2022-07-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Rent krasst kan man säga att om han skulle få betala tillbaks skadeståndet för den tidigare "felaktiga häktningen" så skall ju den häktningstiden få räknas av på detta straffet han nu fått. Men om detta skadeståndet får behållas så skall den tidigare häktningstiden INTE räknas av, eftersom han då blivit kompenserad för detta.
Vet du om man i domen gjort avdrag på hans frihetsberövande på 90-talet?
Citera
2022-07-19, 12:01
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Han har säkert ångrat att han åkte fast. Tror hans liv varit ett rent helvete de senaste 26 åren. Precis som Malins familj. Detta är ett trauma som aldrig kommer att kunna läka för familjen.
Angående strafflängden så följer detta praxis men det känns billigt. Jag visste redan innan att det skulle bli rabatt men 10 år kunde han gott fått sitta. Om inte för sitt dravlande och ljugande.

Det hoppas jag verkligen. Skönt att svinet åkte dit till slut.
Citera
2022-07-19, 12:06
Medlem
Dåligt lågt straff för mordet på Malin. Hade Palmes mördare fått straffrabatt oxå och dömts till 5 år? Knappast!!! Malins mördare bör dömas till minst 12 år. Han har hållt sig undan så länge från rättvisan.
Citera
2022-07-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VespulaGermanica
Bra att han blev dömd. Nu har vi på papper att han sexualmördade en flicka. Det liv han haft, med vetskapen om detta, har troligen varit ett helvete (förhoppningsvis) och nu får han spendera resten av sitt liv som en person som mördat och våldtagit en flicka, och alla vet om det.

Kommer vi få en bild på fanskapet nu?

Psykopater känner vanligtvis inte ånger, och saknar empatisk förmåga. Han har mer troligt fantiserat om sitt vidriga dåd och onanerat sig till sömns varje kväll, och drömt om att få tillfälle att finna ett nytt offer. En viss oro för att åka fast har han säkerligen känt under åren, och eftersom han alltid varit starkt misstänkt så har han haft omgivningens ögon på sig. Det har förhoppningsvis förhindrat nya offer. Men dåligt samvete? Icke....

En sån jävla ynkrygg som totalt överbevisad fortfarande försöker slingra sig undan med "jag har bara onanerat vid liket".

Fem jävla år!! Ute efter två, med fotboja? Det här landets rättsystem är faan i mig ett riktigt dåligt skämt. Dagen kommer allt närmare då medborgarna börjar stifta rättvisa på egen hand, och då är demokratin verkligen satt ur spel. Men det har rättsystemet själv orsakat i så fall.

Guud vad jag är FÖR dödstraff!! Det var jag inte i min ungdom, men har ändrat uppfattning mer och mer för varje dag dom går....
Citera
2022-07-19, 12:08
Medlem
NirvanAs avatar
Förstår att det var straffrabatt för personer under 21 vid tiden för gärningen, men vad rättfärdigar ytterligare rabatt "för det hände så länge sen" dom domaren yttrar? Det finns säkert nån paragraf men jag tycker det är helt orimligt, varför????
Senast redigerad av NirvanA 2022-07-19 kl. 12:10.
Citera
2022-07-19, 12:10
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag känner mig nöjd med att han kommer sitta några år i fängelse, och att hans namn nu skrivs ut i medierna .

Efter den tid som gått - jag är faktiskt jättenöjd med Att han alls döms. Även om det bara blir ett år tre år inlåst.

Har hans namn skrivits i medierna?
Citera
2022-07-19, 12:13
Medlem
Shoplifters avatar
Kollar SVT-sändningen i efterhand. Den har lite uppförsbacke då man redan i minut ett berättar att ”Malin har varit och hälsat på en kompis”.
Citera
2022-07-19, 12:13
Medlem
Mer.info.007s avatar
Lycka till på Kåken Olof och tappa inte tvålen, eller du kanske tänder på det i din fantasirunkvärld eller om det är någon som vill ha dej på kåken.
Citera
2022-07-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Självklart inte! 🤬
Citera
2022-07-19, 12:15
Medlem
Troians avatar
Citat:

Åtminstone Omni, Expressen och någon lokaltidning har namnpublicerat.
Citera
2022-07-19, 12:16
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Ja, iaf i Expressen.
Citera
2022-07-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
Vet du om man i domen gjort avdrag på hans frihetsberövande på 90-talet?

Alltså tiden man suttit häktad syns aldrig i domen. Döms man t ex till 7 års fängelse och suttit häktad i 6 månader, så blir domen 7 års fängelse (också friges man 6 månader tidigare). Anledningen till detta är att det inte är ett "avdrag", utan en faktiskt tid man redan suttit frihetsberövad.

Dock skall tilläggas att det finns ny praxis som säger att om man suttit häktad med restriktioner under lång tid så skall avdrag på det faktiska straffet göras. Detta syns däremot i domen eftersom det är just ett avdrag. Något sådant avdrag finns inte i denna domen vad jag förstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in