2022-07-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Haha samma demokrati som olagligt invaderade Irak på falska grunder, och gjorde vad Ryssland gör mot urkains fast x 100. Du menar samma demokrati som gav Saudi Arabien tummen upp att starta krig mot Yemen och dess befolkning samt förse saudi med vapen? Den demokrati du pratar om, NATO, har inga demokratiska värderingar i sin handling, utan endast i sin retorik.

Sluta vara så jävla patriotisk över något du inte förstår, Edvard dog för att han deltog i ett krig han inte hade något att göra med. Om han nu inte härstammar från Ukraina såklart.

Detta, du har helt rätt.
20 år i Irak, 20 år i Afghanistan och nu Mali, våldtäkter överallt, privata skyddsföretag som utför folkmord och våldtäkter som Rysslands Wagner. Hur många svenskar har haft problem med detta? Inga.
Vem är det dessutom som hjälpt USA invadera, våldta och bomba sönder dessa länder? Sverige och många andra.
Nu har vi ännu en hjärntvättad och värdelös uniform mindre på våra gator. Slutet gott allting gott
Citera
2022-07-20, 08:53
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Han dog sida vid sida med nazister i försök att krossa folkviljan i Donbas och Krim och tvinga dessa områden vara del av skitlandet Ukraina mot deras vilja. Åh, vilken hjälte.
Du menar den folkvilja och de nazister som var påhittade av Kreml?
Citera
2022-07-20, 08:56
Medlem
Han kämpade för att försvara kvinnor och barn mot ryska fascister och nazister.
Citera
2022-07-20, 09:06
Medlem
W.Smiths avatar
Varför bryr sig folk så in i helvete om vad som händer i Ukraina? Ryssar som slåss mot semi-ryssar i ett värdelöst krig som absolut inte har med oss att göra.

”Åh, men Sveriges framtid står också på spel”

Jaså, gör den? Det ska ju vara fred här för evigt? Försvarsbeslut 2000 någon? Håkan CP Juholt?
Hur hamnade vi här?

Först trollband man folket i 2 år med pandemin, nu är alla hjärndöda våp helt upptagna med vad fan som händer i städer 300 mil härifrån som man inte ens visste fanns för ett halvår sen.

Meanwhile in Sweden… kan vi undvika prata om problemen ett tag till tydligen. Det får bli någon annans ansvar.

Snacka om att sossesvinens makt är stor. Längtar tills jag kan lämna det här stället för gott.
Citera
2022-07-20, 09:09
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Han dog sida vid sida med nazister i försök att krossa folkviljan i Donbas och Krim och tvinga dessa områden vara del av skitlandet Ukraina mot deras vilja. Åh, vilken hjälte.

Nej, sluta RySSljug; han dog när han bekämpade RySSnaZister som alla friska människor skriver under på.

Din Diktator är döende.
Citera
2022-07-20, 09:10
Medlem
Undrar om den här soldaten sa upp sig från sin tjänst i svenska armen innan eller efter han dog?

I vilket fall är det sorgligt att folk åker och offrar sitt liv för ett korrupt skitland.
Citera
2022-07-20, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Vad snackar du om? Klart Putlers angreppskrig berör Sverige, har du sett dieselpriserna?

Vila i frid Edvard, hoppas du dräpte många RySSnaZister (som för övrigt bögar värre i armén än något annat land).
Ja det var ju modigt o bra att han gick i döden för diselpriserna
Senast redigerad av mrgbw 2022-07-20 kl. 09:30.
Citera
2022-07-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Varför bryr sig folk så in i helvete om vad som händer i Ukraina? Ryssar som slåss mot semi-ryssar i ett värdelöst krig som absolut inte har med oss att göra.

”Åh, men Sveriges framtid står också på spel”

Jaså, gör den? Det ska ju vara fred här för evigt? Försvarsbeslut 2000 någon? Håkan CP Juholt?
Hur hamnade vi här?

Först trollband man folket i 2 år med pandemin, nu är alla hjärndöda våp helt upptagna med vad fan som händer i städer 300 mil härifrån som man inte ens visste fanns för ett halvår sen.

Meanwhile in Sweden… kan vi undvika prata om problemen ett tag till tydligen. Det får bli någon annans ansvar.

Snacka om att sossesvinens makt är stor. Längtar tills jag kan lämna det här stället för gott.

Haha, hade inte kunnat uttrycka det bättre själv. Ukrainakriget torde vara århundradets mest perverterade propagandakrig och I vanlig ordning så springer en av Europas bäst tämjda fårskockar med i perfekt taktfast disciplin.

Ukrainakriget är inget mindre än ett proxykrig mellan USA och Ryssland och där Washingtons bravest har lovat att slåss till den sista ukrainaren + en och annan blåst (dvs grundlurad) europé.

Så för att anknyta till ämnet. Hedervärt att slåss för något man tror på. Bara lite synd att det baserades på en stor "CNN-lögn". Vill man slåss för svensk säkerhet vore det bättre att slåss mot ISIS.

Detta krig har inte ett sk*** att göra med vare sig "demokrati" eller svensk säkerhet. Däremot är risken stor att vi efter ett eventuellt NATO medlemskap blir en måltavla ifall ovan proxykrig skulle utvidgas.

"Dumm gelaufen" som tysken säger...
Senast redigerad av Jahaa1 2022-07-20 kl. 09:40.
Citera
2022-07-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Vad snackar du om? Klart Putlers angreppskrig berör Sverige, har du sett dieselpriserna?

Vila i frid Edvard, hoppas du dräpte många RySSnaZister (som för övrigt bögar värre i armén än något annat land).

Svammel.. Dieselpriserna började ju att sticka iväg långt innan februari i år.
Citera
2022-07-20, 10:11
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag skulle se det som mer begripligt om han åkt ner för andrenalinkicken av att vara i krig och få utlopp för sin önskan att döda ryssar. Jag kan fatta om någon som valt att utbilda sig till soldat känner att i det här landet kommer jag nog aldrig få slåss men nu har jag en chans att åka på en spännande krigsresa och testa lyckan. Legosoldater som har det som yrke kan jag också förstå.

Men att åka ner för att agera kanonmat åt en korrupt regim bara för att den råkar slåss mot en ännu jävligare regim, det kan jag faktiskt inte ha stor förståelse för. Och argumentet att vilja försvara Sverige i Ukraina är så urbota dumt att jag inte ens tror de som yttrar det själva tror på det.
Citera
2022-07-20, 10:12
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Vilken nyttig idiot. Vårt eget land har våldtagits i många år och han åker ner och slåss i ett fullständigt meningslöst krig.

Nåja en idiot mindre.
Citera
2022-07-20, 10:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Han kämpade för att försvara kvinnor och barn mot ryska fascister och nazister.

*Socialliberaler. Precis som det han försvarar och det vi har.

OnT: Har namn framkommit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in