2022-07-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Det är samma maffia som styr EU och USA, om du betalar min biljett och ser till så att jag har någonstans att bo en vecka så får du gärna skicka mig till Ryssland.
Ryssland, Kina, Iran mf.l är dom som försöker bryta sig ur det här jävla helvetesgreppet som styrs av korruption, fakenews och HBTQ trams osv.
Är du blind, har du inte sett hur vårat fina land har förändrats? Vad beror det på?

Det beror på svaga män. Hur vi blev svaga har väl du svaret på. Kalergiplanen förslagsvis.
Citera
2022-07-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Precis som Eoppoyz skrev, alla som strider mot ondskan är hjältar.

Kalla mig patriotisk så mycket du vill.
Är du verkligen patriot som mest troligt stått bakom att vi förlorat vår suveränitet via EU och (USA) sen NATO. Är den här svenska löjtnanten som trist nog dött för främmande makt en hjälte och patriot?

Som så många andra som strider där så säger dom att dom vill kämpa där istället för senare här. Detsamma säger man om vapenleveranserna. All argument är riktade mot Ryssland men märk väl att Ukrainska folket skiter man i, det är ett praktisk och bra slagfält hos dom för att senare gynna oss.

Vad är ondska kan man undra.
Citera
2022-07-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leeson-
Detta, du har helt rätt.
20 år i Irak, 20 år i Afghanistan och nu Mali, våldtäkter överallt, privata skyddsföretag som utför folkmord och våldtäkter som Rysslands Wagner. Hur många svenskar har haft problem med detta? Inga.
Vem är det dessutom som hjälpt USA invadera, våldta och bomba sönder dessa länder? Sverige och många andra.
Nu har vi ännu en hjärntvättad och värdelös uniform mindre på våra gator. Slutet gott allting gott

Bra skrivet!
Citera
2022-07-20, 13:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Så klart, men Vladolf Putler har gett dom fritt spelrum den dumma djävla psykopaten.

Vadå fritt spelrum? Om inte det hade varit krig så hade de skylt på något annat.
Citera
2022-07-20, 13:59
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vadå fritt spelrum? Om inte det hade varit krig så hade de skylt på något annat.

Nu gav köttskallen dom något att skylla på i månader, fy fan vilken värdelös Diktator Putler är.
Citera
2022-07-20, 14:09
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Fattar inte nyhetsvärde för detta?

Du förstår inte nyhetsvärdet när en av få svenskar, en före detta svensk officer dessutom, som låtit sig värvas i den största konflikten i Europa sedan andra världskriget, stupar i strid?

På vilket sätt har du svårt att förstå det?
Citera
2022-07-20, 14:20
Medlem
PK-befriads avatar
Löjtnanten var alltså korvryttare. Han blev möjligen inspirerad att delta i konflikten när han såg Zelensky dansa runt i högklackat:
https://www.youtube.com/watch?v=kgOSrw9Q8rc

Inspirerad till att sprida globohomo till denna gammelsovjetiska avkrok.

Men han måste ha blivit förvånad när han insåg att trupperna på marken var hårdföra ukrofascister som inte alls gillar homofiler. De skickade honom antagligen direkt in i korselden.
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Det är det på sikt. Rysslands territoriella expansionsplaner måste stoppas asap, innan de börjar slugga vidare. Tex mot Finland. Oavsett vad din arbetsgivare hävdar.
Det är större risk att Ryssland expanderar om paranoida russofober skapar nya militära hot i Rysslands närområde på grund av påstådda expansionshot från Ryssland. Fundera på om de du har lyssnat på egentligen bara vill eskalera konflikten. Zelensky vill uppenbarligen dra in hela världen i konflikten.
Citera
2022-07-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tycker du att det är okej att Ryssland hotar och kränker oss jämt och ständigt samt invaderar vårt land? Sverige är bara så förbannat fega att de inte vågar visa var skåpet ska stå likt Turkiet gjorde när de sköt ner ett ryskt plan. Detsamma gäller NATO som borde gjort processen kort med Ryssland istället för att låta dem utplåna en stor del av Europa i ett fredligt land som Ukraina.

Alla som kämpar och ger sitt liv för Ukraina ska ha all heder men speciellt de som inte behöver. Nästa gång är det kanske vi som blir angripet och då får man hoppas att några som inte behöver kommer till vår undsättning. Vi hörde ju hur en som Nyamko Sabuni som fått asyl här och inte bara suttit i svensk riksdag utan även blivit minister här skulle gjort. Hon skulle åter igen fly men denna gång till Norge. Vi kan alltså inte ens räkna med de som är medborgare i Sverige stannar och försvarar oss.

Jag är ledsen att du känner dig kränkt. Ryssland har dock inte invaderat mitt hemland Sverige och allt snack om Gotland är tillräckligt korkat för att bara vara ämmat för inhemsk konsumtion.

Jag rekommenderar att du ser dokumentärserien Roses have Thorns i 17 avsnitt om du betraktar Ukraina som ett fredligt land.

Hade oligarkerna i Ukraina lugnat ner sig med snömoset hade det här inte hänt. Det är faktiskt rätt unikt att de simultant gett en fiende så pass många casus belli - allt från massförstörelsevapen (både biologiska och ambitioner om kärnvapen) och offentliga garantier för det signerade Minskavtalet, till humanitära skäl (försvara förtryckta ryskspråkiga minoriteten samt dem under beskjutning), självbestämmande (försvara Donbas integritet efter folkomröstningen) och självförsvar (Ukraina gjorde offentliga anspråk på ryskt territorium och rustade upp) samtidigt. Det enda positiva från ukrainsk synvinkel är att det gjort alla, inklusive ryssarna själva, lite förvirrande om vilket av alla dessa skäl som är det viktigaste målet.

Om du vill kan du åka ner och visa dem var skåpet ska stå själv i stället för att sitta på Flashback och peka finger åt andra som, av ett eller annat skäl, är mindre sugna på att bli personligt indragna i den här konflikten. Personligen blir jag mest kränkt av de svenska nyhetsrubrikerna som verkar skrivna för mentalt handikappade. Det är väl så våra härskare ser på oss.
Citera
2022-07-20, 14:32
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad

Det är större risk att Ryssland expanderar om paranoida russofober skapar nya militära hot i Rysslands närområde på grund av påstådda expansionshot från Ryssland. Fundera på om de du har lyssnat på egentligen bara vill eskalera konflikten. Zelensky vill uppenbarligen dra in hela världen i konflikten.

”Påstådda expansionshot”…

Säg det till ukrainarna…Tror att du har missat allt som skett de senaste 6 månaderna.
Citera
2022-07-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Och jag dig, två som faktiskt stämmer: RySSar ljuger

Om du taggar ner på SVT och dataspel så skall du nog se att det blir något vettigt även av dig i framtiden.
Citera
2022-07-20, 14:34
Medlem
15 år å moppes avatar
Dödsruna här

https://www.facebook.com/100051080026232/posts/pfbid02LVxk8bRdJvHcFBFrUqDicKZpttfpxZPQWNQHfWieb9r eBf2YfcKboyJEF6a8gVVol/?d=n
Citera
2022-07-20, 14:35
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaa1
Om du taggar ner på SVT och dataspel så skall du nog se att det blir något vettigt även av dig i framtiden.

Det är redan något vettigt av mig, det förtar inte det faktum att Ryssar Ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in