2022-07-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Han gjorde ju någonting som ni felknullade fjantmänninskor misslyckats med, flytta ut ur mammas källare och dog för någonting han trodde på.
Varför ska man dö för det man tror på? Då får man ju aldrig uppleva det man tror på/strävar efter? Vad är vitsen med det, och med att tro på nåt i så fall?
Självmotsägande anagram.
Citera
2022-07-19, 19:48
Medlem
Träffades i bröstet av en granat eller träffades i bröstet av granatsplitter? Rätt pricksäkert att träffa någon med en granat i bröstet annars.
Citera
2022-07-19, 19:51
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
En hjälte som gjorde en insats för fred och demokrati - hoppas han begravs med fulla militära hedersbetygelser!
Citera
2022-07-19, 19:53
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Varför ska man dö för det man tror på? Då får man ju aldrig uppleva det man tror på/strävar efter? Vad är vitsen med det, och med att tro på nåt i så fall?
Självmotsägande anagram.

Det är väl upp till var och en eller hur? Hade vi inte haft människor som dött för vad de trott på så hade vi fortfarande varit slavar
Citera
2022-07-19, 19:59
Medlem
Citat:
Hade vi inte haft människor som dött för vad de trott på så hade vi fortfarande varit slavar
Hade vi det ...? Ser ingen koppling däremellan.
Kanske för jag förstår inte vilka "vi" är(?) Det kan ju inte gälla precis alla människor, för då hade ju ingen varit 'slavägaren'. Så ... ja.
Senast redigerad av Robbinist 2022-07-19 kl. 20:02.
Citera
2022-07-19, 20:06
Medlem
Citat:
Det är väl upp till var och en eller hur? Hade vi inte haft människor som dött för vad de trott på så hade vi fortfarande varit slavar

Man ska slåss för det man tror på, men varje idiot som går och dör för diverse diffusa vanföreställningar bidrar inte till frihet och ett bättre samhälle.
Citera
2022-07-19, 20:11
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
För att jag inte bort i ett land som har en del i konflikten. Det är ett proxykrig mellan Ryssland och USA.

Men din lilla ryssvän, det var Ryssland som invaderade 24/2 om du inte minns.

Och bara för att väst ger Ukraina gedigna vapensystem ändrar inte på den verkligheten.
Citera
2022-07-19, 20:11
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Jag önskar dig all lycka i Ukraina. Kan även tänka mig betala din biljett för att du ska ner och strida. Men självklart kommer du inte göra det. Du kommer rida på ”hjältevågen” av andra döda svenskar som dött för ingeting. På sin höjd kommer du döda lite ryssar i CS och du kommer känna dig som en sann hjälte till skillnad från oss som inte förstår.

Sådana som du är de största patetiska skräpet som finns i samhället.

Haha.. du är lite rolig. En sån där söt liten upprörd serb som gått i spinn.

Vad smart du var då.. eller iaf nästan. Men du lyckades pricka in ett rätt. Självklart så kommer jag inte åka ner för att strida. Visst är det för jävligt?
Citera
2022-07-19, 20:16
Medlem
Vilseledd i bästa fall, nazist i värsta.

Borde offra sig för Sverige i stället för ena sidan i ett slaviskt inbördeskrig mellan Lillryssland och Ryssland.
Citera
2022-07-19, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag menar att det inte hade gjort någon skillnad för utfallet i kriget om han eller 1000 andra legosoldater åkt dit eller inte och det begriper väl även du? Så frågan är väldigt relevant huruvida man ska pusha andra unga killar till att gå samma öde till mötes. Du har uppenbarligen sett för mycket krigsglorifierande film och tror att en svensk som åker dit på egen hand ska kunna förändra kriget. Alldeles oavsett bedrifter och medaljer - det kommer inte förändra utfallet eller hindra alla andra offer som kommer stupa imorgon.

Även om han så sprängt en konvoj kommer nästa konvoj att slutföra jobbet. Även om han skjutit ihjäl 100 stycken 18-åriga ryssar så kommer Putin skicka in 100 stycken nya 18-åriga ryssar.

Jag respekterar ukrainarna som BOR där och krigar för SITT land, men att folk från andra länder som inte har något med konflikten att göra ska offra sina liv för ett krig som kanske snart avslutas med en penndragning och allt är glömt och förlåtet, det är bara waste of life för det gör ingen som helst skillnad i det stora hela.

Han är absolut en hjälte om det glädjer dig, men han kommer aldrig få uppleva hur det känns att vara en hjälte för nu är han död.

Livet går väl inte bara ut på att hålla sig vid liv så länge som möjligt (för att hinna skriva ännu mer på Flashback?)

Att kriga , jaga , kämpa och dö under detta är ganska naturlig död för en människa även om det ändrats lite i modernare tider
Citera
2022-07-19, 20:27
Medlem
Nåt extremt efterblivet, vore ju om man ska slåss för något man vet man aldrig kommer få uppleva, med inre motivationen/drivkraften att andra ska känna tacksamhet och vördnad, för något folk inte tycker själva och inte begärt/beställt/behöver. Då är det ju dags för en psykisk koll.
Citera
2022-07-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Edv*rd Sel*nder

* = A

Du är en mystisk trollkarl. Men information kan du alltid få fram…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in