2022-07-22, 21:33
Medlem
putins ryssland håller på att kollapsa.

A top State Department official said that pressure from the global community and Russia's need for money from its own agricultural exports may have led Moscow to sign an agreement to allow Ukrainian grain to transit through the Black Sea.

“This came together because, I think, Russia ultimately felt the hot breath of global opprobrium,” said Victoria Nuland, undersecretary of state for political affairs.
It is “now incumbent on Russia to actually implement this deal,” she told CNN hours after the deal was signed in Istanbul.

The agreement, which took weeks of negotiations, “is very well structured in terms of monitoring and in terms of, you know, channels that the grain ought to be able to get out of," she said at the Aspen Security Forum Friday.

Nuland noted that “it should have been easy, you know, we could have done this on the back of an envelope in the middle of an afternoon with will.” But Russia’s blockade “made this not only a European crisis, but obviously a global crisis in terms of food security," she added.

“Russia also was out there complaining to the world that its own fertilizer and grain couldn't get out,” Nuland also said, noting that US sanctions did not block the export of those products, but their agreement to Friday’s deal “may also have had to do with the fact that it was hard for them to get shippers and insurers and others to move their grain so they also need the money, given what else we're doing to them.”

Källa cnn.com
Citera
2022-07-22, 21:37
Medlem
Snapcounts avatar
Gorbatjov lär skall vara förbannad på Putin, och dennes krig :

Svært opprørt Gorbatsjov kritiserer Putin

Mikhail Gorbatsjov er forferdet over det han mener er Vladimir Putins ødeleggelse av hans livsverk.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/07/22/195860288/svaert-opprort-gorbatsjov-kritiserer-putin
Citera
2022-07-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
CIA gick ut igår och sa att Putin är frisk och inga tecken på sjukdom finns. Tack dock för att du stärker teorin på psykisk sjukdom hos dig och dina hantlangare. Så tråkigt att psykiatrin hamnat så långt efter när så många behöver hjälp.
Gå igenom vad du skrev igår så kanske du slutar trolla.
"CIA går ut och dementerar att Putin är sjuk"
Citera
2022-07-22, 21:43
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Ännu en rysk missil som misslyckas vid uppstart och exploderar över orcherna.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1550554054962675713?s=20&t=73Cp_YJj_FuQfNcUFmoHqA

I början av kriget såg jag nästan aldrig klipp på ryska missiler som exploderande vid start. Nu känns det som att det är varje vecka liknade klipp kommer ut. Vad beror detta på? Har de svårt att hitta komponenter till nyproduktion och använder sig att sämre kopior? Eller försöker de skjuta upp gamla missiler som egentligen borde ha avvecklats för många år sedan?

Rätt säker på att detta är en gammal video, tycker jag känner igen den och ser ut att utspelas på en rysk militärbas snarare än i ett krigsområde.

Tror inte ens ryssen tar med sig flaggstång och flagga till sina grupperingsplatser för luftvärnet.
Citera
2022-07-22, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En liten explosion att inleda kvällen med innan det blir mörkt. Horlivka nära östrfonten.

https://twitter.com/UAWarNews/status/1550547586859569153

Mycket bra!
Citera
2022-07-22, 21:48
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
"spelar dum" bla bla bla
"orkar inte" bla bla bla

Ursäkta, men vem fan tror du att du är?

För dig som folk eller sluta skriv här, jävla pajas.

Om en person inte kan läsa ett dokument och efterfrågar datumet på sagda sanktioner (som står i dokumentet som är 1+0.5 sidor långt så spelar denne dum eller är dum. Saken görs än mer klar när personen i fråga är konfrontativ och medvetet ignorerar fakta för att provocera mer.

För dig som folk?? Är du seriös?

Allt ni skriver är "pedoryssar, ryzzhoror" och otaligt andra saker som direkt varit olagliga om det gällde något annat än just ryssar. FB har satt nivån, vänj dig eller sök dig till familjeliv.
Citera
2022-07-22, 21:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Haha sköna fantasier du lider av. Dock slipper de ju fetma och diabetes samt diverse hjärtsjukdomar om det skulle gå på en fin gammal kost

Gör de verkligen det Barkis?

https://www.diabetesportalen.lu.se/artikel/varldens-fetaste-lander

Ryssland lider enormt av fetma. 24,1% av den vuxna befolkningen, vilket blir 28 miljoner smällfeta ryssar.

De mår helt enkelt inte så bra i Ryssland
Citera
2022-07-22, 21:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryktena om Vysokopilia fortsätter att komma och det senaste är att det har pågått några dagar och att Röda Armén har börjat ge upp nu. Får se hur det slutar där?

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1550567012623155201
Citera
2022-07-22, 21:57
Bannlyst
Citat:

Den är tresiffrig nu men det kommer en människa med din kapacitet aldrig förstå. Du rabblar bara massa floskler du läst i dagstidningar eller på wiki. Har du någon egen kunskap överhuvudtaget?

Sitter du dessutom och skyddar pensionerna i ett land överfullt med fattigpensionärer som inte kommer klara av kommande höjningar? Du kallar mig kommunist? Herrrrrrrrrregud.

Jaså, är inflationen tresiffrig i Sverige…?

Är den på 100%, 500% eller 900%?

Har du någon länk som styrker detta påstående?

Det skulle vara väldigt intressant.
Citera
2022-07-22, 21:59
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så i brist på er sanning så är det bättre med ren desinformation?
Ja jag vet inte jag länkade till bilder och filmer på amerikanare som satt fängslade i donbass. Om du vill tro på det eller inte det kan inte jag kontrollera. Upp till dig själv!
Citera
2022-07-22, 22:06
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryktena om Vysokopilia fortsätter att komma och det senaste är att det har pågått några dagar och att Röda Armén har börjat ge upp nu. Får se hur det slutar där?

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1550567012623155201

Jag hoppas lika mycket på att detta är sant som att jag hoppas möta Charlize Theron och Scarlet Johansson i skillsmässodiket på Riche och sedan lyckas släpa hem dem båda, men tyvärr så tror jag att risken för att det kommer visa sig hända i framtiden är lika låg i båda fallen.

Oavsett vad så hade mina kompisar i Riche-scenariot sagt "pics or it did not happen"

Och tyvärr måste jag nog denna gång säga samma sak om Vyskopillya. Blir gärna positivt överraskad dock, men det är orimligt att det skulle funnits en rysk garnison just där. Orimligt för att den garnisonen skulle ha varit inom räckhåll för Ukrainskt 155mm artilleri Ukrainskt 105mm artilleri och granatkastare oavsett storlek i två månader i så fall.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2022-07-22 kl. 22:10.
Citera
2022-07-22, 22:07
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Det är svårt att ryktrera på båda sidorna. Ryssland har också samma problem.
Orsak: Ingen VILL kriga.

verkar inte så svårt

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JxzP18/frisoeren-olga-ble-soldat-naa-vil-hun-til-fronten-i-oest-ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in