2022-07-25, 10:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Först ditt påstående att Nato är en fredsorganisation och nu citat; "Libyen låg bakom Lockerbiesprängningen, Ryssland sköt ner MH17".
Det finns inga som helst bevis på vilka som låg bakom handlingarna utan det lutar åt att Khaddaffi tog på sig Lockerbie och ukrainska Nazister sköt ner MH17.

Att det är ryssar/separatister som sköt ned MH17 är i stort sett helt klarlagt:

Andra påståenden är de sedvanliga ryska lögnerna.
Citera
2022-07-25, 10:27
Medlem
Snapcounts avatar
Förresten angående Tyskland. De lovade ju ett fett gäng utav "gepard", var väl mellan 30-50 som skulle komma i juli.

Har någon fått med sig, om dessa har börjat komma ?
Citera
2022-07-25, 10:28
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Han kanske skulle hålla sig till fantasins värld nämligen filmproduktion. Han verkar vara helt bindgalen i sina analyser: https://twitter.com/noclador

Thomas C. Theiner
Mar 18

Victorious Ukraine
The Ukraine-russia war is over. putin has lost and he knows it.
There are no more paths to victory for russia. The russian army is past culmination, its forces are exhausted, decimated, and demoralized. Ukrainians, with growing confidence, capabilities, and morale have begun offensives to cut of the russian spearheads. These offensives will continue and grow, and if russia does not retreat in the next two weeks it will lose most of its army to death and destruction.
https://medium.com/@noclador/victorious-ukraine-2d24634d0afd

Ärligt talat, och jag säger det med medkänsla, han är nog helt psykotisk.

Men det är också ett exempel vilka källor ni i er hörna litar på.

Invasionen av Ukraina kommer inte att bli en vinst för Ryssland oavsett utfallet.
Det ät ganska lätt att förstå för oss som inte helt saknar en moralisk kompass.
Hursomhelst har tornado inget att erbjuda som inte Ukraina har med GRAD URAGAN och Smerch.
Deras egna variant verkar dessutom bättre än ryssarnas:
https://defencehub.live/threads/the-newest-ukrainian-mlrs-storm-has-passed-fire-tests.3009/
Citera
2022-07-25, 10:33
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Väst blir utskrattat för sina försök att förhindra bilder tagna på ryssarna tillsammans med araberna vid officiella möten. Orsaken är uppenbar, man vill inte visa sina befolkningar att Ryssland inte alls är isolerat i konflikten. Väst är uppenbarligen både paranoida och kraftigt försvagade i det internationella samfundet. De visar det väldigt öppet med sin desperation.

Trump menar att USA inte blir taget på allvar längre på grund av ideologiska vansinnigheter:
Hoppla, nu sket Du i det blå skåpet...
Till skillnad mot Trump inser Lavrov att det är vansinnigheter han uttalar.
Citera
2022-07-25, 10:38
Medlem
Enligt Belgorod on twitter har ryska gränsvakter i Belgorod-området skadats genom att någon typ av ammunition droppats från obemannad helikopter.

Det verkar lite märkligt och luktar false flag.

Ukraina har väl viktigare mål att slå ut än några sketna alkoholiserade gränsvakter.
Citera
2022-07-25, 10:42
Medlem
En fantastiskt stor skillnad i stödet till Ukraina. Polen ger en massa. Tyskland håller igen.

Vi får dock inte glömma att man donerat en självgående artilleripjäs, har glömt vad den heter.

Panzer 2000 eller något liknande.

Polen skänker massor med T72-or och Krab.

Jag ser Polen som en kommande stormakt för man vet vad man vill. Ukraina och Polen ser jag som mycket utvecklingsbara länder.
Citera
2022-07-25, 10:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Väst blir utskrattat för sina försök att förhindra bilder tagna på ryssarna tillsammans med araberna vid officiella möten. Orsaken är uppenbar, man vill inte visa sina befolkningar att Ryssland inte alls är isolerat i konflikten. Väst är uppenbarligen både paranoida och kraftigt försvagade i det internationella samfundet. De visar det väldigt öppet med sin desperation.

Trump menar att USA inte blir taget på allvar längre på grund av ideologiska vansinnigheter:

Mm, för att synas på foton tillsammans med arabiska despoter är verkligen något som tyder på ett friskt umgänge
Citera
2022-07-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Men vänta nu… Ryzzarna kan inte göra bilar som innehåller ganska okomplicerad teknik men de kan göra super stridsflyg som slår ut allt, helt överlägsna pansarvagnar som tydligen förvaras i tusental i supersäkra förråd, kryssningsmissiler som tänker själva och andra vapensystem som får HIMARS att se ut som stenåldersverktyg.
Lite överdrivet men stämmer på det hela...
Lite skillnad i att göra prispressade konsumentprodukter och på att göra spjutspetsprodukter med enorma resurser i ryggen .
Ryssland bygger till exempel både kärnkraftverk och brödrostar...
Citera
2022-07-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Lite överdrivet men stämmer på det hela...
Lite skillnad i att göra prispressade konsumentprodukter och på att göra spjutspetsprodukter med enorma resurser i ryggen .
Ryssland bygger till exempel både kärnkraftverk och brödrostar...

Jag har då aldrig sett en rysk brödrost på marknaden. Faktiskt inga andra ryska produkter heller för den delen.
Citera
2022-07-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Jag ser Polen som en kommande stormakt för man vet vad man vill. Ukraina och Polen ser jag som mycket utvecklingsbara länder.
Polen själva ser sig nog som spekulant på en större del av Ukraina.
Citera
2022-07-25, 10:49
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag har då aldrig sett en rysk brödrost på marknaden. Faktiskt inga andra ryska produkter heller för den delen.

För många år sedan jobbade jag på en större svensk firma i byggindustrin. De hade en gammal manuell fräs "made in the USSR, 1978". Tydligen hade de kvar den för att det fanns vissa sällanuppgifter de gjorde med just den maskinen. Om de har den kvar än idag vet jag inte.
Citera
2022-07-25, 10:56
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Fast vad DT säger spelar väl ingen roll.

Kan är en åtalad fd president som saknar insikt i hur världen fungerar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in