2022-07-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Berätta gärna något jag skrivit som du vill ha källa på så plockar jag fram det.

Bra! Lämna källa på det som du sa här under.

Citat:
Målet var att ta Ukraina på två dagar.

Svettigt nu?
Citera
2022-07-23, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ukraine ready to help Moldova get rid of Ruzzians...

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/w66kmp/ukraine_is_ready_to_help_moldova_get_rid_of/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Extremt förnuftigt! Avryssfiera vartenda land runt Mordor och skeppa dem tillbaka till Ryssland.

Ukraina förstår att Kreml utnyttjar exilryssar för sina imperiedrömmar och man kommer så fort man får möjlighet att trolla fram en ”konflikt” i Moldavien så fort man ockuperat Ukraina. Alla förstår att detta inte slutar vid Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Hur har Ukraina sanktionerat Ryssland? Eller hindrat export?
Ukraina har såklart påverkat EU och USA...
Citera
Medlem
Storbrittanien skall träna 10.000 ukrainska soldater. Detta enligt nättidningen Ukrinform.

Ukraina kommer att bli en betydande militärmakt.

Jag ser två starka militärer i Europa, Polen och Ukraina, båda länderna beredda att bekämpa det ryska slaveriet och bögfascismen.
Citera
2022-07-23, 21:31
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hahahahaha! Ukraina har såklart haft inflytande på vad EU och USA hittat på....
Typ som när Zelensky åkte och grät inför hela kongressen i USA. Grät framför hela Riksdagen.

Nää Ukraina har inget alls med saken att göra.

Enligt NATOtrollen iallafall. Det är ju helg så dom får övningsdygn nu!
Citera
2022-07-23, 21:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Får jag fråga: vad har du för källor egentligen?

I detta fall var källan Anton Gerashchenko, rådgivare till Ukrainas inrikesminister:

Citat:
Anton Yuriiovych Herashchenko is a current official advisor and a former deputy minister at the Ukrainian Ministry of Internal Affairs. He is a former member of the Ukrainian parliament (Verkhovna Rada) (2014–2019).

https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Herashchenko
https://twitter.com/Gerashchenko_en
Citera
2022-07-23, 21:32
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det är ju en helt annan situation om ett land söker medlemskap i en organisation. Då kan man ju ta upp det i diskussionerna med kandidaten, höra motargumenten och sedan fatta ett beslut.

jag håller inte med. Det är två olika sätt att göra det. Och att man pratar med organisationen och avtalar vilka de släpper in har hänt många gånger i förhandlingar genom historiens gång. Det finns inget "rättvise"-framework omkring såna förhandlingar.
Citera
2022-07-23, 21:33
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Jag ser två starka militärer i Europa, Polen och Ukraina, båda länderna beredda att bekämpa det ryska slaveriet och bögfascismen.
Så var vi tillbaka på det där med kognitiv dissonans och schizofreni igen!
Citera
2022-07-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Storbrittanien skall träna 10.000 ukrainska soldater. Detta enligt nättidningen Ukrinform.

Är väl ingen tvekan om att USA/UK försöker göra Ukraina till nån form av Israel i Europa som ska hålla igång en evig konflikt och styras från US och jävlas med EU och Ryssland.
Dock 10 000 soldater räcker väl max 2-3 veckor i detta krig. Ska dom sitta i ett hål i marken och bli sprängda i bitar?
Och Polen...UK gick ju ur EU för dom hatar polacker.
Senast redigerad av HappyUW 2022-07-23 kl. 21:38.
Citera
2022-07-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ukrainian Army made a high-precision hit with HIMARS on a court building in occupied Lysychansk where about 50 high-profile Russian military were at that moment.

This was confirmed by intelligence and head of Luhansk Military Administration.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1550816901370204160?s=20&t=LRtTh5r17yjoy2uxBLKKwQ

Hoppas dom dödade dessa djävlar.
Citera
2022-07-23, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vet du vad invektiv är? Berätta gärna något jag skrivit som du vill ha källa på så plockar jag fram det.

"Geopolitiskt"? Förklara gärna vad du menar med att använda detta begrepp. Jag gissar att du menar att Ryssland invaderar och försöker stjäla Ukrainskt land, på samma sätt man gjort i Krim. Är det vad ordet "geopolitiskt" betyder för dig?

"Målen uppfyllda"? Det är inte möjligt. Målet var att ta Ukraina på två dagar. Vi är nu på dag 150 på Putins tvådagarskrig.
Oj visste inte att man specificerat en tidsplan.

Du får ursäkta mig men du verkar ha svalt all propaganda när du påstår att det är en bluff att det finns några separatister i Ukraina.

Det blir liksom ingen idé att föra något resonemang. Jag är helt öppen för att människor har andra åsikter så länge de åtminstone begriper något av vad som sker i världen. Jag respekterar till fullo de som nu menar att det viktigaste är att fullfölja planen att få Ryssland försvagat.

Däremot har jag svårt för människor som tror att detta är en kamp för demokratin och Ukrainas framtid.
Citera
2022-07-23, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Är väl ingen tvekan om att USA/UK försöker göra Ukraina till nån form av Israel i Europa som ska hålla igång en evig konflikt och styras från US och jävlas med EU.
Dock 10 000 soldater räcker väl max 2-3 veckor i detta krig.
Och Polen...UK gick ju ur EU för dom hatar ploacker.

Det får vi hoppas. Finns ingen som önskar en ytterligare arabisk religiös diktatur eller ett Ryssland som hotar alla till väster om sig med nukleär utplåning.

Det är rätt simpelt egentligen.
Senast redigerad av Krakem 2022-07-23 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in