2022-07-24, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva er poenget ditt? Det er AE som er drept og TH lever fortsatt i beste velgående.
At "TH lever fortsatt i beste velgående", er en ekstrem overdrivelse. Mannen er siktet for "drap, eller medvirkning". Makan til svada-kommentar!

Det må være et fullgodt hevnmotiv. Et levende mareritt i våken tilstand. Ikke rart det dukker opp "pistolhistorier". Say no more!
Citera
2022-07-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hun var jo oppe og satt i en eller annen stol når TH gikk.
Hun var i 1. etasje.
Citera
2022-07-24, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis noen hadde ønske om å ramme TH, da hadde de rammet TH direkte - ikke AE.

Den eneste vi vet som har et motiv mot AE, er den samme personen som har påstått
at noen kunne ha et ønske om å ramme ham personlig og økonomisk. Det er ingen
andre enn TH selv som har insinuert at "kidnappingen" er gjort for at noen ønsker å
hevne seg på ham.
Trusselbrevet og trusselmailene, er også gode indikatorer, synes jeg.
Citera
2022-07-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hun var i 1. etasje.

Da var vel telefonen hennes trolig der også. Og viser ikke helseappen at hun har gått ei trapp/etasje med den da falt hun mest sannsynlig ikke ned ei trapp med den heller.
Citera
2022-07-24, 15:19
Avslutad
Citat:
Antar blod forsøkt vasket bort på nederste trinn satte de på den tanken. Det ble, om jeg ikke husker feil, noe skrevet/sagt om «for raske» bevegelser til at de skulle kunne tilhøre en 68-åring ned ei trapp?

Er det ikke også slik at slike helseapper viser hvorvidt du har gått etasjer/trapper. Har hun ikke gått opp med mobilen, har hun neppe kunnet falle ned med den? Heller ikke GP har kunnet hatt den i besittelse og gått opp for deretter å dytte henne ned om ikke dette kan leses av helseappen om det er mulig. Man skulle anta at politiet har kontroll på alt av bevegelser på denne og kan sette bevegelsene i en viss sammenheng med det som skjedde på åstedet hvor telefonen hennes var involvert i aktivitet.

Hun var jo oppe og satt i en eller annen stol når TH gikk. Skulle tro mobilen hennes da var i nærheten av henne i og med samtalen med denne damen på Futurum og andre telefonaktiviter de mener hun har utført.

Jeg vet ikke om de har konkludert. Selv ser jeg for meg at raskere bevegelser enn en 68-åring like gjerne kan indikere en person raskere til bens pga alder i besittelse av hennes telefon. En som kanskje hadde det travelt med å få satt henne ut av spill for eksempel. At hun kan ha blitt dyttet inn i trappen og derfor er blodet hennes avsatt på nettopp nederste trinn og trappeveggen der. Vet ikke om det er funnet blod etter henne andre steder i trappeløpet. Alternativt at hun selv besitter telefonen når hun blir angrepet, blir dyttet og tar noen uvanlig raske skritt for en 68-åring for å gjenvinne balansen før hun stuper inn i trappa.

Kanskje politiet fant mer ut av ting som dette ved sitt siste besøk i SV.
Jeg vet at helseappen registrerer bevegelser gjort også før dagen, 31 10 18, AEH forsvant. Disse dataene kan sammenlignes, og avsløre at AEHs tidligere bevegelser (måten), ikke samsvarer (ulikt bevegelsemønster) med tidligere bevegelser.

Jeg vet ikke om helseappen er så nøyaktig at den kan avsløre høydeforskjeller, som når noen går opp en trapp, tilsvarende den aktuelle trappen I S4, men hastigheten på bevegelsen, kan kanskje avsløre at det må være en bevegelse som involverer et høydefall. Typ fritt fall, eller til og med at fallet indikerer at en kraft har påvirket fallet (f.eks. at AEH har blitt dyttet/sparket ned trappen).
Senast redigerad av Havhest 2022-07-24 kl. 15:22.
Citera
2022-07-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg vet at helseappen registrerer bevegelser gjort også før dagen, 31 10 18, AEH forsvant. Disse dataene kan sammenlignes, og avsløre at AEHs tidligere bevegelser (måten), ikke samsvarer (ulikt bevegelsemønster) med tidligere bevegelser.

Jeg vet ikke om helseappen er så nøyaktig at den kan avsløre høydeforskjeller, som når noen går opp en trapp, tilsvarende den aktuelle trappen I S4, men hastigheten på bevegelsen, kan kanskje avsløre at det må være en bevegelse som involverer et høydefall. Typ fritt fall, eller til og med at fallet indikerer at en kraft har påvirket fallet (f.eks. at AEH har blitt dyttet/sparket ned trappen).

Det mest interessante er egentlig hva helseappen viser forut for det vi er opplyst om raske skritt, brå bevegelser og hastigheten på det som foregikk.

Var det i det hele tatt registrert noen normal bevegelse eller skritt forut for dette fallet/dyttet inn i eller ned ei trapp? Om ikke, vil jeg tørre påstå at ned trapp er et ikke alternativ slik jeg ser det. Hun ble da mest sannsynlig dyttet inn i den av noen i besittelse av hennes telefon.
Senast redigerad av Kokadu 2022-07-24 kl. 15:47. Anledning: Tillegger
Citera
2022-07-24, 16:27
Medlem
Citat:
Det mest interessante er egentlig hva helseappen viser forut for det vi er opplyst om raske skritt, brå bevegelser og hastigheten på det som foregikk.

Var det i det hele tatt registrert noen normal bevegelse eller skritt forut for dette fallet/dyttet inn i eller ned ei trapp? Om ikke, vil jeg tørre påstå at ned trapp er et ikke alternativ slik jeg ser det. Hun ble da mest sannsynlig dyttet inn i den av noen i besittelse av hennes telefon.
Vi har vel ikke fått opplyst så mye mer om det enn det som er sitert under her:

Citat:
Jeg leste noe om at angrepet kan ha startet i 2. etasje. (Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.), Det kan kanskje bety at AE var i 2. etasje da GM kom inn i huset, eller at hun flyktet til 2. etasje da GM kom inn i huset. Årsaken til at hun ikke ringte nødtelefon (med tanke på at hun kan ha hatt mobilen på seg), kan kanskje ha vært at mobilsignaler var satt ut av spill med en slik jammer som du fortalte om?

Kanskje de var 2 GM som kom inn i huset gjennom to forskjellige dører (hovedinngangsdøren og den døren på baksiden av huset som er i nærheten av den stuen som den trappen fra 1. etasje (til 2. etasje) er i) og at det var årsaken til en eventuell flukt opp til 2. etasje?

Hvis det var kun 1 GM som tok seg inn i huset, kan GM kanskje ha sperret den ene ytterdøren (hoveddøren?) (kanskje med et bakhon plassert under dørhåndtaket?) før han tok seg inn gjennom en annen ytterdør (på baksiden av huset?)

TH mener at bakhonet som ble funnet kan ha vært ca 1 meter langt. Det kan kanskje være rikig lengde til at bakhonet kan ha blitt brukt til å sperre en dør slik som jeg beskrev?

(30.05.2020) Allerede i avhøret i februar ga han uttrykk for at han mente politiet hadde gjort for lite for å undersøke en plankebit han fant på trappen da han kom hjem fra jobb litt over klokken 13.30 den 31. oktober 2018.
Han omtaler plankebiten som et bakhon, som er det ytterste stykket av en trestokk, og derfor bare har én skåren side. Ifølge Hagen var ikke plankebiten hjemmehørende på tomta, og han mener derfor den kan være vesentlig for saken. Han mener den kan ha vært omkring én meter lang.

https://www.tv2.no/a/11470631/
Citat:
Det rommet som omtales som badet i Nettavisen-artikkelen under, er et gjestetoalett uten dusj, og det gjestetoalettet befinner seg i husets første etasje (på markplan) noen få meter fra husets hovedinngang. (Avisen omtaler det gjestetoalettet feilaktig som badet).
Politiet har også funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen på dørkarmen til ytterdøren, som er like ved badet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

Dette gjestetoalettet er det samme rommet som politiet fant slepespor på, og som politiet har funnet spor inne på som de tolker til et angrep på AE som ble utført.

(I den nyeste VG-artikkelen står dette: Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.)

Den trappen som politiet har funnet at AEs mobil har gjort et hopp i, er trapp mellom 2. etasje (overetasje) og 1. etasje.

Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-24 kl. 16:30.
Citera
2022-07-24, 16:29
Medlem
Citat:
Er du sikker på at TH kommer til å bli tiltalt? Så sikker at du har lovt ut å spise hatten din dersom du tar feil?
Du er sikkert flink å røre i gryter. Da vil hatten bli en delikatesse.
Citera
2022-07-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du er sikkert flink å røre i gryter. Da vil hatten bli en delikatesse.
Skaanseth får koke hatten sin selv
Citera
2022-07-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Denne høres ganske reell ut. Men dette innebærer at teh, ve og mb veit.. I tilegg har vi krypto, hvor minst en person må vite. Dette krypto mennesket kan ikke være hvem som helst. MAO, har TH utlevert sin skjebne til minst 4 personer. Har TH tatt sjangsen på dette? I tilegg har vi dem som vaser utenfor Futurum.
kan ha drept henne 9.14 rullet eller kastet henne ned trappa rett før 9.30. Slengt henne i bilen og kjørt. Ville rukket møtet. Nerb ringte mye senere. Th har også huller i alibi senere og kan ha kjørt annen bil senere. Ikke nødv. Leiebil. Jeg har ingen tro på at th kjørte jobbilen. Logget inn i bilen ventet i garasjen for å gi th mest mulig tid i bolig. Klarer han logge på. Hva var viktig. Alibi? Virker iscenesatt.
Citera
2022-07-24, 16:48
Medlem
Dersom det ikke er registrert aktivitet som skritt, at noen løper eller at noen gjør en etasjeendring på Fru Hagens telefon forut for det vi har fått beskrevet er min konklusjon at hun ikke ble angrepet i 2 etasje og dyttet eller sparket ned trappa. Da gikk det rett fra en inaktiv mobil (som lå i ro) til brå aktivitet. Og et angrep i husets første etasje er i tilfelle eneste mulighet.

Dersom det i tillegg ikke er registrert noen form for bevegelse/aktivitet/skritt på helseappen mellom dette og at telefonen legges i ro på bordet senere så kan dette stemme bra med at telefonen ble liggende på gulvet i en avstand av noen raske skritt fra dette bordet etter angrepet på henne.

Godt mulig at det er registrert slik aktivitet, men ikke opplyst. Min konklusjon er derfor kun basert på det vi har fått av info.
Senast redigerad av Kokadu 2022-07-24 kl. 16:50. Anledning: Tillegg
Citera
2022-07-24, 17:50
Avslutad
Citat:
Dersom det ikke er registrert aktivitet som skritt, at noen løper eller at noen gjør en etasjeendring på Fru Hagens telefon forut for det vi har fått beskrevet er min konklusjon at hun ikke ble angrepet i 2 etasje og dyttet eller sparket ned trappa. Da gikk det rett fra en inaktiv mobil (som lå i ro) til brå aktivitet. Og et angrep i husets første etasje er i tilfelle eneste mulighet.

Dersom det i tillegg ikke er registrert noen form for bevegelse/aktivitet/skritt på helseappen mellom dette og at telefonen legges i ro på bordet senere så kan dette stemme bra med at telefonen ble liggende på gulvet i en avstand av noen raske skritt fra dette bordet etter angrepet på henne.

Godt mulig at det er registrert slik aktivitet, men ikke opplyst. Min konklusjon er derfor kun basert på det vi har fått av info.
Jeg er ganske sikker på at politiet ikke har gitt oss alle opplysningene om helseappen. Så når politiet hevder at de mener at angrepet startet i husets 2. etasje, tror jeg mer på det enn noe annet. Det er ikke utenkelig at det politiet mener kan være et fall i trappen, er kalkulert utifra høydemeter/distanse/skritt-teller og hastighet.

Edit: Selv om helseappen ikke registrerer "brå bevegelser", som videre kan indikere "et fall i trapp", så har jeg forstått det slik at helseappen registrerer høydemeter for å kunne regne ut hvor mange trapper man har gått. Denne registreringen vil ikke synes for vanlig bruker men ligge i databasen.
Appen kan kanskje ikke skille mellom en bratt bakke (f.eks.ute i hagen i S4) og en trapp, men "den brå bevegelsen" (høydemeter+hastighet) kan gi et "bilde" på hvor dette har skjedd (+andre detaljer og spor).
Senast redigerad av Havhest 2022-07-24 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in