2022-07-20, 11:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Då tolkade jag dig fel. Du svarade någon som beskrev det hela som "trött på livet". Det handlar det inte alls om. Det handlar om moral. Vad som anses rätt och fel.

Så är det. Hos vissa är övertygelsen större.

Gällande detta så tycker jag att det var moraliskt rätt det han gjorde.
Yes, jag vet. Jag gav min syn på saken och höll inte med ("fan vet" kan möjligen missförstås).

Gällande moralen i det hela beror det väl på vad man har för ingångar i konflikten. En halsbrytande jämförelse, som inte är helt långsökt: Jag tycker att det var rätt av de svenskar som tog värvning i SS för att slåss mot bolsjevikerna på östfronten. Även de såg till sig själva och sin övertygelse och ville delta i ett krig med flera bottnar, där ideologi bara var en. Alla var definitivt inte "nassar".
Citera
2022-07-20, 11:50
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fan vet. Det är väl delvis samma grej som med "IS-resenärerna". Ideologi. Idealism. Dödsförakt.
Jag tänker att de på så sätt undviker stigman som självmord har. Och inga skuldkänslor för de efterlevande.
Citera
2022-07-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Men herregud att dö i Ukraina är väl för fan inte definitionen att dö för sitt "land"

Hallå, vad pratar du om. Ukraina är visst vårt land, har du inte sett flaggan som hissas överallt? Så var tyst och gå och dö för Ukraina, Zelensky och hans miljardär-polare.
Citera
2022-07-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
En svensk hjälte. Förhoppningsvis bidrog han och hans kunskaper till några dussintals (eller betydligt fler än så) dödade onda ryssar innan han omkom.

HAHA sorry men detta får en att skratta. Antagligen en svensk nazist som omkom rent idiotiskt.
Hoppas fler såna nazister åker ditt och går samma öde så vi slipper dessa nötter i Sverige.
Citera
2022-07-20, 12:05
Medlem
Borde rimligen vara ett par hundra svenskar där nera, varav att det var bara en tidsfråga innan någon dog.

Reklampelaren Jesper Söder åkte ju hem efter 2 dagar. Bara en viss typ av män som om klarar av att attackeras 24/7.
Citera
2022-07-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Så Ryssland hjärntvättar inte? Inte USA och Kina heller?

Du är bara en avundsjuk odugling. Skulle inte ens få skala potatis i min pluton.

Det är samma maffia som styr EU och USA, om du betalar min biljett och ser till så att jag har någonstans att bo en vecka så får du gärna skicka mig till Ryssland.
Ryssland, Kina, Iran mf.l är dom som försöker bryta sig ur det här jävla helvetesgreppet som styrs av korruption, fakenews och HBTQ trams osv.
Är du blind, har du inte sett hur vårat fina land har förändrats? Vad beror det på?
Citera
2022-07-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Borde rimligen vara ett par hundra svenskar där nera, varav att det var bara en tidsfråga innan någon dog.

Reklampelaren Jesper Söder åkte ju hem efter 2 dagar. Bara en viss typ av män som om klarar av att attackeras 24/7.
Någon som vet hur det går för den fjollan? Han har stängt ner sin facebooksida också. Han skulle hjälpa andra desertörer att ta sig hem.
Det ryktas om att han har blåst folk när han skulle samla in pengar för att få hem dom
Citera
2022-07-20, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
ÅK! Vad väntar du på? Eller så krigar vi här hemma. Fienden är redan här och våra politiker har bjudit in dom.

inte ens mina ukrainska vänner som bor i Sverige har åkt. Men heder åt de som är redo att dö för rättvisan i fjärran land.
Citera
2022-07-20, 12:20
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Yes, jag vet. Jag gav min syn på saken och höll inte med ("fan vet" kan möjligen missförstås).

Gällande moralen i det hela beror det väl på vad man har för ingångar i konflikten. En halsbrytande jämförelse, som inte är helt långsökt: Jag tycker att det var rätt av de svenskar som tog värvning i SS för att slåss mot bolsjevikerna på östfronten. Även de såg till sig själva och sin övertygelse och ville delta i ett krig med flera bottnar, där ideologi bara var en. Alla var definitivt inte "nassar".

Min morfar (helsvensk) slogs sida vid sida med finländarna mot bolsjevikerna under finska vinterkriget. Finlands sak var vår, precis som Ukrainas är det nu.
Citera
2022-07-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Så Ryssland hjärntvättar inte? Inte USA och Kina heller?

Du är bara en avundsjuk odugling. Skulle inte ens få skala potatis i min pluton.
Ni malajer kan väl skala själva i eran pluton
Citera
2022-07-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Min morfar (helsvensk) slogs sida vid sida med finländarna mot bolsjevikerna under finska vinterkriget. Finlands sak var vår, precis som Ukrainas är det nu.
Du vet inte va du pratar om, det är absolut inte samma sak...
Citera
2022-07-20, 12:31
Avstängd
Grontarskonts avatar
Ja risken för att vi i Sverige måste slås mot ryssland under den närmaste tiden är rätt överhängande.

Själv väntar jag ett tag till men vissa vill göra en skillnad redan nu på en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in