2022-07-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Har man försökt avsätta regeringen i Kiev?

Kiev offensiven de första veckorna var väll bara en skenmanöver medans man misslyckades med allat annat (ink att slå ut militär och civil ledningsförmåga)

Citat:
Skulle man velat komma åt Zelensky hade han varit gödsel för länge sedan.
Mer sånt där 4årings skryt eller, -Ryssen KAN, men de vill inte bara.....

Citat:
Men jag vet inte. Om vi börjar bomba Skåne regelbundet tror jag nog dansken kommer till undsättning till slut.

Tror inte jag, men om danskarna invarderade skåne och mörda svenskarna och danskarna som bor där, skulle vi säkert ge oss på skåningarna.
Citera
2022-07-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Exakt, ryssland KAN använda sina "bra" vapen, de VÄLJER att inte göra det i ukraina......

Kan ju naturligtvis vara så att de bra grejjerna gick åt till terrobombningar av förskolor, bagerier och civila generellt, sa ju att det var dumt , de hade ju haft nytta av dem för att slå mot m777 och HIMARS....

Som Putin sa nyligen, "Vi har inte börjat än". Håll i kepsen din jävla dåre!
Citera
2022-07-24, 15:15
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk underhållning vid fronten Så klart vajar kommunistflaggan.

https://twitter.com/DefMon3/status/1551152542884700161?t=4b-TomR5Xi9UxbxT8B46sQ&s=19

HAHA, för fan va vackert. Inte undra på att ryzzen har problem.Kolla lastbilsdäcken.
Citera
2022-07-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Bra att du så småningom börjar begripa att jag har ALLTID rätt.
Haha (sarkasm förstås inte), läs detta och avgör själv vad våra politiker i EU-parlamentet hör hemma på skalan, och kanske du.

The 5 basic laws of human stupidity, according to Cipolla
https://principia-scientific.com/the-5-basic-laws-of-human-stupidity-according-to-cipolla/

Nåja, eftersom du knappast läser listar jag dom kortfattat här och hoppas du kan läsa engelska.

1. Always and inevitably, each of us underestimates the number of stupid individuals in the world
2. The probability that a certain person is stupid is independent of any other characteristic of the same person
3. A stupid person is one who causes harm to another person or group without at the same time obtaining a benefit for himself or even damaging himself
4. Non-stupid people always underestimate the harmful potential of stupid people
5. The stupid person is the most dangerous person that exists

Jag brydde mig inte om tidigare att besvara påståenderna vad det gällde NATO men varför inte nu för hundrade gången.

Du säger att NATO inte agerar utan en artikel 5 och verkar helt glömt bort Balkan, Afganistan, Libyen och annat. NATO gillar att kriga men bara mot länder som är mycket svagare.

NATO eller enskilda länder inom organisation kan visst gå in i Ukraina utan att riskera kärnvapenkrig bara man låter bli rysk territorium där det kan trigga ett. Varför går inte baltstaterna och Polen som är högljuddast in? Varför går inte hela NATO in under parollen fredsbevarande styrkor? Syrien är ett bra exempel för det först, det forna Jugoslovien för det andra.

NATO eller enskilda länder vågar inte för man vet att man får stryk i långa loppet. Man har inte tillräckligt med soldater (>400k), man har inte tillräckligt med bränsle för att hålla ut mer än några få månader, man har heller inte industrin eller energin att upprätthålla produktion av ammunition och vapen, man har inte villigt kanonfoder att slänga mot ryssarna, man kan inte enkelt etablera flygherravälde utan att förlora nästan alla sina svindyra stridsflyplan, man har inte logistik eller ekonomin att kriga.

Ryssarna har EU:s pungkulor och framför allt Tysklands i ett skruvstäd men har inte vridit om än. Allt man behöver göra är att stänga av gasen, stoppa oljan och även råvarorna så går EU helt under ekonomiskt. Ryssarna vill inte förstöra EU eller kriga mot NATO för det kostar naturligtvis dom med och framförallt finns det ingen mening ekonomiskt för Ryssland, Indien och Kina med ett alltför fattigt EU. Ryssland vet nu att man har med mycket dumma människor i väst ledning att göra och tar det bara lugn för förr eller senare försvinner dom och ersätts av människor det går att förhandla med.

USA kan väl vara ett undantag då det gäller att möta upp Ryssarna i krig men som vi ser drar dom sig också och det gäller inte kärnvapenhotet. Det där kärnvapenhotet du kör med är ett dåligt argument eftersom det betyder att NATO inte alls behövs, det skulle räcka med avskräckande kärnvapen. I mitt tycke räckte vänskapliga handelsförhållanden med Ryssland för att undvika konflikter med landet men det är för sent nu efter detta och att vi nekat en ny säkerhetsording som Ryssland efterfrågat i minst 15 år.

Nu är det ju så att Ukraina bara var ett verktyg som misslyckades för väst så det är ingen mening att någon gör något för dessa krigshetsare. Ukraina offrades och vi vet alla varför. Vapenleveranser och ekonomiskt stöd blir mindre för varje dag och vi börjar oroa oss om vår ekonomi och en kall vinter. Är det någon som oroar sig för Ukraina och hur dom ska överleva vintern? Det blir troligen Rysslands problem då vi hittat på något annat att tjata om som Kina, covid, apkoppor, vaccin eller något annat trams och glömmer ytterligare ett land vi förstört.

Min syn på detta hela och du har mest troligt en annan syn där väst är överlägsna i allt och inte kan slås av "andra klassens" folk.
Citera
2022-07-24, 15:17
Medlem
Citat:
Precis, snart kommer tictok brigaden och pangar lite i skogen... typ...

Ja, eller släpper en strategisk laddning som du inte ens vågar nämna om det behövs.
Citera
2022-07-24, 15:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk underhållning vid fronten Så klart vajar kommunistflaggan.

https://twitter.com/DefMon3/status/1551152542884700161?t=4b-TomR5Xi9UxbxT8B46sQ&s=19

Fanan med hammaren och skäran är den så kallade "segerfanan", dvs en kopia av den fana som hissades på riksdagshuset i Berlin, 1945. Den används numera allmänt som en symbol för de ryska landstridskrafterna.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Victory_Banner_(Soviet_Union)
Citera
2022-07-24, 15:21
Medlem
Citat:
Men har du inte förstått att det förlegat andra handelshinder som försvårat eller rent av omöjliggjort export?
Jo, jag har ju beskrivit dem för dig, dessa hinder fanns innan fler banker stängdes av från swift, och dessa hinder har inget med swift systemet att göra.

Citat:
Vi har haft SWIFT-stopp och transportsvårigheter.

nja, ett antal banker har fått sina swiftterminaler avstängda, transportsvårigheterna är ju en konsekvens av att ryssar är as.

Tungt för alla "realister" i tråden när konflikter och krig mynnar ut i problem som Liberlism kan förklara....
Citera
2022-07-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Ja, eller släpper en strategisk laddning som du inte ens vågar nämna om det behövs.

det är nog en rysstrollning bara, typ som Armat, kinzhal och den ickexisterande och ickefungerande, armen, flottan, flygvapnet, industrin, ekonomin, vvs systemet, rubeln, etc osv....
Citera
2022-07-24, 15:24
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Har man försökt avsätta regeringen i Kiev?

Skulle man velat komma åt Zelensky hade han varit gödsel för länge sedan.

Men jag vet inte. Om vi börjar bomba Skåne regelbundet tror jag nog dansken kommer till undsättning till slut.

Ja ja, det var bara en feint. VDV på Hostomel, sabotagegrupper i Kiev, Rulla in norrifrån och nästan nå stadsgränsen. Vi säger så.

Zelensky. Sant. Ryssland kan rent tekniskt jämna Ukrainas maktcentrum med marken. Men sen ska de klara av konsekvenserna av det också.

Jag tror att om Åland verkligen verkligen vill så kan de döda Putin.
Slantar de upp 100 mille för en covert plan så är det inte skitlätt för FSB att stoppa det.
Men Åland klarar inte konsekvensen som kommer efter utförd aggression.

Nu har vi inget skäl att bomba Skåne för Danmark är civilicerade och underblåser inte våld och instabilitet genom att skicka tunga vapen till ett gäng killar i Malmö FF:s mer extrema supportergrupper.
Danmark skickar inte stridsvagnar till dem som de ska använda mot representanter för svensk ordningsmakt nästa gång det match. Danmark har inte en agenda att göra Skåne instabilt så att de i ett geopolitiskt spel kan över rapsfälten.

Precis som Danmark är även Sverige civiliserat, så Finland måste inte artilleribekämpa Åbo för att vi börjat sponsra svenskfinska utbrytargrupper med P-skott.

Ryssland däremot. Paria som stat just nu. Cope.
Citera
2022-07-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Efterspelet av några miljoner dollar i raketer;

https://t.me/DonbassDevushka/15636

Bridges in Kherson need a little fixing.

Those are some expensive pot hole makers they have.

https://t.me/DonbassDevushka/15637

And done

Wunderwaffe
Det där såg inte så farligt ut och lätt reparerat med tanke på rapporteringen om förstörda broar.
Har du sett något om det finns fler skador på bron?
Citera
2022-07-24, 15:29
Medlem
Citat:
det är nog en rysstrollning bara, typ som Armat, kinzhal och den ickexisterande och ickefungerande, armen, flottan, flygvapnet, industrin, ekonomin, vvs systemet, rubeln, etc osv....

Ja inte fan är jag en ukraina-trollning. Du menar Poseidon, Oniks, Iskander, Kinzhal, Zircon, Avanguard osv. Läs på om de systemen!
Citera
2022-07-24, 15:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska trupperna planerar att göra en ny offensiv i början på Augusti. Vi får se om de lyckas få ihop trupper till det. Om Ukraina kan vara tillräckligt offensiva kanske de måste använda alla nya trupper till försvar istället. https://twitter.com/WarMonitor3/status/1551138983668858881
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in