Citat:
Ursprungligen postat av
6stringlevin
Putin och saudi-arabien har redan en allians. saudi-arabien köper rysk olja (googla själv) och använder hemma sedan säljer de sin olja till "västländer med höd svansföring". Både saudi och putin skrattar hela vägen till banken.
Får de inte köpa västerländska bilar så köper de kinesiska hur svårt är det att förstå? Varför slicka EU i röven som försöker skada dom.
Inte så djävla svårt att förstå varför de vänder sig till andra länder än globalistmaffian.
Det är inte 80-tal där västembargo hade effekt framför allt på data-sidan. Idag har väst flyttat hela sin tillverkning till kina. Det mesta finns att köpa från andra länder. Klart att ryssarna drabbas, men drabbas de hårdare än Tyskland? Tyskland har ju inte bara energiproblem utan även den tyska bilindustrin är helt beroende av rysslands metaller för biltillverkning.
Jag kan inte se något annat land som drabbas lika hårt av sanktionerna som tyskland? Och jag undrar om det är så klokt. SNart kommer det kanske en dåre som skall göra tyskland "great again".
Jag tror definitivt vi kommer få se en uppsplittring av EU.
Länder som Italien, Spanien, Portugal ligger för långt bort och har knappast något alls intresse av att bråka med Ryssland och ryssar.
Sedan relativt nära länder som Ungern, Rumänien, Bulgarien, Grekland, dessa har minimalt intresse gynna polackernas ambitioner i Polens historiska domäner.
Frågan man med rätta kan ställa sig är givetvis, "
vad fan blir det kvar av EU sedan"?