2022-07-26, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertingenavketchup
Jag kan säga såhär. Hela den här tråden har fel på sååååå många plan. Jag vet vad som hänt men kommer definitivt inte säga något på flashback. För det rör inte er. Men jag kan heller inte bara vara tyst när ni smutskastar en mamma som inte förtjänar det. Ni kan sluta spekulera för ni är helt ute och cyklar.

Hoppas att det är som du skriver, att det är något annat än synnerligen grov misshandel. En olycka eller annat är självklart hemskt men bättre än att ett spädbarn blivit utsatt för våld av de personerna som ska älska ocb skydda det.

Vet du om båda sitter anhållna fortfarande?
Citera
2022-07-26, 11:24
Medlem
Citat:
Jag kan säga såhär. Hela den här tråden har fel på sååååå många plan. Jag vet vad som hänt men kommer definitivt inte säga något på flashback. För det rör inte er. Men jag kan heller inte bara vara tyst när ni smutskastar en mamma som inte förtjänar det. Ni kan sluta spekulera för ni är helt ute och cyklar.

För egen del har jag inte smutskastat någon, bara diskuterat och spekulerat (för det är vad vi gör här) själva rubriceringen och vad som är troligast att ligga bakom den. Du själv kan faktiskt inte heller veta exakt vad som hänt om du inte var där, ibland händer saker som man absolut inte kan tro om den person det gäller..
Citera
2022-07-26, 11:30
Medlem
Tidigt på måndagsmorgonen fördes ett barn med ambulanshelikopter till sjukhus. De anhållna är på sannolika skäl misstänkta för synnerligen grov misshandel.

Från sn.se, sannolika skäl misstänkta.
Citera
2022-07-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hoppas att det är som du skriver, att det är något annat än synnerligen grov misshandel. En olycka eller annat är självklart hemskt men bättre än att ett spädbarn blivit utsatt för våld av de personerna som ska älska ocb skydda det.

Enligt lokaltidningen är de båda anhållna fortfarande på sannolika skäl.
Citera
2022-07-26, 11:36
Medlem
Citat:
Eftersom misstankegraden är "sannolika skäl" så kan vi konstatera att du antingen är ett troll eller att du inte alls kände dessa barnmisshandlare så bra som du trodde.
Citera
2022-07-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Ingen har misshandlat någon. Det är där och kommer lämna det. Jag kommer logga ut nu och lämna tråden för jag mår bara illa av allt jag läser.

Jag vet att det finns hjärtlösa människor i världen som gör att sina barn far illa. Men detta är inget sånt fall. så jag tycker inte att man ska komma med såna anklagelser om en mamma som har sin bebis på sjukhus och uppenbarligen har det väldigt jobbigt nu. Då behöver man inte att massa okända människor kallar en både det ena och det andra utan någon som helst information.

Jag hoppas att alla personer som gör illa barn dör en plågsam död. Men det här är inga såna personer. Så ha lite respekt.
Citera
2022-07-26, 11:40
Medlem
Trimmad-Katafalks avatar
Citat:
Är polisen också "ute och cyklar" då de misstänkta är anhållna på sannolika skäl, alltså den högre misstankegraden.

Eller menar du att barnet var den som "förtjänade det"?

Edit: ursäkta tvåa på bollen.
Senast redigerad av Trimmad-Katafalk 2022-07-26 kl. 11:43.
Citera
2022-07-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ingen har misshandlat någon. Det är där och kommer lämna det. Jag kommer logga ut nu och lämna tråden för jag mår bara illa av allt jag läser.

Jag vet att det finns hjärtlösa människor i världen som gör att sina barn far illa. Men detta är inget sånt fall. så jag tycker inte att man ska komma med såna anklagelser om en mamma som har sin bebis på sjukhus och uppenbarligen har det väldigt jobbigt nu. Då behöver man inte att massa okända människor kallar en både det ena och det andra utan någon som helst information.

Jag hoppas att alla personer som gör illa barn dör en plågsam död. Men det här är inga såna personer. Så ha lite respekt.
Fast i detta fallet har polisen och sjukvårdspersonalen på plats gjort en diametralt motsatt bedömning så vad ett random troll på Flashback ylar om spelar rätt lite roll.
Citera
2022-07-26, 11:45
Medlem
Citat:

Det är ju inte vi här som anhållit någon. Vi har ju bara tagit del av information från polis ocb media. Ingen här vet såklart vad som hänt men folk uttrycker väl ilska eftersom det vore fruktansvärt om det nu stämmer att barnet blivit misshandlat.
Citera
2022-07-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Fast i detta fallet har polisen och sjukvårdspersonalen på plats gjort en diametralt motsatt bedömning så vad ett random troll på Flashback ylar om spelar rätt lite roll.
Du får kalla mig troll om det känns bättre för din del. För jag kunde verkligen inte bry mig mindre. Jag har sagt mitt nu.

Kan för övrigt meddela att hon har inte "fuck love" på båda händerna... det är bara ena handen som är hennes. Den övre handen är en annan. Och dom står i den andra personens kök. "Troll"... är första gången jag blivit kallad det.
Citera
2022-07-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Hann också se en del av bilderna innan profilen blev privat och reagerade också på bilderna. Funderade på om alla barnen har "diagnoser" (oavsett om de är utredda eller ej, därav citationstecken), eller om barnen far illa på något sätt. Hann också se lite äldre bilder på I.P. och fick tanken att här är en tjej som inte mår så bra psykiskt. Det behöver såklart inte betyda att man missköter sina barn, om det är så att man mår dåligt. Finns många som mår dåligt som ändå klarar att ta hand om sina barn alldeles utomordentligt. Men det var bara en tanke ändå.
Mamman har uppgett att de stora barnen har autism respektive adhd .
Kan tycka att det är lite märkligt att börja jobba redan när ens baby är 3 månader och dessutom född i vecka 33 , men i andra länder så är ju föräldraledighet bara 6 veckor och barn lämnas då till förskolor
Citera
2022-07-26, 12:04
Medlem
Du försvarar mamman men inte pappan till barnet?

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in