2022-07-22, 11:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Dag ut och dag in kommer nyheter om att ryssarna har dödat hundratals ukrainska soldater genom att raketbeskjuta deras logement, oftast i civila byggnader. Att inte lära sig av sina misstag utan istället fortsätta att gruppera sina soldater som blir enkla mål för motståndaren är endera ren idioti eller medveten taktik.
Jaså, det gör det?

Var läser du om detta? På rysk media kanske? Aningen vinklat då kanske?
Citera
2022-07-22, 11:45
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Undrar hur många av de 39000 döda invaderande styrkorna som är trupper från Donbas?
https://twitter.com/antiputler_news/status/1550359701778579456

Ha ha, det finns inget utanför amerikansk/ukrainsk propaganda som talar för att ryssarna har 39000 KIA.
Citera
2022-07-22, 11:46
Medlem
Reimers avatar
Obekräftade uppgifter angående inringningen av orcher nordöst om Kherson. (Vysokopillya)

Citat:
There is unconfirmed reports of most of Russian forces being finished off in Vysokopillya- only left standing are special forces and airborne units.

Will try to confirm

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1550412897662156800
Citera
2022-07-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Du litar på rysk statskontrollerad media där vem som helst blir stämplad som utländsk agent om man vägrar gå ner på knä framför putler och jag på västmedia. Säger allt.

CIA erkänner själva här att Putins hälsa är det inga problem med:

https://www.youtube.com/watch?v=VFD0A8qkxJw

Det de inte säger är att de var de själva som spred ryktena om att Putin har cancer, är döende osv. Dessa rykten låg till grund för all rapportering som skett i västmedia och svensk media. Denna rapportering som återgetts i denna tråd sida efter sida.

Samma var det med barnvåldtäckterna. Hon som spred ryktena fick sparken.

Hela er verklighetsbild är baserad på planterad CIA propaganda men ni är för dumma för att förstå det.
Citera
2022-07-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Ryssland har på fem månader tagit livet av fler civila än under de senaste fem åren av ”folkmord”.

En av oss här gör skillnad på folk och folk. Och det är inte den pro-ukrainska sidan.

CIA har gått ut med att siffrorna är uppblåsta.
Citera
2022-07-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
CIA har gått ut med att siffrorna är uppblåsta.

Jasså? Det här ska bli spännande att läsa. Vart gick de ut med det, var specifik.
Citera
2022-07-22, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Nu har ryzzen dragit in Google i kriget. Känns desperat från deras sida.
https://liveuamap.com/en/2022/22-july-occupation-authorities-in-parts-of-donetsk-region

Hur gick det med Putinpedia som skulle ge filtrerade ståndpunkter från Kremls specialsyn på omvärlden? Kanske dags man tar sig an sökmotorfältet och ger godkända sökmotorträffar av Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja, hur kommer det sig stt du inbillar dig att all rysk industri är lowtech?

Jag inbillar mig inte, det är efter egen erfarenhet.
Har besökt några dussin fabriker i Rysland och deltagit i försök att bygga upp verksamhet där drivet av multinationella bolag.
De fabriker som varit någorlunda moderna har ägts av västerländska bolag och de maskiner jag sett har varit av Europeisk, Japansk eller Sydkoreansk tillverkning. De fabrikerna är nu nedlagda och de viktigaste maskinerna har flyttats från landet.
Sen har jag besökt några rena Ryska leverantörer bla. Eldin och det jag såg var att fabriken om än väl underhållen fortfarande tillverkade samma maskiner med samma utrustning som ASEA gjorde under 1920-1930 talet.
Dessutom räknades ASEAs bostäder som de mest efterfrågade i staden då de var välbyggda hade rinnande vatten och toalett samt delat badrum. Den kvalitetschef jag träffade bodde i byggnaden i en 2 rumslägenhet med fru och 2 barn.
Var har du fått din uppfattning att Ryslands industri är i toppskick?
Kan du nämna ett erkänt Ryskt företag som levererar högkvalitiv modern teknik som inte är beroende av västteknologi?
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-07-22 kl. 12:09.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Det här kommer nog att gå bra

Frågan som kommer är ju hur många orcher kommer det att befinna sig på den bron när Ukraina med sina HIMARS blåser den (bron) till helvetet.

Citat:
Russians in Kherson region are trying to equip a pontoon crossing across the Dnieper, not being able to promptly restore the damaged Antonovsky bridge

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1550407600822427650
Citera
2022-07-22, 11:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Dag ut och dag in kommer nyheter om att ryssarna har dödat hundratals ukrainska soldater genom att raketbeskjuta deras logement, oftast i civila byggnader. Att inte lära sig av sina misstag utan istället fortsätta att gruppera sina soldater som blir enkla mål för motståndaren är endera ren idioti eller medveten taktik.

Eftersom juden Zelensky öppet sagt att målet med kriget är att strida till sista man, med andra ord döda alla ukrainare, så är det inte konstigt om fritänkande individer faktiskt kommer fram till att det kan vara en medveten taktik.

Ryssarna beskjuter stora civila befolkningsområden. I Maropul dog 50000 människor. Såklar dom träffar några soldater också.
Citera
2022-07-22, 11:53
Medlem
barkies avatar
Nu bangade EU på sanktioner mot titanium (Ryssland är världens största producent) för man behöver materialet till flygplan, motorer etc

Jag hoppas Ryssland stryper all gas och olja, ja fan, alla resurser till Europa till hösten. Det ska bli underhållning och läsa den här tråden då, fyfan.

Myspys med brittiska pedofiler som försökte ha julafton i Ukraina:

https://www.independent.co.uk/news/uk/crime/british-paedophiles-ukraine-refugees-poland-b2128367.html
Citera
2022-07-22, 11:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det börjar komma uppgifter om att anledningen till varför HIMARS till en början träffade mål var inte pga HIMARS var svåra att skjuta ner, utan det var för att man sköt salvor innan som förbrukade ryssarnas moteld. HIMARS sköts sedan medans ryssarna laddade om.
Ryssarna har anpassat sitt försvar därefter och skjuter nu ner anländande HIMARS.
Andrei Martyanov skriver:
In related news, what everyone knows in Russia has been reiterated today (in Russian)--HIMARS are controlled by NATO personnel and the tactics is pretty primitive: "hide" HIMARS rockets behind VSU's salvo of MLRS (such as Smerch or what have you), allow local Russian AD to expend its missiles shooting initial salvo down and then launch HIMARS rockets while Russian AD complexes reload. Well, it is a kindergarten thinking which already was addressed by "portioning" of AD assets in any given locality, reserving missiles for shooting down HIMARS missiles.
https://smoothiex12.blogspot.com/2022/07/a-peculiar-math.html

Jag har inte lärt mig om luftvärn ännu. Är det luftvärnsrobotar som skjuter ner raketer från raketartilleri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in