Citat:
Citat:
Pro-ryssar är duktiga på att poängtera att USA/NATO/EU provocerande fram kriget, dom är dock inte lika bra på att nämna det faktum att ingen annan än Putin tog beslutet att starta ett krig.Om nu USA/NATO/EU etc. "provocerade fram kriget" så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml är CIA agent då hen tydligen på CIAs order och initiativ har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA? Eller är dvärgen bara en narcissistisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?
Att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...
Att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...
Det är en väldigt väsentlig detalj som gärna missas.
Putin är desperat efter att bli den nya Peter den store och komma med i historieböckerna. Att det var Putin som "räddade" Ryssland.
Att USA/NATO/EU var det som fick Putin till att starta kriget är inget annat än trams. Det klart att pro-ryssar vill att vilans själar ska tro på det.
Lyckligtvis har dom inte lyckats så bra med det.
Jag ska dock nämna att jag inte tycker det är rätt av USA att frysa Rysslands tillgångar i USD så att dom inte kan betala av sina befintliga lån, även fast att dom mer än gärna skulle vilja betala.
Nu har Ryssland lyckats "komma undan" från sina befintliga skulder som inte går att bli av med då dom måste betalas i USD, vilket inte är möjligt pga sanktionerna från USA.