2022-07-18, 16:05
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Lada back in business efter att ha skalat bort säkerhetsfunktioner vilka behövde komponenter som var sanktionerade.

https://www.motor1.com/news/593367/2022-lada-granta-no-airbags-abs/
Den är väl trehjulig snart. Vi kommer får se mycket mer av desperata åtgärder för att kringgå sanktionerna med konsekvensen att den sjuknade Ryska medellivslängden (61,4 M. 73,3 K. Lägst i Europa) blir ännu lägre.
Citera
2022-07-18, 16:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Viktigt att CIA och SBU gör allt de kan för att försöka avliva Putin.

Är nog en större krets som behöver bytas ut än bara han. Man skall nog inte ha någon som minns Sovjet kvar. Alla födda innan typ 1975 är skadat gods.
Citera
2022-07-18, 16:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Blir nog svårt för Moskva och St Petersburgsborna att hantera en sådan ekonomi.

Ja det är därför planekonomi alltid förutsätter förtryck, fångläger, politiska kommissarier och angiverisystem. Då kan man strunta i vad folk kan hantera.
Citera
2022-07-18, 16:08
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Eftersom jag de senaste 30 åren har spenderat mycket arbetstid i öst,,
så behöver jag inte fundera på det. Lika lite som på vem som manipulerar och styr
andra nationer i sin demokratiexport.
Hur ser Du på Rysslands diktaturexport?
Citera
2022-07-18, 16:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
De kommer INTE avliva Putin. Det ger grönt kort för nukes. De hoppas däremot säkert på att någon inom Putins egna led gör det åt dem. Problemet är att hans efterträdare riskerar att vara ännu mer krigshetsande. Är de smarta gör dem det så det ser ut som att väst gjort det.

Trevligt att äntligen någon berättar varför rysshatet alltid kommer att bestå. De fick en chans och de fallerade igen.
Citera
2022-07-18, 16:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ok.. du menar alltså att jag skall utbilda dig i basala samband som är tillgängliga för även den minst läskunniga ? Det räcker alltså inte att jag uppmärksammar digandra omständigheter? Eller för att uttrycka det ännu enklare,,, du får släcka törsten själv,, jag visar dig bara var vattnet finns.

Du gör det igen; skriver två stycken helt utan konkretion eller substans. Vilka samband? Uppmärksamma på vad? Vilka andra omständigheter? Det sista är det något dxxvla bibelcitat eller? Varför ens skriva om du inte har något att förmedla?

Jag genuint ogillar dig som person.
Citera
2022-07-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
SVT hämtar sin data från en oseriös källa. SVT skriver på sidan: "Vi redovisar uppskattningar utifrån vår källa Live Universal Awareness Map – inte en exakt verklighet."

"Live Universal Awareness Map" ligger till grund för den här kartan: https://liveuamap.com/

Den är extremt pro-ukrainsk - ryssarna har i verkligheten tagit betydligt större områden.

Att ta områden är inte samma sak som att behärska dom. En seger har man bara när man når FREDSÖVERENSKOMMELSE och det är omöjligt eftersom Ryssland begär kapitulation.

Ryssland förlorar kriget eftersom man gick in med fel förutsättningar.
Citera
2022-07-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En orsak till är att de använder en annan kanon. Om man tar in dem så får man nytta av den ammunition man har i lager för den typen, man får mer ammunition totalt sett. Samma som Ukraina behövde västliga 155mm artilleri för de hade slut på ammunitionen till sina sovjetiska artilleri. Båda sidor kommer använda allt som de har ammunition till. Ryssland har hämtat ammunition i Belarus t.ex. Vapensystem utan ammunition kommer skickas tillbaka till förråd oavsett om de är bra eller dåliga.

Ja det stämmer.
Citera
2022-07-18, 16:20
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Sammantaget... det verkar gå väldigt bra för USA och Europa.
Stackars Ukraina bara fortsätter att betala för vår strävan.
(be mig nu inte att exemplifiera,, tänk själv)

Hur tänker du nu? Tillhör Ryssland Asien? Afrika? Rysspatrasket kämpade årtionden för att bli väl behandlade i världen och nu är de tillbaka på ruta ett igen!

De kommer inte ens våga säga att de är från Ryssland på en semesterresa i Thailand igen.

Packet kommer dessutom inte ha råd att åka igen som kompisar utan det är bara ryska par man kommer se. Inte ens det kan du genomskåda.

Fan vad du snurrar illa i denna tråd och byt namn för fan. Per-olof och påstår vår strävan. Vilket jävla skämt. Noll IQ
Citera
2022-07-18, 16:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Om nu USA skulle skicka 300 km HIMARS så får de flytta omlastningspunkterna till ryzzland...

Jag tror att det endast är en tidsfråga, fan vet om de inte redan har fått riktiga grejer.
Citera
2022-07-18, 16:25
Medlem
Newfields avatar
Rysk statlig media marknadsför att man kan köpa en ny lada för pengarna man får för sin slaktade son i Ukraina. Humor på hög nivå.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1548992984946974720?s=21&t=hHcByKtOdBgQEUE_IuXFQw
Citera
2022-07-18, 16:34
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Rysk statlig media marknadsför att man kan köpa en ny lada för pengarna man får för sin slaktade son i Ukraina. Humor på hög nivå.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1548992984946974720?s=21&t=hHcByKtOdBgQEUE_IuXFQw
Nej det är inte humoristisk överhuvudtaget, bara tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in