsen är fortsatt avspärrad. Vi har inte heller ändrat brottrubriceringen synnerligen grov misshandel,
Senast redigerad av DeepRoses 2022-07-26 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in