2022-07-22, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Får Skaanseth og jeg komme på Havfesten?
Vi stiller kanskje i havfruekostymer og parykker
Skaanseth har med seg en teleskopstige i lommen, da han skal demonstrere sine vindusklatringsferdigheter.
Det blir stol-lek, mer vil jeg ikke avsløre. Skaanseth kan få se på via videolink 🧜‍♂️🧜‍♀️🧜🧚‍♂️🧚‍♀️🧚🌊
Citera
2022-07-22, 13:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Fetad: GM ønsket at politiet etter en tid skulle begynne å mistenke TH.

Les GG-hypotesen, så forstår du dette med villedingen.

Hvorfor etter en tid? Da er jo sporene kalde. Du kommer med den ene selvmotsigelsen etter den annen.
Og hvorfor sendte TH 10 millioner til kidnapperne? Og hvorfor sendte han beskjed om at han ville sende mer penger, til tross for at han ikke fikk noe livsbevis etter å ha sendt 10 millioner?
GoneGirl-hypotesen?
Er det Legokatt du sitter å skriver med pm, og som ber deg skrive dette?
Citera
2022-07-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvorfor etter en tid? Da er jo sporene kalde. Du kommer med den ene selvmotsigelsen etter den annen.

Og hvorfor sendte TH 10 millioner til kidnapperne? Og hvorfor sendte han beskjed om at han ville sende mer penger, til tross for at han ikke fikk noe livsbevis etter å ha sendt 10 millioner?
GoneGirl-hypotesen?
Er det Legokatt du sitter å skriver med pm, og som ber deg skrive dette?
Poeng angående etter en tid i den hypotesen vi er inne på nå:
GM ønsket selvfølgelig at sporene skulle bli kalde slik at vitner ikke husket å ha sett GM.
Tid ønsket GM også fordi GM ønsket å motta løsepengene. (Dersom politiet hadde mistenkt TH for tidlig, hadde det vært risiko for at GM ikke rakk å motta de løsepengene som GM ønsket å motta fra TH).

"Og hvorfor sendte TH 10 millioner til kidnapperne? "
Fordi GM skrev at han krevde penger for å gi livsbevis og GM hadde lurt TH til å tro at AE var i live.

Jeg har ikke avtaler med noen her på FB om hva jeg skal skrive om i mine innlegg.
Ingen selvmotsigelser er skrevet av meg.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 13:54.
Citera
2022-07-22, 13:58
Medlem
Citat:
Du må ikke høre på teoriene til Legokatt.
Flere av elementene i GG-hypotesen kan passe inn i flere andre hypoteser, som feks en hypotese om en GM som ønsket løsepenger og som selvfølgelig ikke ønsket å bli tatt, og som hadde interesse av at vitner ikke husket, og som hadde interesse av å kaste mistanke mot TH.

Observasjonen i Ås kan ha vært planlagt av GM. GM kan ha hatt AE sovende (GM kan ha tvingt i henne sovemedisin feks) i baksetet, og GM kan ha forårsaket bråbremsing med bilen nettopp for å skape en slik situasjon der AE våknet og ble sett av vitner fordi GM ønsket at politiet skulle forstå at dette var en kidnapping slik at GM kunne få løsepengene som han ønsket seg. GM hadde i så fall også ønske om at politiet senere skulle tro at bilkjøringen i Ås var villeding og at TH var skyldig.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 14:17.
Citera
2022-07-22, 14:16
Avslutad
Citat:
Du må ikke høre på disse skrudde teoriene til Legokatt.
Brukeren er antakeligvis et eksempel på hvor galt det kan gå etter å ha røkt hasj/marihuana i mange år.
Legokatt sin hypotese tilhører den virkelige verden.

Robert Hendy-Freegard (born Robert Freegard, 1 March 1971) is a British convicted conman and impostor who masqueraded as an MI5 agent while working as a barman and car salesman. Hendy-Freegard was the subject of the 2022 Netflix documentary mini-series The Puppet Master: Hunting the Ultimate Conman. He is also known as David Hendy and David Clifton.

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Hendy-Freegard

Det kan ikke utelukkes at samme mann har drept flere av ofrene sine. Flere id-dokumenter er funnet, uten at disse personene er funnet. Mannen utførte "lydighetstester", tok kontroll over ofrenes kropp og sinn.

Det kan tenkes at mange ofre ikke besto testen, og derfor ble drept, eller at de selv begikk selvmord, fordi "lydighetstesten" gjorde at de ble helt utmattet.

Mannens ofre var både kvinner og menn.
Senast redigerad av Havhest 2022-07-22 kl. 14:20.
Citera
2022-07-22, 14:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Flere av elementene i GG-hypotesen kan passe inn i flere andre hypoteser, som feks en hypotese om en GM som ønsket løsepenger og som selvfølgelig ikke ønsket å bli tatt, og som hadde interesse av at vitner ikke husket, og som hadde interesse av å kaste mistanke mot TH.

Rett før Kriposavhøret (pjuskeavhøret), så sendte TH beskjed om at "jeg vil betale".
Han ønsker altså å betale enda mer til tross for å ikke ha fått noe livsbevis etter å ha betalt 10 millioner, og til tross for at han i NRK-intervjuet sier at "Troen er jo sterk, den, men jeg innser jo at det ikke kan skje.", etter at journalisten spurte om han trodde at han ville få se Anne igjen.

Dette hoppet du bare over.
Citera
2022-07-22, 14:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Poeng angående etter en tid i den hypotesen vi er inne på nå:
GM ønsket selvfølgelig at sporene skulle bli kalde slik at vitner ikke husket å ha sett GM.
Tid ønsket GM også fordi GM ønsket å motta løsepengene. (Dersom politiet hadde mistenkt TH for tidlig, hadde det vært risiko for at GM ikke rakk å motta de løsepengene som GM ønsket å motta fra TH).

"Og hvorfor sendte TH 10 millioner til kidnapperne? "
Fordi GM skrev at han krevde penger for å gi livsbevis og GM hadde lurt TH til å tro at AE var i live.

Jeg skjønner at det kan være mye å forholde seg til i denne saken, og at det er
vanskelig å holde oversikt over fakta til enhver tid. Men du roter fælt nå, når du
mener en ukjent GM prøver å få det til å se ut som en reell kidnapping OG et drap
begått av TH - på en og samme tid. Vedkommende kunne knapt håpe å oppnå én av delene.

Se heller på status slik saken står i dag. Siktelsene består, politiet jobber med å avklare
skyld og uskyld hos de siktede. Det sier ganske mye.

Samtidig har hovedmistenkte gitt forsvareren sin munnkurv. Dette er fakta, og kan ikke sees bort
fra når man skal diskutere saken slik den står per i dag.
Citera
2022-07-22, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg skjønner at det kan være mye å forholde seg til i denne saken, og at det er
vanskelig å holde oversikt over fakta til enhver tid. Men du roter fælt nå, når du
mener en ukjent GM prøver å få det til å se ut som en reell kidnapping OG et drap
begått av TH - på en og samme tid. Vedkommende kunne knapt håpe å oppnå én av delene.

Se heller på status slik saken står i dag. Siktelsene består, politiet jobber med å avklare
skyld og uskyld hos de siktede. Det sier ganske mye.

Samtidig har hovedmistenkte gitt forsvareren sin munnkurv. Dette er fakta, og kan ikke sees bort
fra når man skal diskutere saken slik den står per i dag.
Det sier ikke så mye dersom alt er strategi.

Apropos surr, så babler du om at Orkla har noe med Bunnprisbutikkene å gjøre. Og at naboen i S7 ikke var hjemme den 31 10 18. Det er feil, og det har jeg opplyst deg om, likevel fortsetter du babbelet.

Du skriver også at drapet er utført på en såpass grusom måte, at det ikke kan sammenlignes med andre drap, politiet tidligere har hatt kjennskap til. Og dette antar du er årsaken (psykisk påkjenning) til, at GH nå har meldt fra i media, at han har levert inn oppsigelse i Øst Politidistrikt. Hvor har du fått disse opplysningene fra, har jeg spurt deg om, men det vil du ikke svare på. Neivel
Citera
2022-07-22, 14:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det sier ikke så mye dersom alt er strategi.
Apropos surr, så babler du om at Orkla har noe med Bunnprisbutikkene å gjøre. Og at naboen i S7 ikke var hjemme den 31 10 18. Det er feil, og det har jeg opplyst deg om, likevel fortsetter du babbelet.

Alt jeg skrev var at G.B. A*rseth er formann i Orkl* Pensjonistforening, og at det var
litt pussig siden Orkla er dagligvaregrossist. Jeg påstår ikke at det har noe med denne
saken å gjøre, men jeg synes det var interessant.

Jeg har heller aldri påstått at naboen i S7 var bortreist. Det var naboen i S5, som var på jakt.

Citat:
Du skriver også at drapet er utført på en såpass grusom måte, at det ikke kan sammenlignes med andre drap, politiet tidligere har hatt kjennskap til. Og dette antar du er årsaken (psykisk påkjenning) til, at GH nå har meldt fra i media, at han har levert inn oppsigelse i Øst Politidistrikt. Hvor har du fått disse opplysningene fra, har jeg spurt deg om, men det vil du ikke svare på. Neivel

Jeg vet selvsagt ingenting om hvordan selve drapet er utført, og har heller aldri påstått at jeg vet det.
Jeg har derimot understreket at bakteppet for drapet er grusomt - i tillegg, selvsagt, til at et drap er
grusomt nok i seg selv. Jeg har heller ikke påstått at sakens antatte grusomhet fikk GH til å slutte, men
jeg vil anta at det er en påkjenning, selv for garvede politifolk, å måtte forholde seg til de underliggende
fakta i saken i såpass lang tid.
Citera
2022-07-22, 15:19
Medlem
Citat:
Får Skaanseth og jeg komme på Havfesten?
Vi stiller kanskje i havfruekostymer og parykker
Skaanseth har med seg en teleskopstige i lommen, da han skal demonstrere sine vindusklatringsferdigheter.

Havlaksen

https://m.youtube.com/watch?v=QPjs-UKYKIs
Citera
2022-07-22, 15:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Legokatt sin hypotese tilhører den virkelige verden.

Okei, så hvem er denne mystiske mannen da, i Hagen-saken?
Senast redigerad av Skaanseth 2022-07-22 kl. 15:53.
Citera
2022-07-22, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Alt jeg skrev var at G.B. A*rseth er formann i Orkl* Pensjonistforening, og at det var
litt pussig siden Orkla er dagligvaregrossist. Jeg påstår ikke at det har noe med denne
saken å gjøre, men jeg synes det var interessant.

Jeg har heller aldri påstått at naboen i S7 var bortreist. Det var naboen i S5, som var på jakt.

Jeg vet selvsagt ingenting om hvordan selve drapet er utført, og har heller aldri påstått at jeg vet det.
Jeg har derimot understreket at bakteppet for drapet er grusomt - i tillegg, selvsagt, til at et drap er
grusomt nok i seg selv. Jeg har heller ikke påstått at sakens antatte grusomhet fikk GH til å slutte, men
jeg vil anta at det er en påkjenning, selv for garvede politifolk, å måtte forholde seg til de underliggende
fakta i saken i såpass lang tid.
Jeg er ikke enig med deg, når det gjelder at en GM som ønsket å frame TH, ikke kunne finne på å fingere drapet som kidnapping. Jeg tenker da at GMs plan var at politiet skulle tro at drapet hadde skjedd I affekt, og at TH hadde i all hast forsøkt å dekke over det som hadde skjedd, ved å fingere drapet som kidnapping.
"Rosinen i pølsen", i GMs øyne, kunne være å tipse politiet anonymt, på et senere tidspunkt, om at våpenet og kroppen (mm) kunne være i S4 (eller like i nærheten). Men at GM måtte vente lenge nok med å tipse om dette (særlig kroppen), for at det ikke skulle være mulig å tidsbestemme dødstidspunkt, i tilfellet TH hadde alibi.
Sånn sett var det viktig at det ble plantet ammunisjon på åstedet, og at våpenet manglet. Det ville medføre at politiet måtte undersøke eiendommen svært nøye, siden TH har mange våpen, men ikke tilhørende våpen til ammunisjonen på åstedet, er det en sterk indikator på affektdrap. Og på den måten muliggjør det at politiet finner andre eventuelle plantede spor.
Sannsynligheten for å finne inkriminerende spor øker antageligvis, i tilfeller det dreier seg om affektdrap. Og åstedet vil dermed ikke fremstå like konstruert, når GM planter spor/gjenstander, slik plantede spor vil fremstå ifm et planlagt drap.
GM har nok vært klar over at ektefellen som oftest blir mistenkt når kvinner forsvinner, pga statistikk. Generelt er det vel ofte slik uansett, når noen forsvinner eller blir drept, at nærstående blir nøye undersøkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in