Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Eller så är det att de sanna förlusterna inte är vad Twitter påstår?
Hade 40.000 eller vad det är Ukrainarna påstår Ryssar dödats (och dubbelt så många skadats) hade du sett riktig oro i Ryssland. (Och en mobilisering)
Nu är det dock bara knappt 10.000 Ryssar KIA (må de vila i frid) för befriandet av miljontals Ryssar i Ukraina, ett pris många anser värt att betala.
Endast en fullständig befrielse av Ukraina återstår nu för att de tappra krigarna inte dog förgäves.
Såg en video där ukrainarna köar vid gränsövergångarna till rysskontrollerade områden i Ukraina. Rent reflexmässigt kanske man ska avfärda sådant som propaganda.
Men med tanke på att Ukraina som stat i princip slutat att fungera och hålls till liv genom massivt kapitaltillskott från både USA och EU medan ryssarna kör full återuppbyggnad i krigshärjade områden och städer så vette fulingen om det inte finns en sanning där.
Det som driver dessa människor enl. uppgift är just arbetstillfällen samt ordning och reda så jag ger det en sexa på min tiogradiga trovärdighetsskala faktiskt. Ska se om jag får fram något bekräftat kring detta.
Kanske kan förklara Lavrovs stöddiga uttalande igår.