Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Det är lättare att se alla som värdelösa idioter och berömma/hylla/sättaöverandra de som gör nåt vettigt och värdefullt.
Behöver man inte bli besviken på folk hela tiden.
Jag har aldrig påstått att man inte ska belöna dem som bidrar med något värdefullt till samhället.
Citat:
Fattar inte varför du försöker lura oss och dig själv att du tycker så. Du verkar ha köpt hela det Tavistock-paketet och jag garanterar att du inte ser nazister (som inte gjort nån illa) som lika mycket värda.
Problemet verkar vara att ni dikterar ihop vad jag tycker och argumenterar mot denna halmgubbe istället. Troligtvis för att det är lättare. Läs alla mina poster i tråden så kanske det blir klarare.
När det kommer till nazister i Sverige idag så finns det gott om avhoppare så det är väl bra att det finns folk som bryr sig som jobbar med rehabilitering av dem istället för att bara utrota allihop, eller hur?
Men nazism är en våldsam ideologi som genom våld vill upprätta en "ren" stat och vi bör motsätta oss det.
Citat:
Du måste ju lämna utrymme för extraordinära människor. Hjältar t,ex är speciella och värda mer än andra.
Sen tycker nån annan nåt annat osv.
Jag har inte påstått motsatsen, människovärde handlar inte om det vilket jag har försökt förklara gång på gång. På samma sätt som jag tycker att exempelvis någon som förgripit sig på ett barn förtjänar en kula i huvudet tycker jag att någon som utfört hjältedåd förtjänar en rejäl klapp på axeln. Varför är det så svårt för er att förstå skillnaden?