2022-07-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Därför Putin är en fascist han offrar hellre negrer och orcher från vischan, ( kanonmat ingen bryr sig om ) börjar han offra folk från Moskva och St Petersburg kan det börja knaka i fogarna.
Hänger inte riktigt med, protest idag från Mammorna och deras barn som är döda
https://news.upday.com/sv/ryska-fruar-och-modrar-soker-svar-informeras-inte-om-doda-soldater/?utm_source=upday&utm_medium=referral

Putin är en islamistisk kommunist inget annat.
Citera
2022-07-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det var väl ingen förutom ett gäng lågbegåvade ryssrunkare som trodde på det? Ryssland hade vid krigets början placerat Wagner-fyllon i Kiev, vars uppdrag var att avrätta Zelensky & CO. Som tur var är dessa Wagner-fyllon lika värdelösa som den ryska fascist-armén, Ukraina kunde sätta Zelensky i säkerhet samtidigt om man sköt ner de helikoptrar som skickats mot Kiev. Ryssland skickade dessutom en 6 mil lång militärkonvoj mot Kiev, staden som man senare påstod sig vara ointresserad av. Ryssland ljuger alltid.
Exakt. Ryssland ljuger om precis allting. Att de ni vill alliera sig med kineser, syrier, araber, afrikaner och islamister får mig att kräkas
Citera
2022-07-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Det är vi i väst, Europa och Nordamerika dvs den utvecklade delen som står ensamma.
Ryssland är ju ett BRICS-land. Brasilien, Ryssland, Indien, China och Sydafrika är med där och det är rusning dit just nu. Saudi, Turkiet och Egypten och en del andra länder pratas det om. Så afrikanerna är inte ensamma.

BRICS - The Powerful Global Alliance:
https://www.youtube.com/watch?v=vQuXxfBWRqI
Och Iran kanske. Härligt gäng länder.
Citera
2022-07-26, 20:08
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och Iran kanske. Härligt gäng länder.

Ja, och Nigeria. Dom har ju gas också. Men dyrare än den ryska. Kan vara ett alternativ nu när Putin skruvar ner gaskranen. Men den blir dyrare än den ryska.
Citera
2022-07-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Även väst har börjat söka oheliga allianser med tidigare "utstötta" (vad är deras plan?), man försöker positionera sig på bägge sidor, inget nytt under solen
Kongo, Sudan, Somalia, Etiopien, Syrien och Afghanistan vad fan gör man där? Menar du att väst börjat söka stöd hos sådana nationer och är desperata att samarbeta med dem?
Citera
2022-07-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Och det är till en fördel eller?
Bitter? Tror du jag vill samarbeta med dessa?😂
Jag är för kristendomen och Europa. Inte som dig, förespråkar hellre Islam, syrier och araber än Kristna européer 😂
Ja du verkar bitter över att du varken får samarbeta med Ryssland eller deras vänner nu.
Du är inte kristen överhuvudtaget.

Som en annan användare sa bra:
Citat:
Ursprungligen postat av WeiseArne
Orden "vi", "Europa" och "kristna" hänger inte ihop så bra längre helt enkelt. Du får fila på en bättre "vi mot dem"-argument än det här ditt Elensky-troll.

Det är tydligt vad du försöker med dessa trådar, ingen köper det.
Citera
2022-07-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Planen är att inte bli lika isolerat som Nordkorea. Vi går mot en framtid i vilken inget land vill ta i Ryssland med tång.
Det verkar så. Frågan är bara vad de planerat?
Citera
2022-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Putin och saudi-arabien har redan en allians. saudi-arabien köper rysk olja (googla själv) och använder hemma sedan säljer de sin olja till "västländer med höd svansföring". Både saudi och putin skrattar hela vägen till banken.

Får de inte köpa västerländska bilar så köper de kinesiska hur svårt är det att förstå? Varför slicka EU i röven som försöker skada dom.
Inte så djävla svårt att förstå varför de vänder sig till andra länder än globalistmaffian.

Det är inte 80-tal där västembargo hade effekt framför allt på data-sidan. Idag har väst flyttat hela sin tillverkning till kina. Det mesta finns att köpa från andra länder. Klart att ryssarna drabbas, men drabbas de hårdare än Tyskland? Tyskland har ju inte bara energiproblem utan även den tyska bilindustrin är helt beroende av rysslands metaller för biltillverkning.

Jag kan inte se något annat land som drabbas lika hårt av sanktionerna som tyskland? Och jag undrar om det är så klokt. SNart kommer det kanske en dåre som skall göra tyskland "great again".

Jag tror definitivt vi kommer få se en uppsplittring av EU.
Länder som Italien, Spanien, Portugal ligger för långt bort och har knappast något alls intresse av att bråka med Ryssland och ryssar.
Sedan relativt nära länder som Ungern, Rumänien, Bulgarien, Grekland, dessa har minimalt intresse gynna polackernas ambitioner i Polens historiska domäner.
Frågan man med rätta kan ställa sig är givetvis, "vad fan blir det kvar av EU sedan"?
Citera
2022-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Håller med helt och hållet. Förstår dock fortfarande inte hur det kunnat bli såhär. Afrikaner, syrier och araber. Jag förstår verkligen ingenting
Fast araber är väl politiskt involverade mycket med väst och USA också så där ser jag inget konstigt. Men det som sticker ut är det mer verkar som ett politiskt tiggarstråt Kreml nu ägnar sig åt. Ryssland blir ju allt mer isolerat så Kreml har säkert sänkt kraven på vem man vill alliera sig med. Man tar ju t.ex i vilket skräp som helst i sin armé eller "leasar" legosoldater och rena nazistiska grupperingar i sitt krig mot det demokratiska Ukraina. Så Ryssland verkar ju faktiskt vara ett ovanligt förvirrat land rent ideologiskt.
Och Kina kan Kreml nog inte se som en allierad utan mer som en samarbetspart i vissa politiska utrikesfrågor. Kitten länderna emellan är ju relativt svagt och har knappt torkat.

Och Kina supportar ju bara Kina så Ryssland är utan tvivel ett politiskt verktyg bra att ha för stunden.
Citera
2022-07-26, 21:09
Medlem
MasterBaits avatar
Kina och Ryssland har skapat en ny gemensam reservvaluta. De vill ha med så många som möjligt för att minska dollarns inflytande.
Citera
2022-07-26, 21:16
Medlem
Hadrians avatar
Citat:
Är araberna, afrikanerna och islamisterna i Ukraina judar?
Nej, det har jag svårt att föreställa mig. Iofs har jag även svårt att föreställa mig afrikaner och araber där i något betydande antal överhuvudtaget. Islamister visst, om man räknar lydriket Tjetjenien.
Kärnpunkten var dock att du verkar tro att niggers kämpar för Ryssland och gruppvåldtar mellan varven. Jag säger att så inte är fallet och att det i själva verket är den ukrainska milisen Azov som gör sånt mot etniska ryssar i Donbas, och denna milis styrs utav etniska khazarer/ashkenazijudar som gillar att mörda goyim.
Citera
2022-07-26, 21:26
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Håller med helt och hållet. Förstår dock fortfarande inte hur det kunnat bli såhär. Afrikaner, syrier och araber. Jag förstår verkligen ingenting
Varför inte? De lever och frodas ju tätt inpå varandra i svenska städer och förorter.

Det blir en del osämja och impulsiva skottlossningar mellan de olika grupperna, men de står ändå förenade i sin hatiska avundsjuka mot svenskar och övriga väst. Den vite mannen. Fienden nummer ett.

Därför är det nu extra viktigt att vi mosar Ryssland ordentligt, mitt framför näsan på Putins muslimska negerboskap. Vi måste statuera ett exempel. Planerna för BRICS skall grusas innan cirkusen alls hinner börja.
Senast redigerad av Jiren 2022-07-26 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in