2022-07-25, 10:57
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Men vänta nu… Ryzzarna kan inte göra bilar som innehåller ganska okomplicerad teknik men de kan göra super stridsflyg som slår ut allt, helt överlägsna pansarvagnar som tydligen förvaras i tusental i supersäkra förråd, kryssningsmissiler som tänker själva och andra vapensystem som får HIMARS att se ut som stenåldersverktyg.

Hmmmm… hmmm… hmm..!!!!!
MLRS missiler som homar.
Homeli hom säger det.
Citera
2022-07-25, 10:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Förresten angående Tyskland. De lovade ju ett fett gäng utav "gepard", var väl mellan 30-50 som skulle komma i juli.

Har någon fått med sig, om dessa har börjat komma ?

Leopard menar du? De första ska redan vara i Ukraina, såg en bild på en i Polen förra veckan.
Citera
2022-07-25, 10:58
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag har då aldrig sett en rysk brödrost på marknaden. Faktiskt inga andra ryska produkter heller för den delen.

EU har sanktionerat Ryssland i decennier. Vi importerar i princip inte sånt som teknik från Ryssland av den anledningen. De säljer till "vänligare" länder.
Citera
2022-07-25, 10:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag har då aldrig sett en rysk brödrost på marknaden. Faktiskt inga andra ryska produkter heller för den delen.

Fun fact: en kvinnlig släkting dejtade på 80-talet en fullfjädrad kommunist. Han ägde av ideologiska skäl en VAZ. Den hade en vev monterad i händelse av startproblem.
Citera
2022-07-25, 11:00
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ser Polen som en kommande stormakt för man vet vad man vill.

De är duktiga, absolut.

... Och har USA bakom ryggen.
Citera
2022-07-25, 11:00
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
För många år sedan jobbade jag på en större svensk firma i byggindustrin. De hade en gammal manuell fräs "made in the USSR, 1978". Tydligen hade de kvar den för att det fanns vissa sällanuppgifter de gjorde med just den maskinen. Om de har den kvar än idag vet jag inte.
Den var säkert tillverkad i en av de hundratals fabriker Sovjetunionen demonterade i Östtyskland eller Tjeckien som de sedan forslade till någon av sovjetrepublikerna Ukraina, Estland, Lettland eller Litauen. Att den var tillverkad med rysk teknik av etniska ryssar i ryska sovjetrepubliken är nog helt uteslutet.
Citera
2022-07-25, 11:02
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Den var säkert tillverkad i en av de hundratals fabriker Sovjetunionen demonterade i Östtyskland eller Tjeckien som de sedan forslade till någon av sovjetrepublikerna Ukraina, Estland, Lettland eller Litauen. Att den var tillverkad med rysk teknik av etniska ryssar i ryska sovjetrepubliken är nog helt uteslutet.

Det var en tanke jag också hade då. Jag minns att jag och en av konstruktörerna letade efter ursprunget, utan någon större lycka i våra efterforskningar.
Citera
2022-07-25, 11:04
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
EU har sanktionerat Ryssland i decennier. Vi importerar i princip inte sånt som teknik från Ryssland av den anledningen. De säljer till "vänligare" länder.
Även utan sanktioner skulle vi inte importera teknikvaror Made in Ruzzia.
Man undrar verkligen vart de exporterar dessa undermåliga produkter??? Mer efterblivna länder som Mongoliet, Uzbekistan och Nordkorea köper ju allt från Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Lite överdrivet men stämmer på det hela...
Lite skillnad i att göra prispressade konsumentprodukter och på att göra spjutspetsprodukter med enorma resurser i ryggen .
Ryssland bygger till exempel både kärnkraftverk och brödrostar...
Wow ,brödrostar är verkligen i samma nivå som halvledare
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Leopard menar du? De första ska redan vara i Ukraina, såg en bild på en i Polen förra veckan.

Nej, tänker på gepard :

Berlin to deliver first 15 Gepard tanks to Ukraine in July, defense minister says
Reuters

https://www.reuters.com/world/europe/berlin-deliver-first-15-gepard-tanks-ukraine-july-defmin-2022-05-20/
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tjaa.., de lär ju slita med ett dåligt samvete för WW2. Syns de borde nog börja få ett dåligt samvete för detta också. Man agerar som en "vasallstat-light" till Kreml. Antigen så saboterar Scholtz (o han kan inte vara ensam om detta beslut) vapenleveranser, fjäskar för ryssarna att släppa upp Kalingrad-blockaden.., och det finns säkert mer !

Schröder Merkel och Scholtz borde stå inför rätta för brott emot mänskligheten tillsammans med ryssarna efter kriget.
De är lika korrupta som Österrike som var det land som först gjorde sig beroende av rysk gas.
Senast redigerad av Slackoff 2022-07-25 kl. 11:07.
Citera
2022-07-25, 11:06
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ser Polen som en kommande stormakt för man vet vad man vill. Ukraina och Polen ser jag som mycket utvecklingsbara länder.

Utvecklingsbara hur då? Polen är väl ett utvecklat land som det är? Jag antar att med "utveckling" menar du massinvandring av tredje-världen-män samt pridefestivaler nonstop i alla byhålor? Polen och Ukraina behöver inkluderas i Globohomo och Sverige är förebilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in