Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Tycker du att det är okej att Ryssland hotar och kränker oss jämt och ständigt samt invaderar vårt land? Sverige är bara så förbannat fega att de inte vågar visa var skåpet ska stå likt Turkiet gjorde när de sköt ner ett ryskt plan. Detsamma gäller NATO som borde gjort processen kort med Ryssland istället för att låta dem utplåna en stor del av Europa i ett fredligt land som Ukraina.
Alla som kämpar och ger sitt liv för Ukraina ska ha all heder men speciellt de som inte behöver. Nästa gång är det kanske vi som blir angripet och då får man hoppas att några som inte behöver kommer till vår undsättning. Vi hörde ju hur en som Nyamko Sabuni som fått asyl här och inte bara suttit i svensk riksdag utan även blivit minister här skulle gjort. Hon skulle åter igen fly men denna gång till Norge. Vi kan alltså inte ens räkna med de som är medborgare i Sverige stannar och försvarar oss.
Jag är ledsen att du känner dig kränkt. Ryssland har dock inte invaderat mitt hemland Sverige och allt snack om Gotland är tillräckligt korkat för att bara vara ämmat för inhemsk konsumtion.
Jag rekommenderar att du ser dokumentärserien Roses have Thorns i 17 avsnitt om du betraktar Ukraina som ett fredligt land.
Hade oligarkerna i Ukraina lugnat ner sig med snömoset hade det här inte hänt. Det är faktiskt rätt unikt att de simultant gett en fiende så pass många casus belli - allt från massförstörelsevapen (både biologiska och ambitioner om kärnvapen) och offentliga garantier för det signerade Minskavtalet, till humanitära skäl (försvara förtryckta ryskspråkiga minoriteten samt dem under beskjutning), självbestämmande (försvara Donbas integritet efter folkomröstningen) och självförsvar (Ukraina gjorde offentliga anspråk på ryskt territorium och rustade upp) samtidigt. Det enda positiva från ukrainsk synvinkel är att det gjort alla, inklusive ryssarna själva, lite förvirrande om vilket av alla dessa skäl som är det viktigaste målet.
Om du vill kan du åka ner och visa dem var skåpet ska stå själv i stället för att sitta på Flashback och peka finger åt andra som, av ett eller annat skäl, är mindre sugna på att bli personligt indragna i den här konflikten. Personligen blir jag mest kränkt av de svenska nyhetsrubrikerna som verkar skrivna för mentalt handikappade. Det är väl så våra härskare ser på oss.