Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
Jo folk i öst känner också så naturligtvis. Mer vet jag inte. Känns inte så "moraliskt" att jämföra misär.
Du får älska vem du vill i Ryssland. Mången bög finns där, du får däremot inte propagera för hbtq i media. Jag är medveten om att grupper i Ryssland använder sig av stigman för att söka upp bögar och slå sönder dom, där makten samtidigt tittar åt ett annat håll. Detta är inte bra.
I väst så försöker media styra din sexualitet, att få dig att älska någon. En gigantisk apparat försöker få dig att bli bisexuell/gay transvestit. Många lättpåverkade ungas liv har blivit försörda av denna dogm.
Är du tonåring och känner dig vilsen? vet du inte vem du är och vad du vill? Könsbyte nästa. Herregud barn på 10 år påbörjar idag resan mot könsbyte. Är det normalt? Läste om en tjej som bytte kön till kille i tonåren. Sen efter ett tag kom hon på att hon var tjej. Roligt för henne. Vara tjej och se ut som en skitful kille och aldrig kunna få barn.
.
I västvärlden får man för övrigt inte "älska" vem du vill. Det är olagligt att vara pedofil. stackars pedofiler eller hur, men det kommer ändras. finns krafter som vill luckra upp detta. 10-20 år till och det är verklighet..
Nej, misär tar sig olika uttryck såklart.
"Propagera för HBTQ"? Det vill säga påtala att det finns och är fullkomligt normalt? Att titta åt ett annat håll när en grupp utsätts för förtryck är detsamma som att neka dem dess rättigheter.
Och lol, om du känner att någon försökt att få dig att bli bög eller trans så är det nog lite underliggande issues hos dig. Jag har aldrig upplevt att någon försökt påverka min sexualitet.
Men visst, kan hålla med om att det har varit/är lite för lätt att få så kallad "könskorrigering". Omyndiga personer ska definitivt inte få det. Men det är väl främst föräldrarnas ansvar och inte nån ondsint samhällsapparat. Det är ju definitivt ett tecken på någon slags identitetskris eller rotlöshet i samhället, troligtvis pga att vi håller på å avskaffa religion och nationalstaten. Men det är en utveckling jag uppmuntrar, vi kanske bara behöver dras med lite barnsjukdomar först. Och just könsbyte är en fråga som börjat debatteras och ifrågasättas.
Sen att du tycker mina jämförelser är orimliga när du själv jämför kärlek mellan två samtyckande individer med pedofili är ju bara skrattretande. Det är för övrigt inte förbjudet att vara pedofil, men det är förbjudet att förgripa sig på barn, både direkt och indirekt. Och det låter väl rimligt.