2022-07-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu vet jag inget om dina föräldrar.

Men avel handlar sällan om tur. Det är ett logiskt utfall.

O det samhälle vi lever i här har generation efter generation försökt göra bättre för de som kommer efter. Personligen så har jag skördat frukterna av min farfarsfar o farfars slit o sparsamhet. O överskottet från mig kommer gå till kommande generationer.

Det är inte otur att en fattig Somalisk familj föder 7 barn som troligtvis kommer leva fattiga liv.
Det är ett religiöst påbud som förbjuder preventivmedel o en kultur som håller kvinnorna outbildade o inlåsta. Med dessa förutsättningar är det svårt att bygga välstånd.

Att klappa händerna o öppna upp dörrarna för Islam är totalt kontraproduktivt. Överlag så har man i Norden reducerat o flyttat antalet röda dagar för att upprätthålla produktiviteten.

Så islamisterna i Nyans har lika mycket att komma med som de som vill göra kanelbullens dag till helgdag.
Varför skulle det din farfars farfars far gjorde tillhöra dig mer än vad det tillhör andra?

Det är otur för barnen i den fattiga familjen att de föds där. Sedan är jag nyfiken på att veta hur många somaliska familjer du känner där det finns 7+ barn och där kvinnorna sitter inlåsta?

Att öppna upp dörrarna för islam gör helt enkelt att människor blir lyckliga och känner sig välkomna. Det behöver inte vara mer än så. Ändra de dåliga sakerna i religionen om du ska ändra något och låt högtiderna vara.
Citera
2022-07-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Vilka svenska företag utnyttjar fattiga länder? Det finns ju inget som hindrar de i fattiga länder att bygga upp liknande företag där och konkurrera ut våra företag eller helt enkelt inte låta sig utnyttjas. Dock blir de nedtryckta av hjälporganisationer. De borde förbjudas. Dessutom hade vi spara 50 miljarder per år om vi låtit bli.

På nätet. Var har du hittat?
Du är helt enkelt för dåligt påläst. Kom tillbaka när du gått gymnasiet så kan vi diskutera.
Citera
2022-07-19, 20:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Varför skulle det din farfars farfars far gjorde tillhöra dig mer än vad det tillhör andra?

Det är otur för barnen i den fattiga familjen att de föds där. Sedan är jag nyfiken på att veta hur många somaliska familjer du känner där det finns 7+ barn och där kvinnorna sitter inlåsta?

Att öppna upp dörrarna för islam gör helt enkelt att människor blir lyckliga och känner sig välkomna. Det behöver inte vara mer än så. Ändra de dåliga sakerna i religionen om du ska ändra något och låt högtiderna vara.

Varje normal fader vill ge sina barn gåvor. Varje normal fäder vill att de som kommer efter ska få ta del av det man skapat. Det är gåvor som går från generation till generation. Ett arv inte bara ifråga om tillgångar utan även ett ansvar.
Med detta kommer lärdomar om hur pengar bör förvaltas.

Det som skickats vidare till mig har redan passerat flera instanser av inkomstskatt, kapitalskatt, arvsskatt etc. Dessa pengar tillfaller till stora delar de ekonomiskt efterblivna utan att skapa större nytta.

På din fråga om Somalier baseras den på media o emoeriska studier.

När det kommer till Islam så är du välkommen att försöka ändra på något som utövarna anser vara sin guds ofelbara ord. O försök till förändring är hädelse o ska bestraffas.

Håller dock med dig att införa mer o flervhelgdagar är kontraproduktivt.
Citera
2022-07-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Varje normal fader vill ge sina barn gåvor. Varje normal fäder vill att de som kommer efter ska få ta del av det man skapat. Det är gåvor som går från generation till generation. Ett arv inte bara ifråga om tillgångar utan även ett ansvar.
Med detta kommer lärdomar om hur pengar bör förvaltas.

Det som skickats vidare till mig har redan passerat flera instanser av inkomstskatt, kapitalskatt, arvsskatt etc. Dessa pengar tillfaller till stora delar de ekonomiskt efterblivna utan att skapa större nytta.

På din fråga om Somalier baseras den på media o emoeriska studier.

När det kommer till Islam så är du välkommen att försöka ändra på något som utövarna anser vara sin guds ofelbara ord. O försök till förändring är hädelse o ska bestraffas.

Håller dock med dig att införa mer o flervhelgdagar är kontraproduktivt.
Din far vill kanske ge dig gåvor men dina förfäder från 1700-talet bryr sig knappast.

Hur gick dessa empiriska studier till? Med medier hoppas jag inte att du menar fb eller någon skvallertidning. Kom ihåg att kolla olika källor!

Jag har personligen känt muslimer som inte har följt koranen till punkt och pricka. Det är en myt att alla är likadana.

Fler helgdagar är ingen bra idé nej men vi skulle kunna byta ut några av de oviktigare kristna mot muslimska. Vad jag menade i förra inlägget var att vi inte behöver utrota muslimska helgdagar för det är inget fel på just högtiderna.
Citera
2022-07-19, 21:57
Medlem
Citat:
Enligt bibeln finns bara en gud och det är den enda man får tro på. Man får definitivt inte byta religion. Gud uppmanar indirekt till våldtäkt av kvinnor på minst ett ställe och han mördar en jävla massa oskyldiga barn på många ställen. Han väljer en sida i krig och resten får dö. Han straffar folk som inte tror på honom trots att han sällan visar sig. Kristendomen är inte bättre än islam.

Det betyder dock inte att alla kristna har den moralen. Kristna kan ju tänka själva. Likaså muslimer vilket du skulle veta om du hade pratat ordentligt med några och lärt känna dem. Visst stämmer det att det finns många problem med islam men de beror inte nödvändigtvis på religionen i sig. Mycket är gamla seder eller brist på kunnande och går det att leva som en snäll människa om man är kristen, då går det fan om man är muslim också. De muslimska högtiderna, framför allt, behöver vi inte utrota. Lika bra att ge plats för dem om folk blir glada över det.

Du får göra precis exakt hur du vill utan konsekvenser, iaf i praktiken, inom Kristendomen.
Så fungerar det inte inom Islam, punkt slut. Jag bryr mig inte om 1 st muslim som bor själv utan familj lyckades leva sekulärt. Det är helt cp att se verkligheten så. Majoriteten muslimer i Sverige vill inte integrera sig, vill inte gå den sekulära vägen, vill inte förändra sin tro: 20 år av galenskap i Sverige bevisar detta. Inget tyder på något annat. Sen att du tror på att alla kan hålla hand, dansa och sjunga tillsammans bara om de vill är en Disney historia som inte kommer bli verklighet.

Vidare så ska vi inte ge plats för muslimska traditioner; det KOMMER bidra till segregeringen ännu mer.
Du klappar dig på axeln när du går +1 på moralskalan, men vad du inte fattar/ser är att du samtidigt går -15 steg på samma skala.
Citera
2022-07-19, 21:58
Medlem
Citat:
Du är helt enkelt för dåligt påläst. Kom tillbaka när du gått gymnasiet så kan vi diskutera.

Du kan alltså inte svara på min mycket enkla fråga? Jag har en civilingenjörsexamen.
Citera
2022-07-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ja, men om kristna kan leva i harmoni med samhället kan muslimer det också och kan de ändå inte det så är det inte religionen i sig som stoppar dem.

Nä, för Islam förstår inte nyckelkomponenterna i demokrati; särskilt yttrandefrihet och sekularism.

Då ska du ändra på stora delar av Islam; lycka till. Därav tillbaka till där vi startade. Det är lättare att förbjuda, inte acceptera och motarbete Islam i samhället - än att ändra på den. Detta är dessutom ett win-win scenario.

Det du föreslår är att pumpa kroppen med droger och hoppas få superkrafter. När du inser att det inte fungerar så kommer du ångra att du ens påbörjade galenskapet.
Citera
2022-07-20, 12:58
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nämen du som tycks känna till allt om saken kan väl göra en liten uppräkning av vidrigheterna så jag får lära mej litet mer. Du kan utelämna halshuggningarna. Dom klassar jag som rena hämndaktioner mot västvärlden för allt hat som öses över dom av dej och c. Det är helt enkelt hat som västvärlden får tillbaka efter att ha dödat deras kvinnor och barn med drönarbomber. Men räkna gärna upp alla andra vidrigheter.
Vad har Sverige gjort mot dem? Varför tycker du det är ok att de kommer hit och kaosar?
Islam är cancer. Det finns inget bra med den religionen. Öppna valfri media och läs om deras vidrigheter.

Citat:
Islam kan ändras liksom kristendomen gjort. Vi behöver inte gå tillbaka 500 år för att komma till en tid då vi inte alls hade velat leva i vårt älskade Sverige.

Det finns muslimer som kräver saker men de flesta gör det inte. Det är lika som med alla religioner eftersom det är människor som utövar alla religioner.
Nej. Inser inte folk som dig att de kommer inte att anpassa sig till oss? Finns inget land som de assimilerat sig i. Det är islam eller döden. Alla moderata muslimer står bakom sina extrema muslimer. Dröjer inte länge förrän de är tillräckligt många och då är det slut med vårat samhälle och vårat sätt att leva. Konvertera eller dö.
Citera
2022-07-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Du får göra precis exakt hur du vill utan konsekvenser, iaf i praktiken, inom Kristendomen.
Så fungerar det inte inom Islam, punkt slut. Jag bryr mig inte om 1 st muslim som bor själv utan familj lyckades leva sekulärt. Det är helt cp att se verkligheten så. Majoriteten muslimer i Sverige vill inte integrera sig, vill inte gå den sekulära vägen, vill inte förändra sin tro: 20 år av galenskap i Sverige bevisar detta. Inget tyder på något annat. Sen att du tror på att alla kan hålla hand, dansa och sjunga tillsammans bara om de vill är en Disney historia som inte kommer bli verklighet.

Vidare så ska vi inte ge plats för muslimska traditioner; det KOMMER bidra till segregeringen ännu mer.
Du klappar dig på axeln när du går +1 på moralskalan, men vad du inte fattar/ser är att du samtidigt går -15 steg på samma skala.
Hur många muslimer känner du egentligen?
Citera
2022-07-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Du kan alltså inte svara på min mycket enkla fråga? Jag har en civilingenjörsexamen.
Som civilingenjör lär man sig inte hur ekonomin i världen fungerar och vad som hindrar fattiga länder från att bli rika.

Svar på den mycket enkla frågan: på flera olika ställen så att jag får många perspektiv på saken. Jag har inte bara googlat, läst några artiklar och sedan varit klar.
Citera
2022-07-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Nä, för Islam förstår inte nyckelkomponenterna i demokrati; särskilt yttrandefrihet och sekularism.

Då ska du ändra på stora delar av Islam; lycka till. Därav tillbaka till där vi startade. Det är lättare att förbjuda, inte acceptera och motarbete Islam i samhället - än att ändra på den. Detta är dessutom ett win-win scenario.

Det du föreslår är att pumpa kroppen med droger och hoppas få superkrafter. När du inser att det inte fungerar så kommer du ångra att du ens påbörjade galenskapet.
Kristendomen har ändrats. Den har inte försvunnit.
Citera
2022-07-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vad har Sverige gjort mot dem? Varför tycker du det är ok att de kommer hit och kaosar?
Islam är cancer. Det finns inget bra med den religionen. Öppna valfri media och läs om deras vidrigheter.

Nej. Inser inte folk som dig att de kommer inte att anpassa sig till oss? Finns inget land som de assimilerat sig i. Det är islam eller döden. Alla moderata muslimer står bakom sina extrema muslimer. Dröjer inte länge förrän de är tillräckligt många och då är det slut med vårat samhälle och vårat sätt att leva. Konvertera eller dö.
Prata med muslimer. Fler än en. Snälla. Det är ingen idé att diskutera annars. Förresten har ju kristendomen ändrat sig trots att det för ett par hundra år sedan var otänkbart för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in