2022-07-19, 19:00
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Grooming är förvisso ett brott, men vad har det med rättssäkerhet att göra?

Edit: Såg att du editerade ditt inlägg. Förberedelse till grooming är inget brott, och att anklaga människor för det är därför inte rättssäkert. Om man vill att förberedelse till grooming skall vara ett brott så är det en politisk och inte en juridisk fråga.

Vad skulle förberedelse vara? Köpa en telefon o installera kikappen?

Att prata med o planera träff i sexuellt syfte är tack o lov förbjudet enligt lag

Men jag tycker det ska vara mindre rekvisit för att groomingen ska anses fullbordad. Ett är ju redan borttaget nyligen. Får gärna ta bort fler rekvisit
Citera
2022-07-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Detta går inte att bemöta då det bara är spekulationer om framtida eventuella händelser.

Och jag håller med om att peddokramare inte är ett bra samlingsord. Har du något bättre förslag?
Hur skulle det låta med "dumpenkritiker"?
För att hålla sig själv som den smartaste i tråden har du ett uselt ordförråd.
Citera
2022-07-19, 19:08
Avslutad
Citat:
Ditt svar tyder på att du inte kan eller vill förstå hur forskning går till. Eller att du spelar dum.
Jag kommer därför inte lägga mer tid på att kommentera dina inlägg då det bara är ett slöseri med tid.
Och jag tycker dina svar tyder på samma sak. Så jag har en liten idé. Man kan göra som man brukar på ett diskussionsforum och använda argument. Förklara vad som är felet med min analogi. Förklara också varför nuvarande forskning är bristfällig.

Sen får du gärna förklara hur fan du menar med rättssäkerheten i min fråga ovan. Det inlägget tyder på att du inte vet vad rättssäkerhet innebär.

Citat:
På samma sätt att förberedelse till rån, miljöbrott, mord, bedrägeri osv ska självklart grooming finnas som ett förberedelsbrott. Tycker du inte att det är märkligt att det inte är så?

Om du inte förstått det så är det förberedelse till grooming som gäddorna håller på med.
Låt oss säga att jag håller med dig om att det är märkligt. Men vad har det med rättssäkerhet att göra?
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-07-19 kl. 19:10.
Citera
2022-07-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och jag tycker dina svar tyder på samma sak. Så jag har en liten idé. Man kan göra som man brukar på ett diskussionsforum och använda argument. Förklara vad som är felet med min analogi. Förklara också varför nuvarande forskning är bristfällig.

Sen får du gärna förklara hur fan du menar med rättssäkerheten i min fråga ovan. Det inlägget tyder på att du inte ved vad rättssäkerhet innebär.

Låt oss säga att jag håller med dig om att det är märkligt. Men vad har det med rättssäkerhet att göra?

Men vad du tjatar om dessa bilar! Snacka om ot, diskutera Dumpen istället retard.
Citera
2022-07-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Ser du någon i tråden som har sagt motsatsen, att barn mår bra av att bli sexuellt utnyttjade av hypersexuella män? Länka gärna isådanafall.

Men i era scenarier med gäddorna, så är det ni som söker FÖRSTA kontakt och försöker pressa dom här männen att vilja ha sex med tonåringar.

Du/ni glömmer helt bort erat egna ansvar. Jag vill att du ska förstå att ni bär ett stort ansvar när ni hänger ut en person och förstör dennes persons familj och att det slutar med självmord. Fattar ni hur mycket lidande ni skapar? Ni är långt ifrån oskyldiga. Men det verkar som ni är helt förblindande av Swishdonationer och inte tänker på konsekvenserna för alla inblandande.

"Jag kan inte för mitt liv förstå varför dessa måndagsexemplar till människor illa tvunget sträcker upp händerna och skriker "MEN JAG ÄR INTE PEDOFIL""

Vet inte riktigt vad du menar, men det är stor skillnad på att vara pedofil, än någon som vill ligga med en 13 14 15 åring som har gått igenom puberteten. I många länder är det dessutom fullt lagligt.
I dom fåtal fallen där ni träffade på någon som skickat barnporr på små barn, och dessutom har egna småbarn så är det bra att det kommer till polisens kännedom, men tyvärr är dom flesta ni hänger ut personer som är villiga att ha sex med tonåringar, efter ni har pressat dom till det.

ORSAKEN är väl enormt viktigt när du väljer att hänga ut folk som pedofiler, där det är ni som raggar upp dom och inleder med att skicka nakenbilder.
Sedan låter du en massa hat spridas bland ditt kommentarfält utan att du rensar bort det, på din egna hemsida.
Det om något säger exakt vart dina åsikter ligger om killar och män som har sex eller vill ha sex med tonårsflickor/pojkar.

DET ÄR INTE PEDOFILI FÖRSTÅR DU?

Jag kan lova, det finns inte en chans i världen att du och Patrik hade sysslat med detta om det inte vore för Swishdonationerna.

BRAVO!!
Citera
2022-07-19, 19:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
På samma sätt att förberedelse till rån, miljöbrott, mord, bedrägeri osv ska självklart grooming finnas som ett förberedelsbrott. Tycker du inte att det är märkligt att det inte är så?

Om du inte förstått det så är det förberedelse till grooming som gäddorna håller på med.
Jag har ärligt talat inte funderat särskilt mycket på saken eftersom att grooming inte intresserar mig. Jag kan leva med hur det är nu, och om det skulle bli olagligt så kan jag leva med det också. Det är dock viktigt är att brottsprovokation i polisens regi förblir fortsatt otillåten, för jag vill till exempel inte att polisen skall kunna ringa till mig och fråga om de får köpa knark.
Citera
2022-07-19, 19:14
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Vad skulle förberedelse vara? Köpa en telefon o installera kikappen?

Att prata med o planera träff i sexuellt syfte är tack o lov förbjudet enligt lag

Men jag tycker det ska vara mindre rekvisit för att groomingen ska anses fullbordad. Ett är ju redan borttaget nyligen. Får gärna ta bort fler rekvisit
Jag svarade bara på en fråga och har därför ingen aning om vad förberedelse skulle kunna innebära.
Citera
2022-07-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det var en jävligt klen comeback du

Det behövs ingen direkt comeback gentemot personer som tar till personangrepp. Har de inget vettigare att komma med har de självmant diskvalificerat sig för vidare diskussion i frågan.
Citera
2022-07-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Det har varit enstaka tillfällen, eller där åldern inte har framgått. I dom flesta fallen låtsas dom vara mellan 13-15 år.

Ja du skriver det. Kan du länka till ett enda sådant fall där de lajvar 15?
Citera
2022-07-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Hur skulle det låta med "dumpenkritiker"?
För att hålla sig själv som den smartaste i tråden har du ett uselt ordförråd.

Dumpenkritiker var ett bra förslag, jag tror jag låter ditt inlägg vara kvar. En stund iaf.
Citera
2022-07-19, 19:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag har ärligt talat inte funderat särskilt mycket på saken eftersom att grooming inte intresserar mig. Jag kan leva med hur det är nu, och om det skulle bli olagligt så kan jag leva med det också. Det är dock viktigt är att brottsprovokation i polisens regi förblir fortsatt otillåten, för jag vill till exempel inte att polisen skall kunna ringa till mig och fråga om de får köpa knark.
Det är ju bara att säja som det är, att man inte har något knark. Enkelt.
Citera
2022-07-19, 19:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Grooming är förvisso ett brott, men vad har det med rättssäkerhet att göra?

Edit: Såg att du editerade ditt inlägg. Förberedelse till grooming är inget brott, och att anklaga människor för det är därför inte rättssäkert. Om man vill att förberedelse till grooming skall vara ett brott så är det en politisk och inte en juridisk fråga.
I väntan på nya politiska beslut angående detta så har vi Dumpen. Tills vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in