2022-07-18, 19:25
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Menar du att Fitt-Putin har invaderat ett annat land?

Den såg man inte komma!

Ditt primitiva språkbruk ger ju inte direkt extra tyngd åt dina argument. Höj nivån människa!
Citera
2022-07-18, 19:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Världsherraväldet. Väst kommer att förlora det.

Haha, hur har döende Vladolf Putlers angreppskrig på ett fredligt grannland att göra med världsherraväldet? Tror du man tar över Peking från Donetsk?
Citera
2022-07-18, 19:26
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Världsherraväldet. Väst kommer att förlora det.

Ska en taxichaffis bli ledare för världen? tror inte det, lille Putin får nog köra taxi snart igen, eller åka likbil, sista mest troligt. Han lever på övertid.
Citera
2022-07-18, 19:26
Medlem
Citat:
Det är tydligt att det är väst som är isolerat och inte Ryssland i den här konflikten. Det är också tydligt att väst kommer att bli en "second rate power" efter att ryssarna vunnit kriget.
Nej.

Det är putler som gråter ut senast idag om sanktionerna.
Citera
2022-07-18, 19:28
Medlem
Lite närstrid i skyttegravarna

https://twitter.com/ghosterbuzz1/status/1549083309208133635?t=3055WMJWVGDkPL7T_cb1HQ&s=19
Citera
2022-07-18, 19:28
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant samtal. ryZZarna är verkligen körda.

Stora förluster, uppbrunna ammunitionsdepåer, inga förstärkningar, befälen gömmer sig 90 km från fronten mm.

https://youtu.be/Q-G_ZBaKdw8

Ukrainas förluster nämner du inte alls. Du nämner inte heller att Ryssland kan nå hela Ukraina med sina vapen, samtidigt som Ukraina kan nå maximalt 80 km med ett fåtal pjäser. Du utelämnar också att ryskt artilleri äter ukrainska positioner dygnet runt med en ratio 20:1. När ryssarna tar Kramatorsk så är det game over, och stora delar av UA:s försvarslinjer kommer att kollapsa
Citera
2022-07-18, 19:30
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ukrainas förluster nämner du inte alls. Du nämner inte heller att Ryssland kan nå hela Ukraina med sina vapen, samtidigt som Ukraina kan nå maximalt 80 km med ett fåtal pjäser. Du utelämnar också att ryskt artilleri äter ukrainska positioner dygnet runt med en ratio 20:1. När ryssarna tar Kramatorsk så är det game over, och stora delar av UA:s försvarslinjer kommer att kollapsa

Kan du ta och sluta ljuga och besvara frågan?
Citera
2022-07-18, 19:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej.

Det är putler som gråter ut senast idag om sanktionerna.

Kan du förklara varför Tony Blair, en riktig västhök, delar min analys angående att väst går förlorande ur detta? Vet han möjligen något som du inte vet?
Citera
2022-07-18, 19:31
Bannlyst
Ajajaj….expressen och andra svenska tidningar gör inte som Ryssland vill:

https://www.expressen.se/nyheter/ryska-ud-i-utspel-mot-expressens-artikel/
Citera
2022-07-18, 19:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag kan försäkra dig om att ”ta fram egna lösningar” inte är ryssarnas starka sida, inte ens på 60-talet då all kunskap var inlåst i landet.
Därefter bar det bara utför till kollapsen på 90-talet varefter beroendet av väst blev totalt, nästan all egen teknisk utveckling upphörde. Den egenutvecklade tekniken fastnade i 60-talet.

Ryssland har den senaste tiden haft en monumental brain drain, det i kombination med att ryska ingenjörers medelålder är ca 55+ bådar inte gott för framtiden. Återväxten är förlorad.

Jag kan inte se att Ryssland kan komma ur den här tekniska knipan, varken nu eller i framtiden.
Brain-drain är bara förnamnet. I know.

Ursprungstexten du citerade kan förstås vara ett slags rop på hjälp, eller i alla fall en maning till nationell samling. Fast så jävla många patriotiska tekniker inom olika discipliner finns det kanhända inte kvar i landet. Jag ska också säga att jag har respekt för den sovjetiska uppfinningsrikedomen, i all dess enkelhet. Där hade de en framåtanda. Jag vet inte hur det ska gå nu.

Tillägg: Tekniker och ingenjörer.
Citera
2022-07-18, 19:32
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej.

Blytungt argument...
Citera
2022-07-18, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ditt primitiva språkbruk ger ju inte direkt extra tyngd åt dina argument. Höj nivån människa!

Nivån på mina inlägg är kliniskt jämn med dina och de andra ryzzrunkarna.

Skillnaden är möjligtvis att era är efterblivna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in