2022-07-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Varför lägger du så mycket tid på att svartmåla deras verksamhet?
Varför ta ställning mot de enda som motverkar pedofili, varför ta ställning mot Dumpen?
Jag förstår inte varför man försvarar pedofili eller varför man försvarar förövare.
Jag förstår att alla pedofiler kritiserar dumpen och att de får hjälp av en del sk nyttiga idioter men ärligt talat, Dumpen är ju de enda som jobbar mot pedofili.

Vem har försvarat pedofili, jag tycker mig har läst den här tråden ganska så mycket, och inte sett någon som försvarar pedofili. Visst, vissa säger som jag, att det inte är fel att vara pedofil, trots att det är en störning, men varför ska någon annan bry sig om vad folk tänder på, så länge det inte drabbar någon annan. Och pedofili drabbar ju ingen annan, så länge man inte lever ut den.

Att Dumpen skulle vara ensam på något som helst sätt att motverka pedofili är, helt ärligt ganska korkat att påstå. Vi har Polisen, en hel del människor arbetar heltid där med just sexuella övergrepp mot barn, och verkar enligt mig få ganska mycket gjort när man läser på Dumpen.
Vi har Childhood, och helt ärligt, så är gruppen här i tråden som har någon som helst insikt om vad Childhood gör väldigt liten.
Finns en massa företag som arbetar fram lösningar för att skydda barn.
Vi har socialtjänst som arbetar aktivt, tillsammans med skolhälsovård.
Föreningslivet.

Dumpen är inte ensam, långt ifrån. Finns inte heller någon data som pekar mot att Dumpen skulle ha någon större effekt än andra insatser i samhället heller, snarare tvärtom.
Är inget som helst fel att klaga på Dumpen, Polisen lyckas arbeta mot pedofili utan att gång på gång på gång bryta mot lagen. Så ja, Dumpen förtjänar absolut kritik. Att tro något annat är fel.
Citera
2022-07-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle22
Jaha nu kommer mitt antivirus och stoppar sidan från att öppnas

Trams, Dumpen har funkat hela tiden. Jag har lyssnat på Snygg-Saras samtal tre gånger. Hen är helt underbar.
Citera
2022-07-24, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vem har försvarat pedofili, jag tycker mig har läst den här tråden ganska så mycket, och inte sett någon som försvarar pedofili. Visst, vissa säger som jag, att det inte är fel att vara pedofil, trots att det är en störning, men varför ska någon annan bry sig om vad folk tänder på, så länge det inte drabbar någon annan. Och pedofili drabbar ju ingen annan, så länge man inte lever ut den.

Att Dumpen skulle vara ensam på något som helst sätt att motverka pedofili är, helt ärligt ganska korkat att påstå. Vi har Polisen, en hel del människor arbetar heltid där med just sexuella övergrepp mot barn, och verkar enligt mig få ganska mycket gjort när man läser på Dumpen.
Vi har Childhood, och helt ärligt, så är gruppen här i tråden som har någon som helst insikt om vad Childhood gör väldigt liten.
Finns en massa företag som arbetar fram lösningar för att skydda barn.
Vi har socialtjänst som arbetar aktivt, tillsammans med skolhälsovård.
Föreningslivet.

Dumpen är inte ensam, långt ifrån. Finns inte heller någon data som pekar mot att Dumpen skulle ha någon större effekt än andra insatser i samhället heller, snarare tvärtom.
Är inget som helst fel att klaga på Dumpen, Polisen lyckas arbeta mot pedofili utan att gång på gång på gång bryta mot lagen. Så ja, Dumpen förtjänar absolut kritik. Att tro något annat är fel.

Ok du går in och svarar på mitt inlägg och svar till Richter1, det verkar vara sammanhållning och hålla om ryggen här.

Självklart är pedofili fel, självklart är det fel att vara pedofil, självklart bryr vi oss om barn och ungdomar, de skall inte behöva råka ut för dessa predatorer som förstör deras liv, enligt er grupp är det viktigare att försvara förövarna " Pedofilerna " än de utsatta, vad är det för resonemang, helt galet.
Barnen har knappt ingen som hjälper dem, polis, socialtjänst och skola når inte fram, vi måste stoppa dessa predatorer, ingen sticker ut förrutom dumpen, dumpen gör att de tänker till en eller två gånger extra, det räcker för att skona ett barn.

Det här med att spy galla över Dumpen och Sara känns som Pedofilmaffians stående åtgärd.
Patrik verkar lite mer skonad men han får sitt också.
Tråkigt att de ger sig på de som vill väl.
Jag önskar verkligen undergång till alla barnmissgörare.

Keep Children Safe
Citera
2022-07-24, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richter1
Förstår inte ditt trollande syfte. Spelar du dum eller bara extremt ignorant? Hör du inte vad föregående skriver? Hen talar om att metoder är extremt ifrågasatta (från legitima håll) och att det är två helt fel "självutvalda" individer som drar i detta "projekt" som i nuvarande stund löper amok. Varför undviker du problematiseringen? Vill du inte se att det är ett problem? Är allt i din frånvarande illusion av verkligheten en bild av något svart eller vitt där det inte får inrymmas några som helst ifrågasättanden emellan?

Helt otroligt att man blir kallat troll för att man vill stärka barns skydd mot vuxna predatorer, diskutera tekniker i misslyckade pedofil rehabiliteringsåtgärder leder ingen vart enligt mig.
Varför är ni pedofilvänner så aggressiva?
Rättare sagt, jag förstår varför pedofilvurmarna är aggresiva, det är ju deras grej, de vill klå oss på varje plan.
Citera
2022-07-24, 03:08
Medlem
Åt fanders med alla pedofiler och deras nyttiga idioter, tråkigt att de sprider sin dynga när helst de önskar.
Patrik gör ett fantastiskt arbete, yey Patrik vi uppskattar dig.

Glömde bort att jag kommer att få syrliga kommentarer av Pedofiler och vurmare.

Come on pedofils give me your best.
Senast redigerad av Tweatta 2022-07-24 kl. 03:35.
Citera
2022-07-24, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
De förklarar det i ett av sina poddavsnitt. Som jag förstod det så var det på grund av att de tyckte att forumadministratörerna stängde av medlemmar alltför lättvindigt och att det motverkar ett bra debattklimat.
Så gör dom själva på Dumpen.se
Citera
2022-07-24, 07:20
Medlem
Citat:
Åt fanders med alla pedofiler och deras nyttiga idioter, tråkigt att de sprider sin dynga när helst de önskar.
Patrik gör ett fantastiskt arbete, yey Patrik vi uppskattar dig.

Glömde bort att jag kommer att få syrliga kommentarer av Pedofiler och vurmare.

Come on pedofils give me your best.
Hur ställer du dig till att dina förebilder inte anser att gäddorna är pedofiler?
Citera
2022-07-24, 07:22
Medlem
Lysturkens avatar
Krävs en rebusrunda för Darth #123. Åldern enligt honom 39. Bor först i Örebro och sedan utanför Karlskoga, så rimligtvis där någonstans. Jobbar som operatör inom industrin. Tyvärr inte mer att gå på.

Han har problem med ensamhet och svårt att träffa tjejer. Vad gör man åt det? Man börjar med att pallra sig till gymmet och testar nya sammanhang utanför sin inrutade vardag som maskinoperatör. Man kliver utanför komfortzonen. Det är vad man gör. Det är rätt väg att gå. Man söker inte upp tjejer på internet för att flexa sina svällkroppar. Det är en dålig väg att gå.

Bra, dålig, bra, dålig. Alltså väljer tant?

- Nazisterna.
Citera
2022-07-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ok du går in och svarar på mitt inlägg och svar till Richter1, det verkar vara sammanhållning och hålla om ryggen här.

Självklart är pedofili fel, självklart är det fel att vara pedofil, självklart bryr vi oss om barn och ungdomar, de skall inte behöva råka ut för dessa predatorer som förstör deras liv, enligt er grupp är det viktigare att försvara förövarna " Pedofilerna " än de utsatta, vad är det för resonemang, helt galet.
Barnen har knappt ingen som hjälper dem, polis, socialtjänst och skola når inte fram, vi måste stoppa dessa predatorer, ingen sticker ut förrutom dumpen, dumpen gör att de tänker till en eller två gånger extra, det räcker för att skona ett barn.

Det här med att spy galla över Dumpen och Sara känns som Pedofilmaffians stående åtgärd.
Patrik verkar lite mer skonad men han får sitt också.
Tråkigt att de ger sig på de som vill väl.
Jag önskar verkligen undergång till alla barnmissgörare.

Keep Children Safe

Ja man märker vad pedofilmaffians prioriteringar är. Man slåss desperat för pedofilers rätt att ostört kunna ragga barn på nätet utan att nån ska få lägga sig i.
Och man känner igen pedofilmaffians argument - Det är Saras bakgrund, det är swish och det absolut viktigaste argumentet är att drottning silva/childhood inte gillar Dumpen.

Glömde, det ska tydligen finnas någon forskning som inte stöder Dumpen också men den är det ingen av pedofilmaffian som har lyckats presentera än.
Senast redigerad av Granit66 2022-07-24 kl. 08:16.
Citera
2022-07-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ja man märker vad pedofilmaffians prioriteringar är. Man slåss desperat för pedofilers rätt att ostört kunna ragga barn på nätet utan att nån ska få lägga sig i.
Och man känner igen pedofilmaffians argument - Det är Saras bakgrund, det är swish och det absolut viktigaste argumentet är att drottning silva/childhood inte gillar Dumpen.

Glömde, det ska tydligen finnas någon forskning som inte stöder Dumpen också men den är det ingen av pedofilmaffian som har lyckats presentera än.
Det är så fel på dig... Inte ett enda argument kan ens accepteras i kritik mot dumpen. Ren och skär extremism är det.
Citera
2022-07-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ja som vänlig gnäller du bara utan att kunna komma med något själv.
Vi känner igen mönstret, är det nu du ska försöka dig på den klassiska härskartekniken med att ställa frågor istället?
Härskarteknik att ställa frågor? Dumplingar alltså... "du får inte ställa frågor, det är härskarteknik".
Du ser inte ens hur jävla sjukt det är?
Sorry, det var en fråga...
Accepterar att du och dina extremistvänner finns. Tycker dock att era åsikter är diktatoriska och antidemokratiska.
Citera
2022-07-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är så fel på dig... Inte ett enda argument kan ens accepteras i kritik mot dumpen. Ren och skär extremism är det.
Ja, kritik mot Dumpen blir överlag felriktad och överdimensionerad.
Att man i denna dialogen inte uttrycker avsky mot gäddorna visar att man:
1. inte ”förstår” problemet
2. inte bryr sig om barnen
3. föredrar att pedofilers rätt tillgodoses mer än barnens rätt.
4. faller själv under misstanke eftersom brottslingar försvarar sitt beteende och riktar kritik och skyller på allt annat.
5. Det finns folk på jorden som täcker kvinnor för att inte männen ska bli frestade, och blir kvinnorna våldtagna är det kvinnans fel. Dumpens kritiker delar dessa principer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in