2022-07-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Många MLRS/HIMARS-raketer blir nerskjutna, men Ryssland har annat att göra än att skicka ut patruler för att leta rätt på de sönderbrända resterna, fotografera dem och slänga upp bilderna på twitter.

Inga raketförsvar är 100% säkra, även Israels Iron Dome som anses för ett av världens bästa och mest avancerade bommar ibland på raketer från Hezbollah i Libanon och från Gazaremsan. Till och med på en del enklare hemmabyggen.

Det stämmer inte. Det ryska radarn har svårt att se skillnad på dem HiMARS och billigare raketer. Och frågan är om deras radarsystemet är uppgraderat så att de överhuvudtaget vet - De borde vara det MEN?!. Jag gissar att Ukraina skjuter mixade ammunition av både billig och dyr ammunition. Så ryssarna måste välja.
Citera
2022-07-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Himars är inte i närheten av Ryska Tornado, förklarar bra i denna video.
Att himars skulle vara bra är bara västpropaganda-

US HIMARS VS. RUSSIA’S TORNADO-S

https://www.bitchute.com/video/w4YJzVairElh/

Det är väl ändå raketerna som spelar roll och raketerna som Ukraina fått har överlägsen precision jämfört med var Ryssland skjuter.
Citera
Medlem
Citat:

Många verkar dessutom tro att HIMARS står för en speciell slags "superraketer", vad jag vet är det den mobila avskjutningsrampen som är systemets centrala del, det som identifieras med namnet HIMARS.
Citera
Medlem
Citat:
USA har använt bunkerbusters, vacuumbomber och "depleted uranium"-bmber många gånger i tredje världen. Men det räknas ju inte för somliga, eftersom det är "coloured shithole countries" som drabbas.
Nu handlar det inte om vad USA gjort och använt!!! Handlar om Putins folkmord i Ukraina!!! Handlar om Putins olagliga invasion av Ukraina!!!
Citera
Medlem
Citat:

Rysk propaganda kanal du länkar till. O igen varför använder man inte Tornado-S då?
Problemet med ett genomkorrupterat skitland som Ryssland är att på pappret så finns det en jevla massa raketer. Men vad som faktist finns på riktigt är en annan 5a. Likaväll som S300 och S400 skulle kunna ta Himars lätt enligt Ryssarna så vem vet hur Tornado egentligen presterar?
Citera
2022-07-24, 16:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag ser fram emot att Zelensky & co ska behandlas som dina shithole-blattar i Irak. Eller ställas inför rätta och hängas som krigsförbrytare. Kievregimen är skrivbordsmördare hela gänget och säljer ut sin befolkning.

När de smakar den bittra musten ska jag poppa popcorn.
Roligt att du inte ens försökte förneka påståendet att du är ryss som sitter och chattar på svenska

Det känns som att de ryska propagandatrollen givit upp lite. Många försöker inte ens längre låtsas vara svenskar.
Citera
2022-07-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det stämmer inte. Det ryska radarn har svårt att se skillnad på dem HiMARS och billigare raketer. Och frågan är om deras radarsystemet är uppgraderat så att de överhuvudtaget vet - De borde vara det MEN?!. Jag gissar att Ukraina skjuter mixade ammunition av både billig och dyr ammunition. Så ryssarna måste välja.
HIMARS är inte en speciell slags raket, vilket jag nyss påpekade här i tråden. Systemet jobbar med flera olika slags raketer, med helt olika prestanda.
Citera
2022-07-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Roligt att du inte ens försökte förneka påståendet att du är ryss som sitter och chattar på svenska

Det känns som att de ryska propagandatrollen givit upp lite. Många försöker inte ens längre låtsas vara svenskar.
Jag är svensk, men min syster är ryska.
Citera
2022-07-24, 16:54
Medlem
Vad är motiven för invasionen? Vad vill Ryssland få ut av kriget?
Citera
2022-07-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Det finns en enkel sanning här. Ingen har attackerat Ryssland. Ryssland har attackerat nån annan. Det är allt min moraliska kompass behöver veta. Allt ert skitsnack (vilket det är) gör er själva till åtlöje.

Ja, som jag sa, du är ett barn. Ryssland sökte säkerhetsgarantier baserade på odelbarhet säkerhet, dokument som skickades och mottogs av USA i december förra året. Relevant svar uteblev. Ryssland försvarade sig och Ukraina (en lydstat sedan amerikaledda statskuppen 2014) är bara ett instrument för att fördärva Ryssland precis som Taiwan är för att fördärva Kina när den provokationen lyckas för USA. Fattar du inte, USA är på nedgång och kämpar för att behålla sin ställning och sitt privilegium att leva högt på dollarn. Vänligen svara mig inte förrän du kommit ur barnkammaren.
Citera
2022-07-24, 16:56
Medlem
Citat:
HIMARS är inte en speciell slags raket, vilket jag nyss påpekade här i tråden. Systemet jobbar med flera olika slags raketer, med helt olika prestanda.

Precis då skickar man mixad ammuniton från billig till dyr. Och den ryska radaran ser inte skillnad. Man kan även använda anda raketsystem med billig ammunition. Ryska radarn ser inte skillnad på vilken raket som kommer träffa exakt och de som är billiga och missar kanske upp till 50-100m
Citera
2022-07-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Precis då skickar man mixad ammuniton från billig till dyr. Och den ryska radaran ser inte skillnad. Man kan även använda anda raketsystem med billig ammunition. Ryska radarn ser inte skillnad på vilken raket som kommer träffa exakt och de som är billiga och missar kanske upp till 50-100m
Och du menar att Ukrainas radar kan se vilket fabrikat det är på inkommande raketer utifrån en enkel ping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in