2022-07-23, 19:46
Medlem
donald12s avatar
“We Sold Stolen Honey To Buy Drones!” - Bitter Truth About Russian Army Told By Soldiers

From 2 intercepted phone calls you’ll hear a crazy story about a Russian commander selling honey, about a madhead from PMC doing crazy things on the occupied territories and also about how Russian soldiers describe Western weapons!

https://youtu.be/1Fk2URk9tX4
Citera
2022-07-23, 19:47
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Menar du att den som försvarar sig är lika fientlig som den som anfaller. Det var ytterligare rysk logik som vi andra inte förstår sig på.
Hur är det när Ukraina slår ut bränsledepåer på ryskt territorium, jag antar att du anser att detta är fientligt.

Ukraina och Ryssland är varandras fiender, ja. I krig utför man fientliga handlingar mot varandra.
Citera
2022-07-23, 19:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Inga sanktioner alls då. Bara för ryska fartyg att gå in och ur hamnar med försäkrad last och så. Full fart på SWIFT med antar jag.

-Buuuuhuuu *snyft* det är så synd om oss ryssar att vi inte får invadera ett annat land och mörda 50000 civila genom artilleribeskjutning av Mariupol och ett 20 tal andra städer till dess städerna är förintade och vi får inte våldta och mörda obehindrat i Bucha och andra förorter i fred och plundra Ukraina utan att andra ska lägga sig i. *Buuuhuuuu* Snyft det är så synd om oss att Väst blockerar SWIFT då.

Ukraina har aldrig hindrat på något mikroskopiskt sätt rysk export. Aldrig någonsin. Däremot har ryssarna bevisligen plundrat ukraina på 20 miljoner ton spannmål. Att försöka undvik huvudorsaken är att försöka förflytta problemet och fokus är ryssarna bra på.

Ryssarna har haft krav på att Ukraina ska plocka bort mineringar utanför Odessa. Dessa mineringar har INGENTING att göra med Ryska export. Skenargument för att Ryssarna ska kunna invadera Odessa sjövägen.

Ryssarna ska med alla militära medel och med folkrätten på sin sida brännas bort från Ukraina inklusive Krym. Nu är de på väg att ske när ryska armén håller på att förintas
Citera
2022-07-23, 19:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu försöker Röda Armén med en panikåtrgärd vid Kherson. Om nu broarna är ur funktion så vill de försöka fly med en pontonbro som de försöker få på plats intill järnvägsbron. Jag är skeptisk till den planen. Redan upptäckt på satellitbilder ju.

https://twitter.com/DefMon3/status/1550898217210068992
Citera
2022-07-23, 19:48
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Ja just ja ja det där är ju också bara massivt hyckleri från Sverige.

Bilden visar iallfall en bild med Putin Raisi och Erdogan från veckan som varit. Vänner!
Helt rimligt att vi i Sverige blockerar propaganda från ett land som hotat oss med kärnvapen.
Citera
2022-07-23, 19:49
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Ja just ja ja det där är ju också bara massivt hyckleri från Sverige.

Bilden visar iallfall en bild med Putin Raisi och Erdogan från veckan som varit. Vänner!
Att Erdogan och Putin är vänner är ingen direkt nyhet.
Citera
2022-07-23, 19:53
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu försöker Röda Armén med en panikåtrgärd vid Kherson. Om nu broarna är ur funktion så vill de försöka fly med en pontonbro som de försöker få på plats intill järnvägsbron. Jag är skeptisk till den planen. Redan upptäckt på satellitbilder ju.

https://twitter.com/DefMon3/status/1550898217210068992

Med tanke på tidigare misslyckade brobyggen så vet vi att detta kommer att gå åt helvete som vanligt.
Citera
2022-07-23, 20:00
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Att Erdogan och Putin är vänner är ingen direkt nyhet.

Njee, där håller jag inte med dej, du kan inte ha två tuppar i samma dynghög, deras relation är nog mer av vad kan jag få ut av dej innan du ramlar av dynghögen
Citera
2022-07-23, 20:06
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du delar rysk propaganda, desinformation och konspirationsteorier. Det är inte antal skrivna rader som räknas i en debatt. Jag debatterar gärna med dig. Ska vi börja med USA? Du menar att USA är ansvarigt för Rysslands invasion av Ukraina? Förklara hur USA är ansvarigt i tre meningar. Så tar vi det därifrån.

Det är din uppfattning. Hade du ansträngt dig lite hade du kommit underfund med att det är fakta. Dock går den emot din egen bild.

Det går inte att diskutera med någon som försvarar något med sitt liv. Öppenhet är allt. Är man öppet för nya logiska förklaringar och källor finns det inga gränser för vad man kan lära sig.

Här råder dock redan krig. Informationskrig. Ingen är öppet för något och det är sånt brutalt hat som råder.

I alla de inlägg vi diskuterat har du dansat omkring det du själv ifrågasätter och tar hela tiden diskussionen vidare.

USAs del i kriget? NATO, smutsiga affärer i Ukraina sen 2014 och att ständigt verka för konflikt istället för fred.
Citera
2022-07-23, 20:12
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vrf gråter ni ryssar om sanktionerna?
Ni påstår ju att Ryssland ej aldrig gått bättre

Nej jag fattar heller inte varför dom gnäller, sanktioner gör dom ju starkare enligt Putin, so be happy and strong
Citera
2022-07-23, 20:17
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
USAs del i kriget? NATO, smutsiga affärer i Ukraina sen 2014 och att ständigt verka för konflikt istället för fred.
"Smutsiga affärer"? Vad betyder det?
Ukraina har genomfört övningar tillsammans med NATO. PÅ exakt samma sätt har Sverige haft en hel del övningar tillsammans med NATO. Har NATO haft smutsiga affärer i Sverige? Är du smutsig?
Citera
2022-07-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Det är inte Sverige som attackerats, det är därför Sverige som attackerar Ryssland genom alla vapen vi ger Ukraina.

Tur att man inte bor granne med dig.
Du hade bara beundrat inbrottstjuvarna medan de begått inbrott i min bostad.

Jag hade gärna gjort ett byte med ditt liv, att blunda för allt verkar faktiskt praktiskt.
Hoppas du inte har en dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in