Citat:
Ursprungligen postat av
plexigear
Har du testat compricer? Jämfört med elskkling?
Jag upplever att Compricer är 3-4 öre dyrare än Elskling. Varför vet jag inte, kan bero på provisionsmodellen dom kör, att Compricer får mer stålars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adelsdam
Bra tips. Kan det även löna sig att sätta upp solpaneler på sommarstuga?
Det är svårt att säga, nu vet jag inte hur situationen ser ut för dig, men normalt sett använder man ju sommarstugan betydligt mindre, och då blir investeringskostnaden stor och det kommer (låt säga) ta dubbelt så lång tid att få tillbaka denna.
Men allt beror ju på utvecklingen med elen framöver, har vi dessa priser skulle jag åtminstone överväga det. Du kan ju skicka efter gratis kalkyler och sen tar du ett beslut utifrån det och utifrån din förbrukning/kostnad för elen varje år.
Har du bra med sol om dagarna vid stugan eller är det mycket träd som skymmer ex. taket?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sec
Tror du på fullt allvar att du som privatperson kan deala till dig ett bra avtal i dagsläget? Sjukt naivt att ens tro det 😂😂😂
Absolut, det är som vilken förhandling som helst. Men nöjer du dig med ditt nuvarande bolag så får du givetvis inga deals. Ju längre kund man är hos ett bolag, desto sämre kampanjer/erbjudanden kan man åtnjuta.
Senast fick jag 1000:- av Telge Energi + fri månadsavgift (1 månads uppsägningstid) för att byta. Nu när pengarna närmar sig slutet hoppar jag till Skellefteåkraft där det är fria avgifter samt en öresrabatt på 9 öre och jag är fri att säga upp med 1 månads uppsägningstid och jag får även 300:- för bytet.
Säg att du då förbrukar 10.000 kwh på ett år, är det åtminstone 1 740:- billigare än hos te.x E.on som äger nätet där jag bor.
Men jag kan hålla med dig om att det blivit svårare att få till deals än förr, elbolagen tjänar mer pengar än någonsin och vill ju givetvis behålla dessa i egen kassa.